خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

تصمیمات افزایش حقوق کارگران به روزهای آخر سال موکول نشود


دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: نباید تصمیمات افزایش حقوق کارگران به روزهای آخر سال موکول شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، کریم صادق‌زاده در گردهمایی کارگران و بازنشستگان تبریز از موکول شدن جلسات و تصمیمات افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آتی به روزهای آخر سال گلایه کرد و گفت: این رویه و رویکرد ناخشنودی جامعه کارگری را به دنبال دارد، چون تجارب گذشته نشان داده است که این گونه برخورد با افزایش دستمزد کارگران نتیجه‌ای جز تعیین چند درصد افزایش ناچیز در آخرین روزهای سال نداشته است.

وی ادامه داد: انتظار داریم در فرصت مناسب و زمان کافی، این جلسات تشکیل و با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود جامعه و نیاز خانواده‌های کارگران، نسبت به تعیین دستمزد و حقوق آنان اقدام شود.

صادق‌زاده از فراموش شدن بن کارگری در چند سال اخیر گلایه کرد و گفت: مصرانه خواستار رسیدگی مجدد دولت و وزیر تعاون و کار و رفاه تامین اجتماعی برای احیای دوباره بن کارگری کارگران و بازنشستگان هستیم.

وی تصریح کرد: غیر فعال شدن برخی کارخانه‌ها، چشم پوشی بر اخراج برخی کارگران و افزایش تورم میراث دولت پیشین برای جامعه کارگری کشور است. متاسفانه در سالروز تصویب قانون کار تنها به بیان مشکلات جامعه کارگری بسنده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی با 600 هزار کارگر و 92 هزار بازنشسته کارگری یکی از استان‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است، عنوان کرد: با توجه به این‌که با اشتغال هر هفت کارگر حقوق یک نفر بازنشسته تامین می‌شود، باید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نیمه فعال احیا شده و کارگران اخراج شده به سر کار خود باز گردند.

صادقزاده عنوان کرد: جامعه کارگری و بازنشستگی کشور و خانواده‌هایشان بیش از نیمی از جمعیت کنونی کشور را به خود اختصاص داده‌اند. تصویب قوانین مرتبط با نیازهای بروز کارگران و بازنشستگان یکی از انتظارت این قشر است. باید دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن تورم و درآمد قشر کارگری از این قشر به طور جدی حمایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد