خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

ورود شتر به کشور ممنوع شد


در پی تلفات شتر در ماه‌های اخیر در جنوب کرمان،


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در ماه‌های اخیر تلفات شتر در جنوب استان کرمان و ایرانشهر داشتیم اما براساس بررسی‌ها، تاکنون هیچ ارتباطی در زمینه‌ی ویروس کرونا دیده نشده و علت تلفات، عفونت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «رشیدی» در جلسه‌ی شورای سلامت استان کرمان اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی در بحث پیشگیری از بیماری‌ها نقش دارند و اگر هم‌افزایی داشته باشیم می‌توانیم کار را با موفقیت پیش ببریم.

وی افزود: با وجود اینکه دامپزشکی وظایفی در حوزه‌ی بهداشتی دارد، اما به هیچ وجه، اعتبار سلامت ندارد و ما اعتبارات بسیار ناچیزی در زیرمجموعه‌ی کشاورزی داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به ویروس کرونا تصریح کرد: این بیماری از سال 2012 مطرح است و هم‌اکنون در عربستان وجود دارد و یکی از بحث‌ها این است که بیماری مشترک بین شتر و انسان بوده و قرائنی در این زمینه وجود دارد.

رشیدی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر تلفاتی در شتر در جنوب استان کرمان و ایرانشهر داشتیم اما براساس بررسی‌ها، تاکنون هیچ ارتباطی در زمینه‌ی ویروس کرونا دیده نشده و علت تلفات، عفونت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز استان از طریق واردات شتر از سیستان و بلوچستان بوده، هم‌اکنون با توجه به خطر بیماری کرونا، سازمان دامپزشکی دستور اکید برای مراقبت از بیماری‌های شتر داده و طبق بخشنامه به استان‌های مرزی و استان کرمان، هم‌اکنون ورود شتر به استان و کشور ممنوع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: مقرر است با تجهیز آزمایشگاه، امکانات تشخیصی بیماری را در آزمایشگاه مرکز استان انجام دهیم و هم‌اکنون بحث‌های آموزشی و مراقبت فعال، پیگیری و ایجاد شده است.

جزییات قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ اعلام کرد

  حذف خدمات دندانپزشکی


مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ضمن اعلام خبر انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش و پوشش بیمه طلایی فرهنگیان، گفت: تاریخ شروع این قرارداد از ساعت 24 روز پنجشنبه اول خرداد است.

دکتر افشین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حق بیمه طلایی فرهنگیان را 26 هزار تومان اعلام و اظهار کرد: عینک در تعهدات بیمه طلایی فرهنگیان است اما خدمات دندانپزشکی حذف و بر طبق این قرارداد قابل پرداخت نیست.

وی افزود: کلیه هزینه‌های بستری عمومی و تخصصی بدون سقف مطابق تعرفه‌های مصوب پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با اشاره به اینکه فرهنگیان می‌توانند تمام افراد تحت تکفل خود را تحت پوشش این بیمه تکمیلی قرار دهند، گفت: این شرکت زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این قرارداد را فراهم نموده و آماده خدمت رسانی به فرهنگیان است.

شارژ کارت های سوخت ساعت 24 امشب


60 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با قیمت 7هزار ریال(700 تومان) و 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ 10 هزار ریال(1000 تومان) به کارت سوخت خودروها واریز می شود.
 سهمیه سوخت خرداد ماه خودروها ساعت 24 امشب (چهارشنبه) در کارت های هوشمند سوخت شارژ می شود.
 
60 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با قیمت 7هزار ریال(700 تومان) و 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد با نرخ 10 هزار ریال(1000 تومان) به کارت سوخت خودروها واریز می شود.
 
سهمیه بنزین 7 هزار ریالی پس از پایان مصرف ذخیره بنزین 4 هزار ریالی و سهمیه بنزین 10 هزارریالی نیز پس از پایان سهمیه بنزین 7 هزار ریالی قابل استفاده است.
 
سهمیه گازوییل خودروهای عمومی نیز در ساعت 24 امشب شارژ و قابل برداشت خواهد بود.
 
گازوئیل یارانه ای هر لیتر 2 هزار و 500 ریال (250 تومان ) عرضه می شود.
 
با افزایش قیمت حامل های انرژی همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در چهارم اردیبهشت ماه جاری، سهمیه سوخت خودروهای شخصی با نرخ جدید محاسبه و واریز می شود.

توافق ایران و آژانس برای 5 گام بعدی



جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک جلسه فنی دیگر را در قالب چارچوب برای همکاری که نوامبر سال گذشته توافق شده بود، برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس ایمیل دریافت شده ازسوی نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین،در این نشست دو طرف پیشرفت خوب حاصل شده و همچنین دو طرف زمینه اجرای 7 گام عملی توافق شده در سه ماه پیش را مرور کردند.

ایران و آژانس در خصوص 5 اقدام عملی دیگر که قرار است تا 25 اوت یعنی سوم شهریور ماه اجرا شود به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، رضا نجفی نماینده ایران در آژانس در این باره اعلام کرد: از این 5 گام سه اقدام مربوط به موضوعات جاری است و 2 اقدام عملی در خصوص مسایل گذشته می‌باشد.

در خصوص یکی از موضوعات گذشته که ادعاهایی در خصوص انجام آزمایش در مقیاس زیاد است، طرفین به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت و در مورد موضوع دیگر مربوط به گذشته توضیحاتی در خصوص برخی مقالات چاپ شده در ایران که کاملا آشکار بوده است ارائه خواهد شد.

ایران 13 اقدام عملی توافق شده در مذاکرات قبلی با آژانس را کاملا اجرا نموده و انتظار می‌رود تا این موضوع در گزارش آتی آژانس بصورت مثبت منعکس گردد.

سکه 993 هزار تومان شد

نوع طلا قیمت چهارشنبه تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هرگرم‌ طلای 18عیار 100 هزار و 974 تومان 346 تومان افزایش
هر مثقال طلا 437 هزار و 500 تومان 1500 تومان افزایش
اونس جهانی 1295 دلار و 60 سنت 2 دلار و 60 سنت افزایش
نوع سکه

سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 993 هزار تومان 4500 تومان افزایش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 991 هزار تومان 3000 تومان افزایش
نیم سکه 499 هزار تومان 2000 تومان افزایش
ربع سکه 291 هزار تومان 3000 تومان کاهش
یک گرمی 195 هزار تومان 3000 تومان کاهش
نوع ارز

دلار آمریکا 3297 تومان 14 تومان افزایش
یورو 4525 تومان بدو