خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

مصرف روزانه بنزین با تعداد جمعیت ایران برابر شد


میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور از مرز 78 میلیون لیتر و تعداد جمعیت ایران نیز از مرز 79 میلیون نفر عبور کرد و برای نخستین بار، این دو آمار تقریباً برابر شد.

 به گزارش عصر ایران یک کارشناس برنامه ریزی شهری با استناد به آمار اخیر مرکز آمار ایران که جمعیت کشورمان در پایان اردیبهشت ماه امسال را 79 میلیون و 262 هزار نفر اعلام کرده بود، گفت: این در حالی است که بر اساس آخرین آمار شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی ایران در اردیبهشت ماه سال جاری، مصرف بنزین در سراسر کشور با دو و نیم درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 78 میلیون و 550 هزار لیتر رسید.

شهرام جباری زادگان با اشاره به این که البته میانگین مصرف بنزین در روز سی ام اردیبهشت به 86 میلیون لیتر نیز رسید، اظهار کرد: به طور متوسط هر ایرانی روزانه بالغ بر یک لیتر و به طور مشخص 991 میلی لیتر بنزین مصرف می‌ کند که البته میانگین مصرف شهر تهران از میانگین مصرف کشور بالاتر است.

 وی با بیان این که ایران بعد از آمریکا، ژاپن، مکزیک و کانادا پنجمین کشور جهان از نظر مصرف بنزین در جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که مصرف ما از کشورهای بزرگ صنعتی همچون انگلستان، استرالیا، ایتالیا، کره جنوبی و فرانسه، بیشتر بنزین مصرف می کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این کارشناس مسائل شهری در پایان در خصوص علل افزایش مصرف بالای بنزین در کشورمان، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این مصرف بالا، عدم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید خودروهای پر مصرف داخلی و یکی از عوامل، فرهنگ استفاده بی رویه از خودروی شخصی در کشورمان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد