خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خیلی دور خیلی سخت


خبرنگار مستقل:از دیگران نوشتن همیشه کار من نبود خیلی وقتها برای خودم می نوشتم وقتی بزرگتر شدم از دیگران .

اما چه فایده وقتی هنوز هم نمی تونی اونطور که  دلت بخواد و اونطوری که هست.

از زنی که زنگ زد و گریست .

 و یا از صدای سیلی .

 یا از دردها.

از خیلی دورها و از خیلی سخت ها.

از یک آمپول اشتباهی و از شهری  که بیمارستان نداشت.

 از اینکه دیگه نمی تونی  خودت رو به ندیدن بزنی اما نمی شد.

شاید تو تنها دعا می کردی برای نوشته هایی که هنوز هم خاک می خورن و تو ننوشتی.

 مگه نمی دونی که انسان هنوز هم نمی تونه پرواز کنه .

شاید وقتی که خواب ببینه.

دیگه سال تموم شد .

چقدر زود.

اما تو هنوز هم اول راهی.



پنج ساعت سرگردانی هواپیمای مالزیایی بر فراز اقیانوس هند

آخرین اطلاعات از پرواز ام اچ 370 مالزی؛


کوالالامپور – ایرنا – کارشناسان احتمال دادند هواپیمای بویینگ 777 مالزی پنج ساعت پس از ناپدیدشدن از صفحه رادارها در مسیر کوالالامپور به پکن، به پرواز خود ادامه داده باشد.

به گزارش ایرنا، آخرین اطلاعات منتشر شده در روز شنبه نشان می دهد ماهواره ها پنج ساعت پس از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 مالزی و قطع ارتباط با رادارها، سیگنال هایی دریافت کرده اند و اعتقاد بر این است که هواپیما این سیگنال ها را به طور خودکار به سیستم های ماهواره ای ارسال کرده است.


براساس این اطلاعات تیمی از آمریکا روز گذشته غرب اقیانوس هند را برای یافتن اثری از هواپیمای ناپدیدشده مورد جستجوهای اولیه قرار داد.

از نیروی دریایی هند نیز خواسته شده است به جستجو در منطقه خلیج بنگال و در سواحل کوروماندل و چنای بپردازد.

هند از عصر روز پنجشنبه و با اعزام چند فروند هواپیما و کشتی ردیاب به عملیات تجسس برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی پیوسته است.

برخی کارشناسان نیز روز گذشته احتمال دادند این هواپیما در مجموعه جزایر آندمان در اقیانوس هند نشسته باشد. بخشی از جزایر به میانمار و بخشی دیگر به هندوستان تعلق دارد.

پرواز شماره ام.اچ 370 ساعت 12 و 40 دقیقه بامداد شنبه گذشته با 239 مسافر و خدمه پرواز، از باند فرودگاه کوالالامپور برخاست و حدود یک ساعت بعد در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادارها حذف و ارتباط خلبان قطع شد.

اطلاعاتی که در مورد مسیرهای پرواز این هواپیما تاکنون منتشر شده دقیق نیست و بیشتر براساس حدس و گمان های کارشناسان صورت می گیرد.

آخرین تماس خلبان با مرکز کنترل ترافیک هوایی در شرق مالزی و در حریم هوایی ویتنام و برفراز آب های دریای جنوب چین برقرار شده است.

گفته می شود ماهواره های اینمارست سیگنال هایی از این پرواز حداقل پنج ساعت پس از پرواز دریافت کرده اند و دریافت این سیگنال ها نشان از سالم بودن هواپیما در آن زمان دارد.

براساس این اطلاعات این هواپیما می تواند یکهزار و 600 کیلومتر انحراف مسیر داشته باشد.

آمریکا نیز اعلام کرده است تمرکز خود را بر یافتن هواپیما در اقیانوس هند گذاشته است.

از سوی دیگر در مالزی گفته می شود به دلیل عدم توانایی مقامات برای مدیریت این بحران، دولت این کشور برای دریافت اطلاعات و یافتن هواپیما دست به دامن چین و آمریکا شده است.

هفت روز جستجوی نیروهای امداد و نجات و نظامی بیش از 13 کشور با ده ها کشتی و هواپیما برای یافتن هواپیما تاکنون نتیجه بخش نبوده است و معمای ناپدیدشدن این پرواز هر روز پیچیده تر می شود و به شایعات در بین رسانه ها و شبکه های اجتماعی دامن می زند.

عوارض ورود خودرو به جزیره قشم افزایش یافت

با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در قشم


قشم – ایرنا – سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش عوارض ورود خودرو به جزیره قشم با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی در ایام نوروز 93خبر داد.

سیدعلی علوی با اشاره به این که این افزایش به تصویب هیات مدیره این سازمان رسیده است،گفت: پایین بودن میزان این عوارض و تغییر نکردن آن به رغم افزایش تورم در سال های اخیر و همچنین ضرورت تامین بخشی از هزینه های بازسازی زیرساخت های تخریب شده در جزیره از دیگر دلایل افزایش عوارض ورود خودرو به این جزیره است.


وی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، زمان اجرای این مصوبه را 25اسفند 92الی 15فروردین 93اعلام کرد و افزود: ساکنان جزیره با ارائه کارت شهروندی از 75درصد تخفیف در این نرخ ها برخوردار می شوند.

به گفته وی، نرخ عوارض ورودی خودروهای سواری طبق این مصوبه یک میلیون ریال، کامیونت و وانت یک میلیون و 500 هزار ریال و کامیون، انوع تریلر و اتوبوس دو میلیون ریال تعیین شده است.

علوی یادآور شد: در این ایام فقط کامیون و تریلرهای حامل ارزاق عمومی اجازه ورود به جزیره را خواهند داشت و ورود اتوبوس نیز مجاز خواهد بود.

وی تصریح کرد: به این نرخ ها هزینه های حمل و نقل خودروها توسط ˈلندینگ کرافتˈ اضافه خواهد شد و گمرک و دهیاری پهل مجاز به اخذ وجه از خودروها نیستند.

حجم ترانزیت کالا از بنادر هرمزگان افزایش یافت


بندرعباس - ایرنا - معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد 104 درصدی حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی 11 ماه گذشته امسال خبر داد.

ˈ

سیدعلی استیریˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این مدت برابر با دو میلیون و 137 هزار و 337 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 104 درصد رشد داشته است.


وی گفت: در این مدت همچنین در مجموع 87 میلیون و 858 هزار و 933 تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر تجاری هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد چهار درصدی دارد.

او افزود: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر هرمزگان 58 میلیون و 336 هزار و 920 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 29 میلیون و 522 هزار و 13 تن نیز اختصاص به مواد نفتی دارد که در هر دو بخش شاهد افزایش چهار درصدی حجم عملیات بوده ایم.

پنج نفر بر اثر سیلاب در عنبرآباد کرمان مفقود شدند

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پنج نفر در شهرستان عنبرآباد بر اثر بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب از دیروز تاکنون مفقود شده اند که نیروهای زمینی هلال احمر در تلاش برای پیدا کردن آن ها هستند.

ˈکاووس محمودیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: درخواست اعزام بالگرد از کرمان به عنبرآباد برای یافتن این پنج نفر وجود داشت که به علت شرایط نامطلوب جوی امکان پرواز این بالگرد وجود ندارد.


وی ادامه داد: بر اساس تجربه سال های گذشته به احتمال زیاد راه ارتباطی این افراد با محیط اطراف به دلیل حضور در مناطق کوهستانی و پرداختن به کار کشاورزی، قطع شده و به همین دلیل اطرافیان آن ها از مفقودی این افراد خبر داده اند.

محمودی تصریح کرد: در سایر مناطق استان آبگرفتگی منازل و آسیب دیدگی جاده ها را شاهد هستیم که نیروهای فنی و امدادی هلال احمر در حال فعالیت و کمک رسانی در این مناطق بویژه فاریاب، کهنوج، قلعه گنج، رودبار و عنبرآباد در جنوب استان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: همچنین عشایر منطقه ساردوئیه و عده ای در تونل سیرچ نیاز به کمک داشتند که به آن ها امدادرسانی شد.

بارندگی های شدید در استان کرمان از دیروز جمعه آغاز شده و تا فردا یکشنبه ادامه دارد.ک/3