خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره تعلیق برخی تحریم‌های ایران

آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اجرای برنامه اقدام مشترک میان ایران و 1+5 اعلام کرد 1+5 متعهد شدند که در یک دوره شش ماهه تحریم‌های برگشت‌پذیر هدفمند و محدودی را لغو کنند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا بر روی سایت خود قرار داده آمده است: روز دوشنبه 30 دی‌ماه (20ژانویه) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران تعهدات خود را نسبت به توافق اولیه تحت عنوان برنامه اقدام مشترک را اجرا کرده است. برهمین اساس دولت آمریکا گام‌های مهمی را در جهت توقف تلاش‌ها برای بیش‌تر کردن کاهش صادرات نفت خام ایران برمی دارد و اجازه می‌دهد که شش مشتری کنونی نفت ایران به خرید نفت خود در همان سطح کاهش یافته کنونی ادامه دهند.

هم‌چنین دولت آمریکا با همکاری متحدانش و ایران کانال‌های مالی ایجاد خواهد کرد تا ایران قادر باشد برای معاملات انسان‌دوستانه، هزینه‌های دارویی، شهریه‌های دانشگاه‌هایی که دانشجویان ایرانی در‌ آن‌ها در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و هزینه‌های تعهدات ایران به سازمان ملل بپردازد.

دولت آمریکا اقدامات مهمی را در جهت تعلیق تحریم‌ها برای افراد غیرآمریکایی که معاملاتی با ایران در جهت صادرات پتروشیمی و تجارت طلا و فلزات گرانبها و تامین محصولات غذایی و خدمات بخش خودروسازی ایران گام برمی دارد.

هم‌چنین دولت آمریکا در جهت ارایه لیسانس، بازبینی و ارایه خدماتی در جهت ایمن‌سازی خطوط هوایی ایران اقداماتی انجام می‌دهد، تعلیق تحریم‌ها در این دوره شش ماهه انجام می‌گیرد. هم‌چنین تعلیق این تحریم‌ها به ایران اجازه می‌دهد که در این مدت به بخشی از سرمایه‌های خود در خارج از کشور دست یابد.

تعلیق این تحریم‌ها به اقدامات ایران و گام‌هایی که این کشور در راستای توافق اولیه در ژنو برمی‌دارد انجام می‌گیرد. اگر تشخیص داده شود که ایران در اجرای تعهدات خود شکست خورده است تحریم‌های محدود تعلیق شده بار دیگر اعمال می‌شود.

جزئیات تحریم‌های لغو شده اتحادیه اروپا

جزئیات تحریم های تعلیق شده از سوی اتحادیه اروپا در راستای اجرای توافقنامه ژنو از سوی اتحادیه اروپا اعلام شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بعد از اجرایی شدن توافقنامه هسته ای ژنو تحریم هایی که از سوی اتحادیه اروپا تعلیق شده اند به شرح زیر اعلام شده اند:

قواعد عمومی

- هرگونه تعاملاتی می توانند از طریق بانک هایی که تحت تحریم های اتحادیه اروپا نیستند انجام شوند.

- تمامی قراردادها باید قبل از منقصی شدن این دوره 6 ماهه به اتمام برسند مگر اینکه این مدت تمدید شود.

حمل و نقل و بیمه نفت

- ممنوعیت بیمه محموله های نفتی به ایران و حمل نفت به ایران تعلیق می شوند.

- پوشش ها فقط مربوط به نفت خام است و نه دیگر محصولات پتروشیمی.

- کشورهای ثالث هم می توانند نفت ایران را حمل کنند و آن را بیمه کنند.

- اجاره کشتی برای حمل نفت ایران را هم شامل می شود.

- بیمه گزاران ایرانی هنوز نمی تواننند آن دسته از شرکت های ایرانی را که تحت تحریم اتحادیه اروپا هستند را بیمه کنند.

خرید و فروش محصولات پتروشیمی

- لغو ممنوعیت خرید و فروش و حمل محصولات پتروشیمی ایران.

- کلیه سرویس های مربوط به محصولات پتروشیمی از قبیل فاینانس آنها، کمک مالی و بیمه و بیمه مجدد برای کشورهای ثالث هم می شود.

- لغو تحریم ها شامل شرکت هایی هم می شود که با وزارت نفت ایران کار می کنند هر چند که این وزارت خانه خودش هنوز در تحریم است.

- حمل و نقل این محصولات از تحریم خارج شده اما این حمل و نقل نمی تواند از طریق شرکت هایی که تحت تحریم اتحادیه اروپا هستند صورت گیرد.

تجارت طلا و فلزات گران بها

- لغو تحریم تجارت طلا و فلزات گران قیمت.

- این لغو شامل خدمات مربوطه هم می شود مثل حمل و نقل.

- اتحادیه اروپا انتقال مالی برای معاملات قانونی را تسهیل می کند مثل تعاملات برای خرید غذا و دارو.

- با هدف تسهیل نقل و انتقال مالی از/ به داخل ایران برای انجام معاملات قانونی که تحت تحریم نیستند اتحادیه اروپا آستانه دادن اختیار بخشی خود را افزایش می دهد که از رهگذر آن برای هر انتقال مالی نیاز به دریافت مجوز موردی نباشد.

اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را لغو کرد

خبرگزاری آلمان در خبری فوری اعلام کرد که وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی لحظاتی در نشست مشترک خود در بروکسل، لغو بخشی از تحریم ها اعمال شده علیه ایران را براساس اجرای مفاد طرح اقدام مشترک اعلام کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان ˈد.پ.آˈ دیپلمات های غربی دربروکسل اعلام کردند که با توجه به اقدام ایران در تعلیق غنی سازی 20 درصدی، بخشی از تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور نیز از امروز دوشنبه 20 ژانویه ( 30 دی ماه) لغو می شود.

صدور کارت ملی هوشمند از 22 بهمن

وی بر دقت، سرعت و تصریح خدمت به مردم، پیش بردن ثبت احوال به سمت نوین سازی و ایجاد امکانات و ابزارهایی برای مردم برای تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: شهروندان باید برای به روز کردن آدرس و ثبت تغییر نشانی خود در پایگاه اطلاعات جمعیت اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، گردهمایی معاونین حقوقی و اسناد هویتی استانها و مدیران ادارات ثبت احوال کلان شهر‌های کشور در مرکز آموزش سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

در این مراسم معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان این مطلب گفت: بر اساس ابلاغیه معاون اول محترم رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی کشور تمامی دستگاه‌ها مکلف شده‌اند خدمات خود را برای متقاضیان به آدرس کدپستی قید شده در کارت شناسایی ملی و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ارسال کنند.

دکتر محسن کرمی تاکید کرد: شهروندان باید ضمن ثبت آدرس خود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در صورت تغییر محل سکونت، آدرس جدید خود را در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به آدرس www.sabteahval.ir ثبت کنند.

وی بر دقت، سرعت و تصریح خدمت به مردم، پیش بردن ثبت احوال به سمت نوین سازی و ایجاد امکانات و ابزارهایی برای مردم برای تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

کرمی با بیان اینکه درحال رفتن به سوی دولت الکترونیک هستیم، گفت: یازده خدمت الکترونیکی توسط پورتال سازمان ثبت احوال کشور به مردم ارائه می‌شود که این امر در راستای حذف تدریجی مراجعه حضوری مردم به ادارات است.

وی افزود: برای تکریم ارباب رجوع و رفاه حال شهروندان بخشی از فعالیتهای ثبت احوال به بخش غیردولتی و دفاترپیشخوان واگذار شده است.

معاون امور اسناد هویتی با بیان اینکه از بهمن ماه دیگر کارتهای ملی کاغذی چاپ نمی‌شود گفت: از 22 بهمن ماه کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

کرمی همچنین به فعالیتهای فرهنگی این حوزه همچون ایجاد گنجینه اسناد هویتی مفاخر و مشاهیر و برگزاری همایش‌هایی همچون همایش مهندسی نام‌گزینی اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت احوال کشور علاوه بر انجام ماموریتها و وظایف محوله خود، در راستای اقدامات فرهنگی به فرهنگسازی در زمینه‌های گوناگون نیز می‌پردازد.

شایان ذکر است؛ سازمان ثبت احوال بمنظور سهولت در ثبت تغییر آدرس، سامانه ثبت تغییر نشانی را در سایت سازمان ثبت احوال کشور ایجاد کرده است و دسترسی به این سامانه با ورود به سایت سازمان ثبت احوال و کلیک بر روی آیکون اعلام تغییر نشانی که در قسمت چپ صفحه مانیتور قابل ملاحظه است مقدور می‌باشد.

ابراز امیدواری کری برای دیدار با روحانی در داووس

النهار به نقل از منابع آمریکایی نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است که در داووس با حسن روحانی ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این روزنامه‌ چاپ لبنان به نقل از منابع یاد شده ادامه داد: کری که بعد از حضور در مراسم افتتاحیه کنفرانس ژنو 2 در مونتروی سوییس برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس خواهد رفت امیدوار است که در آنجا با حسن روحانی، رییس جمهور ایران ملاقات کند و با او درخصوص مساله سوریه، برنامه‌ هسته‌ ای ایران و سایر مسایل گفت‌وگو کند.

کنفرانس ژنو 2 از روز چهارشنبه در مونترو آغاز خواهد شد.