خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

آبگرفتگی بیش از 700 واحد مسکونی در گیلان


مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با اقدام به موقع نیروهای امدادرسانی، آبگرفتگی، هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است.

افشین عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در استان، اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش بارندگی از صبح امروز در بیشتر شهرستان‌هایی که شاهد آبگرفتگی بوده‌ایم، آب فروکش کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبگرفتگی در شهرستان رشت و صومعه سرا بیش از سایر نقاط است و اکیپ‌های امداد و نجات در حال کمک به مردم هستند و امکانات لازم برای باز کردن مسیرها در این شهرستان‌ها به‌کار گرفته شده است.

عزیزی افزود: اکنون روستاییان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجهند که با توزیع آب معدنی و همچنین توزیع آب سیار توسط تانکرها در تلاش هستیم تا کمی از مشکلات بکاهیم.

وی یادآور شد: بارش 132 میلیمتری باران در 30 ساعت گذشته باعث طغیان رودخانه‌ها شده و در این بین بسیاری از راه‌های روستایی و پل‌های موقت و همچنین پل کابلی "شالما" کاملا تخریب شده است.

عزیزی با اشاره به این‌که با کاهش باران وضعیت آبگرفتگی در حال کنترل شدن است، خاطرنشان کرد: تا زمان کامل فروکش کردن آب به هیچ عنوان نمی‌توانیم اعلام خسارت کنیم اما مهمترین خسارت مربوط به راه‌های ارتباطی روستاها و آبگرفتگی بیش از 700 خانه مسکونی است.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار گیلان در صومعه سرا برگزار شد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده گزارش دادند.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در این نشست گفت: باید بتوانید بیشتر در جهت کاهش مشکلات مردم کوشا باشید. اگر قبل از بروز سوانح پیش بینی نشده، زیرساخت‌ها فراهم باشد مشکلات در هنگام وقوع حوادث کمتر می‌شود. اگر نگاه مدیریتی با تدبیر به سمت پیشگیری از حوادث برود، با بروز بارندگی‌ها نباید این مشکلات و خسارت وسیع بوجود بیاید.

استاندار گیلان تصریح کرد: میزان برآورد خسارت سیل، بزودی مشخص و در قالب نامه به معاونت نظارت راهبردی و وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر مقدور بود در تمام مناطق سیل زده حضور می‌یافتم. مدیران کل به نمایندگی از ستاد مدیریت بحران با تقسیم کار در مناطق سیل زده حضور یابند. همچنین مدیران وضعیت بازسازی مناطق را به صورت مستمر به ستاد مدیریت بحران گزارش دهند.

نجفی تصریح کرد: به منظور تسهیل در بازسازی مناطق آسیب دیده برخی اختیارات به مدیران برای تصمیم گیری سریع تفویض می‌شود.

به گزارش ایسنا، استاندار گیلان ظهر امروز از مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن شنیدن مشکلات مردم نسبت به کمک رسانی و بازسازی این مناطق دستورات لازم را ارائه داد.

نجفی در این بازدید ضمن تأکید بر رسیدگی فوری به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنان آسیب دیده‌اند، گفت: برقراری اضطراری راه‌های آسیب دیده و ایمن سازی مناطق خطرآفرین ضرورت دارد.

استاندار گیلان همچنین به مسئولان بیمه‌های کشاورزی مأموریت داد نسبت به بررسی خسارت مناطق بیمه شده با جدیت وارد عمل شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد