خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

آبگرفتگی بیش از 700 واحد مسکونی در گیلان


مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با اقدام به موقع نیروهای امدادرسانی، آبگرفتگی، هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است.

افشین عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در استان، اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش بارندگی از صبح امروز در بیشتر شهرستان‌هایی که شاهد آبگرفتگی بوده‌ایم، آب فروکش کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبگرفتگی در شهرستان رشت و صومعه سرا بیش از سایر نقاط است و اکیپ‌های امداد و نجات در حال کمک به مردم هستند و امکانات لازم برای باز کردن مسیرها در این شهرستان‌ها به‌کار گرفته شده است.

عزیزی افزود: اکنون روستاییان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجهند که با توزیع آب معدنی و همچنین توزیع آب سیار توسط تانکرها در تلاش هستیم تا کمی از مشکلات بکاهیم.

وی یادآور شد: بارش 132 میلیمتری باران در 30 ساعت گذشته باعث طغیان رودخانه‌ها شده و در این بین بسیاری از راه‌های روستایی و پل‌های موقت و همچنین پل کابلی "شالما" کاملا تخریب شده است.

عزیزی با اشاره به این‌که با کاهش باران وضعیت آبگرفتگی در حال کنترل شدن است، خاطرنشان کرد: تا زمان کامل فروکش کردن آب به هیچ عنوان نمی‌توانیم اعلام خسارت کنیم اما مهمترین خسارت مربوط به راه‌های ارتباطی روستاها و آبگرفتگی بیش از 700 خانه مسکونی است.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار گیلان در صومعه سرا برگزار شد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده گزارش دادند.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در این نشست گفت: باید بتوانید بیشتر در جهت کاهش مشکلات مردم کوشا باشید. اگر قبل از بروز سوانح پیش بینی نشده، زیرساخت‌ها فراهم باشد مشکلات در هنگام وقوع حوادث کمتر می‌شود. اگر نگاه مدیریتی با تدبیر به سمت پیشگیری از حوادث برود، با بروز بارندگی‌ها نباید این مشکلات و خسارت وسیع بوجود بیاید.

استاندار گیلان تصریح کرد: میزان برآورد خسارت سیل، بزودی مشخص و در قالب نامه به معاونت نظارت راهبردی و وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر مقدور بود در تمام مناطق سیل زده حضور می‌یافتم. مدیران کل به نمایندگی از ستاد مدیریت بحران با تقسیم کار در مناطق سیل زده حضور یابند. همچنین مدیران وضعیت بازسازی مناطق را به صورت مستمر به ستاد مدیریت بحران گزارش دهند.

نجفی تصریح کرد: به منظور تسهیل در بازسازی مناطق آسیب دیده برخی اختیارات به مدیران برای تصمیم گیری سریع تفویض می‌شود.

به گزارش ایسنا، استاندار گیلان ظهر امروز از مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن شنیدن مشکلات مردم نسبت به کمک رسانی و بازسازی این مناطق دستورات لازم را ارائه داد.

نجفی در این بازدید ضمن تأکید بر رسیدگی فوری به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنان آسیب دیده‌اند، گفت: برقراری اضطراری راه‌های آسیب دیده و ایمن سازی مناطق خطرآفرین ضرورت دارد.

استاندار گیلان همچنین به مسئولان بیمه‌های کشاورزی مأموریت داد نسبت به بررسی خسارت مناطق بیمه شده با جدیت وارد عمل شوند.

درصد نیروی بیکار خراسان‌رضوی را جوانان 25 تا 35 سال تشکیل می‌دهند


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: 50 درصد نیروهای بیکار استان را جوانان بین 25 تا 35 سال تشکیل می‌دهند و در بین آنها نیروهای تحصیل کرده نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، محمد سنجری سی‌ام آبان ماه در همایش سالروز تصویب قانون کار با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های ارزشی جامعه هستند، گفت: 13 هزار نفر در استان مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در بخش معیشت کارگران وجود دارد، بیان کرد: علی‌رغم همه مشکلات، توانستیم واحد تولیدی و صنعتی را تا حدودی حفظ کنیم، اما در برخی از واحدهای تولیدی بین 30 تا 50 درصد تعدیل نیرو داشته‌ایم.

وی بیان کرد: قانون کار بعد از قانون اساسی مهم‌ترین قانون در کشور است و به دلیل گستردگی و اهمیت آن در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

سنجری گفت: از سال 1388 تا کنون تعامل و ارتباط بسیار خوبی بین مجموعه اداری، کارگری و کارفرمایی استان وجود داشته است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نگاه توسعه سه جانبه‌گرایی به معنای واقعی محقق شد.

وی افزود: هدف دستگاه‌های دولتی، کارگری و کارفرمایی ابتدا نگاه به حفظ و پایداری کار بوده است.

سنجری با بیان اینکه بنا به درخواست کارگران برای اصلاح قانون کار اقدام شد، خاطرنشان کرد : با توجه به مسائل اقتصادی حاکم، اصلاح قانون کار یکی از ضرورت‌ها است و اگر قرار باشد این قانون اصلاح شود باید با توجه و مشارکت شرکای اجتماعی صورت گیرد‌.

سنجری گفت: این تغییر باید به شکلی صورت گیرد که از هدف اصلی فاصله نگیریم و مهم‌تر از همه معیشت، امنیت شغلی، بهداشت و درمان، افزایش تولید و پایداری کار را در بر داشته باشد و از طرف دیگر معضل بیکاری حذف شود.

مشکل قانون کار در اجرای آن است

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، رحمت‌الله پور‌موسی رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی در همایش سالروز تصویب قانون کار گفت: مشکل قانون کار در اجرا است و از نظر ماهیت مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: اگر این قانون به درستی اجرا شود، مشکلی وجود ندارد، ما کارگران با هرگونه تغییر در قانون کار که به صورت یک جانبه و بدون نظر شرکای اجتماعی باشد صد در صد مخالف هستیم.

پور موسی گفت‌: جامعه کارگران با مشکلاتی دست به گریبان هستند که این مشکلات را در قالب بیانه‌ای اطلاع‌رسانی می‌کنیم و از دولت تدبیر و امید می‌خواهیم در رفع این مشکلات کمک کند.

وی بیان کرد: این قانون روابط بین کارگرو کارفرما را تنظیم می کند و به نوعی چتر حمایتی برسر کارگران است. برخی به این بهانه که این قانون مانع اشتغال است، طرح اصلاح آن را بیان کردند که ما نیز با اصلاح مخالف نیستیم.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه به دولت تکلیف شد برنامه قانون کار را اصلاح کند، ولی در پیش‌نویس فرستاده شده نه تنها قانون کار اصلاح نشد، بلکه حقوق کارگران نیز ضایع شد.

پور موسی گفت: اصلاحیه‌های ما اعلام شده و پیش شرط جامعه کارگری برای ورود به مصوبات بحث عیدی و پاداش بود که باید از قانون کار خارج شود که این شرط پذیرفته شد.

وی ادامه داد: حداقل دستمزد کارگران 487 هزار تومان است و در 6 ماهه اول امسال طبق اعلام بانک مرکزی 40 درصد تورم وجود داشته است که با وضعیت حقوق کم کارگران این تورم برای خانواده‌های کارگری فاجعه است.

وی با اشاره به مشکلات کارگران، تصریح کرد: از دولت تقاضا می‌شود به وضعیت معیشتی کارگران از محل هدفمند کردن یارانه‌ها و بسته‌های غیر نقدی توجه شود.

پورموسی با بیان اینکه دستمزد کارگران و بازنشتگان با نرخ بیکاری ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: زمانی‌که دستمزد کارگران کفاف زندگی را نمی‌دهد، مجبور به کار کردن در چند شیفت هستند و به این صورت فضای کار افراد بیکار را نیز پر می‌کنند‌.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی گفت : از نظر قرارداد‌های کاری نیز برای کارگران مشکلات زیادی وجود دارد، در حال حاضر نگرانی ما از نظر بنگاه‌های اقتصادی است.

پور‌موسی ادامه داد: طرح 7 هزار و 300 روز نیز به این صورت بود که کارگران در مشاغل سخت در سال بیش از 10 روز غیبت داشته باشند، باید به جای 20 سال ، 25 سال کار کنند که به نظر ما در این صورت به کارگر ظلم می‌شود و پیگیری این طرح ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید به شکلی قانون کار را اصلاح کنیم که منافع کارگر، کارفرما و کار و تولید فراهم شود‌.

امام جمعه میامی در آرامستان شهر آرام گرفت


پیکر حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی موسوی، امام جمعه فقید میامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ، استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های سمنان در آرامستان شهرستان میامی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت الاسلام محمد حسن پیرچه مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین موسوی برای همیشه در قلب مردم میامی می‌ماند، افزود: ایشان نخستین امام جمعه میامی و یکی از محبوب‌ترین روحانیون استان بودند.

وی با اشاره به خدمات ایشان به مردم شهرستان میامی، ادامه داد: امام جمعه فقید میامی توجه جدی و ویژه‌ای به قشرهای آسیب پذیر و محرومان و بخصوص روستاییان شهرستان میامی داشتند.

به گزارش ایسنا، در این آیین همچنین استاندار سمنان ضمن عرض تسلیت به مردم میامی و دوستداران سادات و روحانیت معظم از ارسال پیام تسلیت دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان خبر داد.

آیین تشییع امام جمعه فقید میامی که به علت ازدحام جمعیت با یک ساعت تاخیر آغاز شد، از مصلی این شهر تا آرامستان میامی با حضور دسته‌جات سینه زنی و زنجیر زنی ادامه یافت.

همچنین افراد بسیاری از روستاهای این شهرستان‌، برای حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری این امام جمعه فقید میامی به آرمستان میامی رسانده بودند.

همچنین‌، مراسم ختم امام جمعه فقید میامی نیز فردا جمعه ساعت 10 الی 14 در حسینیه اعظم شهر میامی منعقد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی موسوی امام جمعه میامی که هنگام تحصیل در حوزه علمیه مشهد با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم کلاس بوده‌اند، به علت ایست قلبی در بیمارستان شاهرود و در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی از اساتید دانشکده علوم قضایی و مدرسه علوی تهران بود که از سال 1374 امامت جمعه شهر میامی را بر عهده داشت.

امام جمعه فقید میامی عموی شهید سیدکاظم موسوی از شهدای واقعه هفتم تیر 1360 و از شاگردان حضرات آیات میلانی، قزوینی و نماینده حضرات آیات بهجت، قمی، شاهرودی، خویی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی در میامی بوده است.

تصمیمات افزایش حقوق کارگران به روزهای آخر سال موکول نشود


دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: نباید تصمیمات افزایش حقوق کارگران به روزهای آخر سال موکول شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، کریم صادق‌زاده در گردهمایی کارگران و بازنشستگان تبریز از موکول شدن جلسات و تصمیمات افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آتی به روزهای آخر سال گلایه کرد و گفت: این رویه و رویکرد ناخشنودی جامعه کارگری را به دنبال دارد، چون تجارب گذشته نشان داده است که این گونه برخورد با افزایش دستمزد کارگران نتیجه‌ای جز تعیین چند درصد افزایش ناچیز در آخرین روزهای سال نداشته است.

وی ادامه داد: انتظار داریم در فرصت مناسب و زمان کافی، این جلسات تشکیل و با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود جامعه و نیاز خانواده‌های کارگران، نسبت به تعیین دستمزد و حقوق آنان اقدام شود.

صادق‌زاده از فراموش شدن بن کارگری در چند سال اخیر گلایه کرد و گفت: مصرانه خواستار رسیدگی مجدد دولت و وزیر تعاون و کار و رفاه تامین اجتماعی برای احیای دوباره بن کارگری کارگران و بازنشستگان هستیم.

وی تصریح کرد: غیر فعال شدن برخی کارخانه‌ها، چشم پوشی بر اخراج برخی کارگران و افزایش تورم میراث دولت پیشین برای جامعه کارگری کشور است. متاسفانه در سالروز تصویب قانون کار تنها به بیان مشکلات جامعه کارگری بسنده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی با 600 هزار کارگر و 92 هزار بازنشسته کارگری یکی از استان‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است، عنوان کرد: با توجه به این‌که با اشتغال هر هفت کارگر حقوق یک نفر بازنشسته تامین می‌شود، باید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نیمه فعال احیا شده و کارگران اخراج شده به سر کار خود باز گردند.

صادقزاده عنوان کرد: جامعه کارگری و بازنشستگی کشور و خانواده‌هایشان بیش از نیمی از جمعیت کنونی کشور را به خود اختصاص داده‌اند. تصویب قوانین مرتبط با نیازهای بروز کارگران و بازنشستگان یکی از انتظارت این قشر است. باید دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن تورم و درآمد قشر کارگری از این قشر به طور جدی حمایت کنند.

اعزام 8 تیم امداد و نجات به شهرهای سیل زده خوزستان

» سرویس: استان ها - خوزستان

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به بارندگی و سیل در شهرهای بهبهان، شادگان، خرمشهر، امیدیه و آغاجاری، گفت: 8 تیم امداد و نجات به این شهرستان‌ها اعزام شده است.

علی عسکر ظاهری در گفت و گو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان اظهار کرد: به همراه این تیم‌ها، محموله‌های امدادی شامل پتو، مواد غذایی، موکت، پوشش پلاستیکی، چادر و وسایل گرمایشی نیز ارسال شد.

وی ادامه داد: در این سیل زدگی و آب‌گرفتگی به 20 خانوار از مناطق دو گوش، کارخانه سیمان، کوره، جبور و دروازه فران در شهرستان بهبهان آسیب وارد شد که نیروهای امدادی علاوه بر ارزیابی وضعیت به امدادرسانی در این مناطق پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: بارندگی‌های چند روز گذشته در مناطق مرکزی، روستای بیت رستم، سالمی و دارخوین از توابع شادگان نیز موجب ایجاد سیل و آب گرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی به 7 خانوار شده است.

ظاهری گفت: در شهرهای امیدیه و آغاجاری نیز 11 خانوار در محاصره آب ناشی از سیل گرفتار شده بودند که با تلاش جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی همچنین به وقوع سیل در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: در مناطق مولوی، زمین شهری، کوی آریا، روستای پل نو و سرحانیه امدادگران جمعیت هلال احمر وضعیت را ارزیابی کردند؛ در شهرستان خرمشهر تا کنون 34 خانوار از سیل‌های اخیر آسیب دیده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین از ارایه 20 دستگاه چادر، 150 تخته پتو، 20 والور، 200 متر نایلون پوششی، 250 متر موکت، 300 کیلو برنج و اقلام امدادی مورد نیاز بین آسیب دیدگان خبر داد و گفت: امدادرسانی در مناطق سیل زده ادامه دارد.