خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد انرژی آلمان

 دیدار وزرای صنعت و اقتصاد ایران و آلمان

زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد انرژی آلمان روز دوشنبه با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار و گفتگو کرد.

مذاکره ایران و آلمان درباره پتروشیمی


شعری مقدم با اشاره به گفته وزیر نفت که صنعت پتروشیمی ایران قابلیت جذب ٧٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری را دارد، تصریح کرد: این مذاکرات برای انتقال فناوری انجام می شود ولی برای فعال بودن آنها در این بخش باید سرمایه گذاری نیز انجام دهند.
مقامات وزارت نفت عصر دوشنبه با هدف جلب سرمایه گذاری و انتقال فناوری با مدیران دو شرکت بزرگ صنعت پتروشیمی آلمان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، در میان هیات 60نفره تجاری - سیاسی آلمان که روز یکشنبه به ریاست قائم مقام صدراعظم این کشور وارد ایران شدند، مدیران شرکت های بزرگ صنعت نفت و پتروشیمی نیز حضور دارند.

دو شرکت لنده و باسف آلمان که از شرکت های معتبر صنعت پتروشیمی در اروپا هستند، قرار است در طول سفر این هیات مذاکراتی را با مقامات صنعت پتروشیمی کشورمان انجام دهند.

عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این خصوص می گوید: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای آغاز دوباره همکاریها با دو شرکت آلمانی لینده و باسف (BASF) که از فعالان صنعت پتروشیمی بوده و در گذشته نیز همکاری خوبی با ایران داشتند، عصر امروز (دوشنبه) به منظور انتقال فناوری به صنعت پتروشیمی مذاکره کند.

وی با بیان اینکه شرکتهای سرمایه گذار می توانند در واحدهای پایه پتروشیمی ایران حضور داشته باشند، اظهار داشت: این شرکتها دارنده دانش فنی تولید پلیمرها، ریفرمرها، کلدباکسها و غیره هستند.

شعری مقدم با اشاره به گفته وزیر نفت که صنعت پتروشیمی ایران قابلیت جذب ٧٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری را دارد، تصریح کرد: این مذاکرات برای انتقال فناوری انجام می شود ولی برای فعال بودن آنها در این بخش باید سرمایه گذاری نیز انجام دهند.

وی با بیان آنکه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکتهای آلمانی منوط به سرمایه گذاری است، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم اکنون ١٠٠ طرح تعریف شده دارد که منتظر تأمین منابع ارزی آنهاست که این تأمین مالی می تواند با سرمایه گذاری این شرکتها در صنعت پتروشیمی ایران فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه این هیات آلمانی آشنایی کامل با صنعت نفت و پتروشیمی ایران دارند، اظهار داشت: تحریم ها سبب کمرنگ شدن حضور شرکتهای سرمایه گذار اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران شد.

شعری مقدم افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی مذاکره با شرکتهای فرانسوی، هلندی را نیز در دستور کار خود دارد.

هیات ٦٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت شامگاه یکشنبه وارد تهران شد.

هیات اقتصادی سیاسی آلمان در سفر 3 روزه خود به تهران با مدیران عالیرتبه اقتصادی و فعالان بخش خصوصی دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی مانند زیمنس و لینده به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک حضور دارند.

نشست خبری قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در اهواز


قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با ابراز خوشبینی نسبت به توافق هسته ای ایران و گروه1+5 گفت: بعد از این توافق، جامعه جهانی منتظر تعامل ایران با جامعه بین المللی و نقش سازنده با همسایگان است.

به گزارش ایرنا ایو رسیه  عصر دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با استاندار خوزستان در هتل پارس اهواز افزود: شجاعت کسانی که در واشنگتن و ایران این توافق را رقم زدند را می ستایم.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت منطقه ای که ایران در آن قرار گرفته،این کشور دارای ظرفیت های بالای اقتصادی و دیپلماتیک در این منطقه و جهان است.

وی گفت: در عین حالی که نسبت به توافق خوشبینم علاقه دارم ببینم این توافق چه تاثیری در شرایط کشور ایران می گذارد.

رسیه با بیان این که نباید در گذشته گرفتار شویم و در عین حال نباید آن را هم فراموش کنیم اظهار کرد: اگر گذشته را فراموش کنیم تاوان آن را خواهیم پرداخت و اگر مسایل گذشته را حل نکنیم نمی توانیم رو به آینده پیش رویم.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس افزود: با نگاه به گذشته باید تعامل برقرار کنیم تا آینده را بسازیم.

وی همچنین گفت: ما همیشه در ایران بوده ایم و جزو نخستین کشورهایی نبودیم که بعد از تحریم ها به این کشور آمده ایم و ما قبل از تحریم ها هم در ایران حضور داشتیم.

رسیه در پاسخ به سوالی در خصوص سفر خود به شلمچه و اهداف این سفر توضیح داد: دلیل اصلی که شلمچه را به عنوان مقصد نخستم انتخاب کردم این است که جنگی که در سال 1980 شروع شد تاثیر خیلی عمیقی در منطقه، ایران و سطح جهان داشته است و با توجه به تاثیرات مشاهده از نزدیک، این سفر تجربه مفیدی خواهد بود.

وی در عین حال اظهار کرد: خوزستان پتانسیل ها و ظرفیت بالایی دارد اما در سال های تحریم این استان دچار عقب افتادگی از نظر زیرساختی و فناوری شده و باید به این مسایل رسیدگی شود.

رسیه گفت: دولت سوئیس راسا وارد معامله و بیزنس نمی شود اما چارچوب کلی را فراهم می کند که در قالب این چارچوب شرکت های سوئیسی با ایران می توانند وارد معامله شوند.

وی افزود: با استاندار خوزستان هم در ارتباط با مسایل زیست محیطی و اشتغال صحبت شده که احتمالا عقب افتادگی هایی در این استان جبران شود.

رسیه مقصد بعدی سفر خود را مشهد مقدس در روز پنجشنبه جاری اعلام کرد و گفت: دو سال پیش بعد از انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران به قم سفر داشتم و پنجشنبه صبح از تهران عازم مشهد خواهم شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از اعضای انجمن صنفی گردشگری و کانون گردشگران جهانی حاضر در این کنفرانس در خصوص کنوانسیون جهانی گردشگری که در سال 2017 به میزبانی تهران برگزار خواهد شد گفت: سه مورد باید برای موفقیت در صنعت توریسم رعایت شود؛ یکی زیرساخت است که باید در خوزستان و ایران پیگیری شود، دوم مکان های دیدنی و دیگری میهمان نوازی است که نمونه خوبش را در این سفر دیدم و این دو مورد آخر در خوزستان و ایران وجود دارد.

وی همچنین افزود: به همسرم قول داده ام وقتی فرزندان بزرگتر شدند در یک سفر خصوصی و نه دولتی به ایران بیایند.

هیات همراه سوئیسی شامل' لورنز فروندر' مسوول میز ایران در کشور سوئیس، کارشناس مربوطه و 'نورا کرونیگ' رئیس دفتر قایم مقام وزارت خارجه در سفر یک روزه خود به همراه قائم مقالم وزیر خارجه سوئیس از شلمچه و مناطق دوران دفاع مقدس خوزستان دیدن کردند.

فلافل‌خوری سفیر سوئیس در اهواز (عکس)

جولیو هاز سفیر سوئیس برای انجام یک سفر فرهنگی وارد استان خوزستان شد.

به گزارش فارس به نقل از فردا نیوز، این مقام سوییسی قرار است امروز دوشنبه برای آشنایی با فرهنگ، حماسه دفاع مقدس، بررسی و دیدن خوزستان بعد از جنگ و شناخت بیشتر این استان، قائم مقام وزیر خارجه سوئیس را همراهی کند.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، قائم مقام وزیر خارجه کشور سوئیس فردا صبح به شهر اهواز وارد و بعد از آن برای دیدن مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس راهی شلمچه می‌شود.

از حاشیه‌های جالب سفر سفیر کشور سوئیس به شهر اهواز گشت‌زنی در این شهر در هوای شرجی دیار کارون و صرف فلافل در لشکرآباد بود.