خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

تکذیبیه علی مطهری بعد از انتشار یک خبر


وی با بیان اینکه چندی قبل از سوی یک تشکل سیاسی‌ نه چندان شناخته‌شده‌ با وی تماس گرفته و از این نماینده مجلس خواسته می‌شود تا ضمن سفر به استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد سخنرانی داشته باشد، تصریح کرد: من هیچ دعوتی برای سفر به شهرکرد را قبول نکرده بودم. لذا اصلا برنامه‌ای برای سخنرانی‌ای نبوده که بخواهد به هر علتی لغو شود؛ بنابراین خبر منتشر شده مبنی بر « لغو سخنرانی علی مطهری در شهرکرد» را تکذیب می‌کنم. گفتنی است پیش از این فرهادی بابادی، دبیر حزب آزادی استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه‌ای مدعی شده بود علی مطهری قرار بود دوم خرداد در شهرکرد سخنرانی کند؛ ولی این مراسم به دلیل برخی تحرکات و فشارها لغو شد.


http://aftabeyazd.ir/?newsid=4416

9داروی نوترکیب جدید وارد بازار می شود


تهران-ایرنا- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا دو سال آینده 9 داروی نوترکیب جدید وارد بازار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مصطفی قانعی روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران گفت: ایران دومین تولید کننده داروی فاکتور 7 نوترکیب در جهان است.


محصولات نوترکیب که با دستکاری های ژنتیک و تغییرات DNA در موجودات مختلف همراه است موجب تحول عظیمی در تنوع فراورده های دارویی مورد مصرف شده است. فراورده های دارویی نوترکیب مولکولهایی با وزن مولکولی بالا هستند و عملکرد آنها راندمان بالاتری نسبت به مولکولهای داروهای شیمیایی دارد زیرا مولکولهایی هستند از جنس طبیعت. مثالی برای این قبیل محصولات عبارتند از مواد اولیه دارویی، واکسنهای نوترکیب و سیستمهای نوین دارو رسانی و ژن رسانی با هدف دارو درمانی و ژن درمانی

قانعی در ادامه گفت : سند ملی زیست فناوری به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و ما مطابق برنامه ای که سند مشخص کرده است در حال اقدام هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری ماه گذشته از حوزه زیست فناوری تقدیر کردند و رییس جمهوری نیز این حوزه را بسیار پر اهمیت خواند.

قانعی در ارتباط با وضعیت زیست فناوری در ایران گفت: در حال حاضر به کمک محققان کشور، ایران موفق شده است که رتبه دوازدهم تولید داروهای نوترکیب در جهان و در خاورمیانه و منطقه رتبه اول را کسب کند.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ تولید علم در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه 15 را دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران از لحاظ کمی تولید علم 28 رتبه ارتقاء داشته است و از رتبه 106 در سال 2010 به رتبه 78 در سال 2013 رسیده است.

قانعی با اشاره به اینکه طبق سند چشم انداز شش وزارتخانه در حوزه زیست فناوری فعال هستند، گفت: 460 شرکت دانش بنیان ، 15 پارک علمی و فناوری ، 80 رشته دانشگاهی و 12 پژوهشگاه در حوزه زیست فناوری در کشور فعال هستند.

وی افزود: در برنامه سوم سندی در زمینه زیست فناوری نداشتیم اما در برنامه چهارم این سند تدوین شد و تا حدودی به اهداف رسیدیم اما طبق این سند تا پایان برنامه پنجم باید 16هزار زیست فناور تربیت کنیم که تاکنون 15 هزار زیست فناور تربیت کرده ایم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه کشاورزی، پزشکی و دارو ، مواد و تجهیزات بیشترین سهم زیست فناوری را دارند اما صنعت هنوز در در این زمینه ها به طور جدی وارد نشده به جز در حوزه غذا که 30 شرکت فعال در این حوزه داریم.

قانعی با بیان این جمله که وابستگی فناوری در حوزه تجهیزات در کشور نداریم گفت: ابزارهای زیست فناوری در کشور توسط محققان کشور ساخته می شوند.

وی با اشاره به شرکت های دانش بنیان نیز گفت: 176 شرکت دانش بنیان در حوزه زیست فناوری فعال هستند که 35 شرکت در پارک های علم و فناوری مستقرند ، 108 شرکت نوپا بوده و 33 شرکت نیز صنعتی هستند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص زیست فناوری در حوزه کشاورزی نیز گفت: از لحاظ تولید علم در حوزه کشاورزی ایران رتبه اول منطقه را دارد.

قانعی در ارتباط با محصولات زیست فناوری در حوزه کشاورزی نیز گفت: 13 محصول مربوط به کشت بافت، 10محصول مرتبط با کود زیستی و پنج محصول در ارتباط با آفت کش ها هستند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: طبق سند زیست فناوری تا 10 سال آینده باید 3 درصد از بازار جهانی را از محل تولید محصولات زیست فناوری بدست آوریم.

قانعی در ارتباط با سند ملی زیست فناوری نیز گفت: 10 سال پس از تصویب اولین سند ملی زیست فناوری، این سند از سوی ستاد توسعه زیست فناوری بازنگری شد و قرار است در این جشنواره رونمایی شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تربیت فناور در کشور مشکل داشتیم زیرا فناوران نمی توانستند وارد صنعت شوند اما اکنون تربیت فناور را شروع کرده ایم و برنامه ای برای فعال کردن فارغ التحصیلان در انسیتو پاستور داریم .

قانعی خاطر نشان کرد: همچنین برنامه داریم که در شهریور ماه از واکسن سازان کشورهای مسلمان دعوت کنیم تا در حوزه تولید واکسن آموزش ببینند.

وی به دیگر برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری به بخش دانش آموزی اشاره کرد و گفت: نظام دانش آموزی را به عنوان یک برنامه ترویجی شکل دادیم و در حال نهایی کردن با وزارت آموزش پرورش هستیم ، در این زمینه شهر آمل به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

سومین جشنواره و نمایشگاه زیست فناوری ایران تا روز شنبه دوم خرداد ادامه دارد.

مسابقات زیبایی اسب


ایرنا - شیراز - مسابقات زیبایی اسبهای ترکمن و دره شوری قهرمانی کشور به مدت سه روز در کیلومتر 42 جاده سپیدان برگزار می شود. این مسابقات در رده های مختلف سنی و با شرکت مادیان های مختلف از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز و تا جمعه ادامه دارد.


عکس: رضا قادری

رییس دفتر رییس جمهوری: شرایط داخلی و خارجی برای رونق اقتصادی فراهم است

هفدهمین سفر استانی دولت،

تبریز- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری گفت: با تدابیر دولت یازدهم شرایط داخلی و خارجی برای جهش اقتصادی و بازگشت رونق به اقتصاد کشور فراهم است.

محمد نهاوندیان روز پنج شنبه در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه پرچم مقابله با تروریسم و خشونت و افراطی گری در دست جمهوری اسلامی است، افزود: با رویکرد سیاسی دولت، نگاه بیرونی از ما متفاوت و شرایط روحی اجتماعی داخل کشور هم برای حرکت پرشتاب در مسیر توسعه آمادگی دارد.


وی گفت: در شرایط حساس تاریخی قرار گرفته ایم که می تواند نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور باشد.

نهاوندیان با اشاره به پیام پارلمان اروپا به کنگره امریکا در خصوص ایران، اعلام کرد: در صورت انسجام ملی و حمایت بدون شائبه مردم از مسیر منطقی و عزت مند مذاکرات، نتیجه لازم حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه های پنهان و آشکار تحریم در غیر رقابتی شدن اقتصاد کشور، یادآوری کرد: توان حضور در بازارهای جهانی از تولید کننده ما گرفته شده است.

رییس پیشین اتاق ایران بر رقابتی شدن سامانه بانکی در جهت شکوفایی تولید تاکید کرد و گفت: در مقررات و قراردادهای بین بانک ها و واحدهای تولید باید بازنگری شود.

وی با بیان اینکه بانک هم بنگاهی اقتصادی است، گفت: نباید نگاه به بانک ها به عنوان دستگاه حاکمیتی باشد.

نهاوندیان اظهارکرد: اگر رابطه بانک ها و واحدهای تولیدی رقابتی شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به مقاومت هایی که در خصوص کاهش سود و سپرده بانکی وجود دارد، اعلام کرد: این تصور مدیران بانکی که چون هزینه جذب پول بالاست باید نرخ تسهیلات هم بالا باشد، نادرست است.

وی موسسات مالی غیرمجاز را یکی دیگر از مشکلات و موانع ایجاد انضباط در سامانه بانکی عنوان کرد و افزود: دولت بر انضباط مالی مصمم است و بخش خصوصی هم باید همراهی کند.

نهاوندیان با اشاره به کاهش 25 درصدی تورم در 18 ماه گذشته، اظهارکرد: رویکرد دولت دراین خصوص استفاده از ابزار تحمیلی نیست و بدنه اقتصاد باید جهت درست داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی بانک ها با محاسبات داخلی نرخ های مرکب اعمال می کنند، گفت: از تخلفات نباید چشم پوشی کرد.

* اتاق ها راهکارهای اجرایی پیشنهاد دهند

وی با اشاره به اینکه در قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار توجه جدی به استفاده از نگاه مشورتی بخش خصوص به ویژه اتاق ها شده و به عبارتی حکم مشاور به اتاق ها داده شده است، هشدار داد: در صورتی که اتاق ها در این خصوص کوتاهی کنند ممکن است نگاه موجود به جایگاه اتاق ها تغییر یابد.

نهاوندیان با بیان اینکه قانون مالیات نیازمند اصلاح و قانون کار نیازمند بازنگری است، گفت: با نگاه یک جانبه نمی توان مشکلات را حل کرد و باید در کنار نیازهای کارفرمایان، خواسته های کارگری هم مورد توجه قرار گیرد.

وی بر حفظ اعتبار اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن تاکید و یادآوری کرد: قوت اتاقها به یکدلی و انسجام است.

نهاوندیان با بیان اینکه دولت در خصوص ایجاد شرایط مناسب برای تجارت بین الملل مکلف به بسترسازی است، گفت: نفوذ به بازارهای خارجی و حفظ بازار بر عهده فعالان بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اقدامات سیاسی برای بهبود روابط با کشورهای همسایه و عدم موفقیت تجار در حفظ بازار این کشورها، یادآوری کرد: رقابتهای مخرب بنگاه های داخلی در کنار رعایت نکردن استانداردها و صادرات کالاهایی با کیفیت پایین موجب از دست رفتن این بازارها شد.

نهاوندیان با بیان اینکه اهتمام اتاقها باید تجمیع توان بخش خصوصی باشد، اظهارکرد: دولت سیاست گذار است و اتاقها باید قاعده مندی کرده و نظم ایجاد کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود بر الگوسازی مناسب برای استفاده از سرمایه خارجی تاکید کرد و افزود: این مهم نیازمند مشارکت اتاقهاست.

نهاوندیان گفت: درصورتی که نقشه راه نداشته باشیم، رفع تحریمها موجب واردات بیشتر خواهد شد در صورتی که باید درصدد ایجاد مشارکت و جذب سرمایه گذاری های مشترک باشیم .

رییس دفتر رییس جمهوری بر حفظ تراز مثبت تجاری با استفاده از تجربیات دیگران همچون ترکیه تاکید کرد و گفت: دولت با مشخص کردن اولویتهای برنامه ششم توسعه، تکلیف بخش خصوصی را مشخص می کند.

رییس اتاق بارزگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم با انتقاد از تفسیر متفاوت سازمان های مختلف از قانون گفت: تسری دادن قانون سخت و زیان آور به 30 سال قبل بنگاه های اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است.

صمد حسن زاده همچنین با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به ازای بازنشستگی کارگران با 25 سال سابقه 800 میلیون تا یک میلیارد ریال طلب می کند، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی توان پرداخت این وجه را ندارند.

بازنگری در قوانین کار، کاهش نرخ بهره بانکی، برخورد با کسانی که قانون را دور می زنند، تسریع در پرداخت مطالبات بخش خصوصی همچون قطعه سازان از شرکتهای بزرگ و پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه ها از درخواست های مطرح شده در این نشست در راستای توانمندشدن بخش خصوصی بود .

رییس دفتر رییس جمهوری در سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی این هیات را همراهی می کند.

مردم استان آذربایجان شرقی از روز چهارشنبه (روز گذشته) به مدت دو روز میزبان رییس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید در هفدهمین سفر استانی دولت یازدهم هستند.

عده ای شعارگو در انجام امور مانع ایجاد می کنند/برای دانشگاه آزاد مزاحمت ایجاد می کنند

هاشمی رفسنجانی:

عده ای شعارگو در انجام امور مانع ایجاد می کنند/برای دانشگاه آزاد مزاحمت ایجاد می کنند

تهران- ایرنا- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور با یک عده آدم کم سواد و شعارگوی روبه رو هستیم که در امور مانع ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شبه در مراسم سی وسومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این افراد کم سواد و شعارگوی مانع می شوند که خیلی از تحصیل کرده های خوب، خوش غیرت و دلسوز کشور که از خارج می آیند و می توانند برای کشور مفید باشند ، فعالیت کنند.


رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این افراد شعار می دهند که این فرد که این گونه بوده وارد جلسه ای که شده بی حجاب بوده و همسرانشان یک بار بی حجاب دیده شده اند.

وی ادامه داد: راه های موهن را ببندند و بگذارند اساتید با سواد ما که در خارج هستند بیایند و در کار پژوهش به ما کمک کنند چرا که موضوع پژوهش خیلی مهم است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین افتخارات ما این است که یکی از بزرگ ترین دانشگاه های حضوری دنیا را در اختیار داریم گفت: دانشگاه آزاد رو به رشد است و خودکفا ، احتیاج به چیزی ندارد و فقط مزاحمت برای آن ایجاد نکنند.

وی خاطرنشان کرد: روسای واحدهای ما برای اخذ تاییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت ها معطل می شوند تا این تاییدیه را دریافت کنند ولی نباید این طور باشد و باید بگذارند دانشگاه کار خودش را بکند.