خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

98هکتار جنگل ومرتع شلال دان باشت در آتش سوخت

یاسوج - ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 98هکتار از جنگل و مرتع منطقه زیبای و گردشگری شلال دان شهرستان باشت طعمه حریق شد.

سرهنگ محمدرحیم برزمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که از ساعت 16روز سه شنبه به قوع پیوست تا نیمه های شب گذشته ادامه داشت.
وی بیان کرد: به محض اطلاع، نیروهای یگان حفاظت به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند و با کمک نیروهای مردمی و برخی نهادها نیز اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
برزمند تاکید کرد: به دلیل سخت گذر بودن و مسافت طولانی محل وقوع آتش سوزی و نیز خشک بودن کامل مراتع و وسعت آتش سوزی اطفای حریق نیز به مدت حدود هفت ساعت به طول انجامید.
منطقه شلال دان در حدود پنج کیلومتری شهرستان باشت یک از شهرستان های هشت گانه و گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
وی از وقوع هشت فقره آتش سوزی در سال جاری تاکنون در سطح جنگل ها و مراتع استان خبر داد و گفت: بر اثر این آتش سوزی ها 198.7 هکتار از جنگل های استان طعمه حریق شدند.
برزمند بیشترین میزان نابودی جنگل ها و مراتع در این تعداد آتش سوزی را مربوط به شلال دان باشت دانست و افزود: سال گذشته نیز بر اثر وقوع 79 فقره آتش سوزی یکهزارو 296هکتار از جنگل ها و مراتع استان نابود شد.
وی ابراز داشت: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای بیش از یک هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است.
3016/6162

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد