خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

اقدام به خودکشی زنی در حبس خانگی


زن جوان که دیگر تحمل این اذیت‌ها را نداشت با بستن طنابی به پنکه سقفی منزل قصد خود کشی داشت که با حضور به موقع پلیس این زن جوان از مرگ حتمی نجات یافت و به همراه دو فرزندش پس از دلالت به مرجع قضایی تحقیقات از آن‌ها آغاز شد.

مردی که در شهرستان دره‌شهر ایلام همسر و دو فرزند خردسالش را در خانه محبوس کرده بود داشتن وسواس و اختلاف سنی با همسرش را علت این رفتار خود اعلام کرد.

«جهانگیر زارعی» فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زن جوانی که از آزار و اذیت‌های همسرش به ستوه آمده بود و قصد خودکشی داشت با حضور به موقع پلیس آگاهی شهرستان دره‌شهر از مرگ نجات یافت.

وی ادامه داد: پلیس زمانی از این جریان اطلاع پیدا کرد که این زن جوان توانست شرح حال خود را طی یادداشتی و بواسطه فرزند خردسالش به دست دادستان شهر برساند و دادستان عمومی انقلاب دره‌شهر با اطلاع از موضوع حبس این زن، بلافاصله مراتب را به پلیس گزارش و دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد.

فرمانده انتظامی دره‌شهر ادامه داد: زن جوان که دیگر تحمل این اذیت‌ها را نداشت با بستن طنابی به پنکه سقفی منزل قصد خود کشی داشت که با حضور به موقع پلیس این زن جوان از مرگ حتمی نجات یافت و به همراه دو فرزندش پس از دلالت به مرجع قضایی تحقیقات از آن‌ها آغاز شد.

به گفته‌ وی این زن در مراجع قضایی اعلام کرده بود همسرم برای کوچکترین موردی حق خروج از منزل را برای من منع کرده و همیشه درب خانه را با قفل‌های محکمی مسدود می‌کند، به طوری که حتی حق دید و بازدید از اقوام از من گرفته شده و مشکلات روحی و روانی او تا حدی است که گاهی اوقات فرزندانم را از منزل بیرون انداخته و آن‌ها را تا نیمه‌های شب به منزل راه نمی‌داد.

زارعی با بیان اینکه این زن چند بار قصد خودکشی داشته اظهار کرد: وی دلیل تصمیم به خودکشی را نتیجه رفتارهای نامناسب همسرش اعلام کرده و گفته است گویا در زندان به سر می‌برد تا زیر یک سقف.

فرمانده انتظامی دره‌شهر تصریح کرد: همسر این زن جوان که در دفتر قاضی پرونده حاضر شده بود در اظهاراتی اختلاف سنی زیاد با همسرش و عدم تفاهم با او و بیماری وسواس را علت رفتارهای خود اعلام کرد.

تور اروپای 2014 شجریان

Malmo, Sweden

Malmo Arena

Stockholm, Sweden

Folkets hus Konferens

Vienna, Austria

Austria Center Vienna

Koln, Germany

Kolner Philharmonie

Hamburg, Germany

Audimax

Wiesbaden, Germany

Kurhaus Wiesbaden GmBH

Edinburgh, Scotland

Usher Hall

Paris, France

Foliese Bergere

London, UK

Appolo Hammersmith

ظریف: قول اوباما برای لغو تحریم‌ها را قبول می‌کنیم


ظریف اضافه کرد: ما در امور داخلی امریکا دخالت نمی کنیم، اگر پرزیدنت اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما ان را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریم.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران طی مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه ی پی بی اس گفت که ایران قول باراک اوباما برای لغو تحریم ها را در مذاکرات هسته ای قبول می کند.

به گزارش «انتخاب»، ظریف بیان داشت: ما محدودیت هایی که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریم ها با آن مواجه است را درک می کنیم.

وی افزود: همانطور که ما نمی پذیریم آنها از ما امری غیرممکن را بخواهند، ما هم از انها نمی خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند.

ظریف اضافه کرد: ما در امور داخلی امریکا دخالت نمی کنیم، اگر پرزیدنت اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما ان را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریم.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوالی در مورد تمدید مجدد مذاکرات هسته ای پس از 24 نوامبر گفت: اکنون حاضر نیستم در مورد چنین مسئله ای فکر کنم.

وی تصریح کرد: من نمی گویم 24 نوامبر روز قیامت است، من می گویم تمام انرژیمان را برای دستیابی به توافق تا آن روز بگذاریم.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست با اتهامات جدی مواجه است و امیدوارم که پاسخ های قانع کننده ای که منجر به آزادی اش شود فراهم کند.

وی افزود: من و پرزیدنت روحانی تمام تلاش خود را کرده ایم که رفتار خوبی با او شود.

نصب اطلاعیه هشدار آمیز درباره آزارجنسی در کره +عکس


آزار جنسی دختر کره ای توسط یکی از اعضای کاروان اعزامی ایران به کره جنوبی سبب شده محل برگزاری مسابقات پرشود از این بیانیه ها.
عصر ایران - این عکسی است مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش ، مازیار ناظمی روی صفحه اینستاگرامش قرارداده. عکسی از یک تذکر کتبی برای جلوگیری از آزار جنسی .مازیار ناظمی در این مورد نوشته :«بعد از حرکت تفاوت فرهنگی تدارکات تیم امید در کره جنوبی به در و دیوار دهکده این تذکر را برای اطلاع زدند جالبه »
تلاش برای جلوگیری از آزارجنسی در کره (+عکس)نتیجه کار غیرفرهنگی عضو کاروان ایران در اینچئون

فراخوان شرکت در مسابقه‌ بین‌المللی آبرنگ


فراخوان شرکت در مسابقه‌ بین‌المللی آبرنگ

» سرویس: فرهنگی و هنری - تجسمی و موسیقی

جامعه‌ بین‌المللی آبرنگ برای شرکت در مسابقه‌ بین‌المللی آبرنگ سال 2015 با عنوان «صلح و عشق جهانی به‌واسطه هنر» در شهر غازی عینتاب ترکیه فراخوان داده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ابراهیمی، نماینده‌ جامعه‌ بین‌المللی آبرنگ در ایران، با اعلام این فراخوان از ایرانی‌های هنرمند هم خواست تا در این فراخوان شرکت کنند.

در متن این فراخوان آمده است: «از تمام هنرمندان جهان صمیمانه دعوت می‌شود که در مسابقه‌ آبرنگ که توسط شهرداری غازی عینتاب ترکیه و جامعه جهانی آبرنگ (international watercolor society-iws) و با همکاری جشنواره بین‌المللی آبرنگ، برگزار می‌شود شرکت کنند.»

شرایط شرکت در این مسابقه چنین اعلام شده است: هر هنرمند می‌تواند با دو اثر در مسابقه مشارکت کند، تمام هنرمندان حرفه‌ای و آماتور بالای 16 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، برای شرکت در مسابقه باید تصویر نقاشی با کیفیت بالا از درگاه وب‌سایت جامعه‌ جهانی آبرنگ ارائه داده شود. (www.internationalwatercolor.com) هیچ محدودیتی در موضوع و اندازه اثر وجود ندارد، اطلاعات درخواستی هم باید همراه تصویر آثار ارسال شود. اطلاعات درخواستی شامل نام و نام خانوادگی، وب سایت صاحب اثر (در صورت داشتن وب سایت)، کشور، ایمیل، عنوان و اندازه اثر هستند.

جوایز این مسابقه نیز به این شرح علام شده‌اند: به سه نفر برتر این مسابقه شرکت در یک سفر تفریحی ده‌روزه در طول جشنواره بین‌المللی آبرنگ در شهر «غازی عینتاب» ترکیه هدیه داده می‌شود (تفریح، ابزار راحتی‌، غذا‌، سفرهای سنتی...). آثار این سه نفر در کاتالوگ آبرنگ سال 2015 چاپ و به آن‌ها لوح یادبود و گواهی تقدیم خواهد شد.

همچنین آثار نفرات برتر نمایشگاه «صلح و عشق جهانی به‌واسطه‌ هنر» در جشنواره بین المللی آبرنگ که در 12 تا 15 می سال 2015 (22 تا 25 اردیبهشت 1394) در موزه زئوگما (zeugma) در شهر غازی عینتاب برگزار می‌شود،‌ نمایش داده خواهد شد.

زمان تحویل آثار برای این نمایشگاه 7 ژانویه 2015 معادل 17 دی 1393 و زمان اعلام نتایج 25 ژانویه 2015 معادل 5 بهمن 1393 خواهد بود.

***

در طول این جشنواره هم مسابقه‌ آبرنگ دیگری برگزار می‌شود که شرایط آن به این شرح است: محدودیت در تعداد شرکت‌کنندگان وجود ندارد‌، شهر غازی عینتاب باید به عنوان یکی از موضوع‌های نقاشی قرار گیرد، نقاشی باید با مدیوم آبرنگ باشد، تمام هنرمندان حرفه‌ای و آماتور بالای 16 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و آثار آبرنگ باید در 12 تا 15 ماه می سال 2015 (24 اردیبهشت 1394) به هیات بررسی تحویل داده شود.

جوایز این مسابقه نیز به این ترتیب است: مبلغ 20 هزار دلار بین سه نفر برتر این مسابقه تقسیم می‌شود و سه اثر برگزیده در کاتالوگ سنتی بعدی آبرنگ (IWS) چاپ می‌شوند.

علاوه بر این در تاریح 15 می 2015 یعنی 25 اردیبهشت 1394 به هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره لوح، پلاک و جوایزی داده می‌شود.

زمان ارایه‌ آثار در این جشنواره نیز 14 می 2015 (24 اردیبهشت 1394) و زمان اعلام نتایج آن 15 می 2015 (25 اردیبهشت 1394)، خواهد بود. علاقه‌مندان رای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بین المللی آبرنگ به این آدرس مراجعه کنند.

Inrernational watercolor society:(www.internationalwatercolor.com)

همچنین شرکت‌کنندگان ایرانی باید با این ایمیل مکاتبه کنند.

Iranian.warercolorsociety@gmail.com