خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

رمضان پله ای برای ملاقات خدا


به احترام حلول ماه فضیلت:

رمضان پله ای برای ملاقات خدا


سکینه نوری تیرتاشی- روزنامه نگار


یک سال گذشت از آخرین افطاری که لب از روزه گشودیم و حالا دوباره رمضانی دیگر از راه رسید تا پنجره های آسمان دگر باره رو به آدمیان باز شوند و اهل ملکوت بار دگر به مهمانی سفره های پر برکت بندگی بیایند.در این ماه است که فرشتگان بر انسان سجده ای دوباره میکنند تا دلیل شرف مخلوقات بودنش را ایمانی دوباره بیاورند.رمضان که آمد آدمی با خدای خود عهدی از روی ایمان و صداقت می بندد تا از هر چه دنیاست سر باز زند و معنویت را به مهمانی سفره های دم اذان بیاورد.و تشنگی لبها و گرسنگی وجود را با معنویت سیراب کند.

سحر که می رسد صدای اذان کل شهر را از بوی اخلاص پر می کند و آدمی سر بر سجده بندگی می ساید. ستاره ها هر شب همراه با بندگان تا سحر بیدار تسبیح میزنند و ذکر میگویند تا از آدمی عقب نمانند.

و پرندگان از نجوای شبانه باز نمی ایستند انسان که اول ماه را به روزه نیت کرد ماه قسم می خورد که در چشمان  بندگان مخلص و با ایمان مهمان شود و شبها برای شب زنده داران تا سحر بتابد  هر چند به تابیدن نور ایمان مومنان شب هنگام وقت مناجات رشک برد.

رمضان ماه مهمانی خداست ماه نشان دادن درجه ای از بندگی و اخلاص که چگونه انسان میتواند از نادرستی و پستی عبور کند و به مرتبه فرشتگان دست یازد.و از آزمون بندگی سر بلند بیرون بیاید. این ماه آزمونی نهایی است برای اتمام سالی که به امور دنیویی پرداختیم و حالا باید نمره قبولی در بندگی بیابیم.

این ماه پر فضیلت فرصتی است که انسان می تواند به بعد معنوی وجود خویش بیشتر بپردازد و با محاسبه اعمال خود وجود انسانی خویش را برانداز کند و بیشتر از هر وقت دیگری به نتایج کردار و گفتار خود بیاندیشد.رمضان فرصت خوبی برای استغفار است در این ماه فرصتی مغتنم  به آدمی داده می شود که از تمامی اعمال ناپسند خود استغفار نماید و برای اتمام انجام آن راه توبه را برگزیند.خود را از حرام دور نگه دارد و راه تقوا پیشه کند و زهدو پارسایی را به کمال برساند.رمضان سرشار از ساعاتی لبریز از بوی خداست .تشنگی و گرسنگی حاصل از نیت درونی وی را با فقرای جامعه بیشتر عجین می سازد .

هر چند شاید ظواهر جامعه امروزی انسان را از یاد عقبی بیرون نگه دارد اما رمضان فرصتی برای برگشت به خویشتن است و بازنگری به اعمال سالانه ای که سپری میکند .حال که رمضان حلول کرد و ما را به مهمانی معنویت برد خوب است به این حاصل برسیم که هر آنچه را کشت باید دروید و هر آنچه از نیکی بکاری نیکی برداشت کنی و بدی همچون تلاش بی حاصلی است که جز خسران چیزی از او نزاید.

رمضان آغاز شد دست را بالا می بریم  و رو به آسمان از زلالی شب و روز های رمضان می خواهیم حق بنده ای را تضییع نکنیم و با تمسخر به فقرا ننگریم و همواره خود را کهتر از دگران بدانیم . و هر بار به خود بگوییم ای انسان اسیر در دنیا به یاد دار عمر بسی کوتاهتر از آن است که دل به ودیعه دنیا  بسپاری و از مکافات اعمال غافل شوی.

خرداد حادثه

نگاهی به روند تاریخی خرداد :

خرداد حادثه

سکینه نوری تیرتاشی-روزنامه نگار

هر کشوری در تقویم سیاسی خود روزهای تاریخی زیادی دارد و ماههای خاصی در تاریخ سیاسی آن کشور به واسطه رخدادهای مهم جاری در آن به یاد ماندنی هستند. خردادپرحادثه   نیز برای تاریخ جمهوری اسلامی از جمله آن ماههای به یاد ماندنی است .  از15خرداد سال 42 و نهضت 15 خرداد گرفته  که به شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران منتهی شد تا حادثه تاریخی 14 خرداد ماه و  ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران ، از جمله وقایع مهم رقم خورده در این ماه خورشیدی در تقویم سیاسی ایران هستند.

اگر نخواهیم همه رخدادهای سیاسی رقم خورده در این ماه را یادآور شویم  می توان از اتفاقهای دیگر  این ماه که برگزاری انتخابات ریاست جمهوی و تعیین فردی جدید برای ریاست بر قوه مجریه این نظام  است را نام برد که اتفاق مهمی در تاریخ سیاسی و اجرایی  کشور محسوب شده  و هر چهار سال یکبار تکرار می شود .و جریانهای مختلف سیاسی فعال که در جریان این نظام حیات سیاسی یافته اند می توانند از آن در تاریخ فعالیت های  خود استفاده کنند .رخداد مهم سیاسی که ادامه روند خدمت به مردم  را در نظام جمهوری اسلامی تداوم می بخشد . خرداد ماه 92 بود که حسن روحانی با انتخابات به ریاست قوه مجریه درآمد و برای دوره چهارساله ریاست جمهوری آماده شد دوره ا ی که با وعده ها و قولهای مختلفی همراه  بود هر چند دولت روحانی هم همچون دیگر دولتها سعی کرده برنامه و طرحهایی را برای هر چه بهتر کردن وضعیت عمومی زندگی مردم به کار گیرد اما هنوز راههای نرفته ای  فرا روی دولت وی قرار دارد.پایین آمدن قدرت خرید ،تولید نشدن ثروت در کشور،رکود و فشار روانی انتظار حاصل از عواید برجام  از جمله مشکلات پیش روی دولت کنونی است هر چند دولت برنامه های زیادی را در زمینه اقتصادی  داشته و دارد  اما  زمان زیادی تا پایان دوره ریاست جمهوری حسن روحانی نمانده است .

با نگاهی به روند رقابت های انتخاباتی در سال 92 آنچه غیر قابل انکار است حمایت اکثر اصلاح طلبان از روحانی بود که پیروزی وی را در این انتخابات رقم زد .حال با نگاه به عملکرد دولت یازدهم به خوبی می توان گفت آن بخش از انتظارهایی که آرای اصلاح طلبان را در  سبد روحانی انداخت به علت تحقق نیافتن اغلب درخواستهای این قشر فعال سیاسی در نظام اجتماعی کشور بازنگری مهمی را در آرای خود برای انتخابات آینده خواهند داشت.آنچه که باید در این دوره از زمان بدان توجه نشان داد حضور نه چندان قوی مدیریت دولت تدبیرو امید در بدنه خرد مدیریتی در مقایسه با دولت پیشین است به طوری که مردم پس از چند سال حضور دولت تدبیرو امید در سمت اجرایی کشور  هنوز با دستاوردها و برنامه های آن به خوبی آشنا نیستند  .برای نمونه می توان به حضور مدیران دولت قبلی در دوره مدیریتی کنونی در مازندران نام برد  هرچند این مقاله سعی ندارد حضور مدیران شایسته را  بدون نگاه جناحی زیر سوال ببرد  اما با این مقایسه می خواهم به این نکته اشاره کنم که مدیریت دولت تدبیرو امید در مازندران به آن اندازه که قابل انتظار بود شکل نگرفته است و در بسیاری مواقع مدیران کارکشته ای که بر سمت های اجرایی قرار دارند  تعلق سیاسی به دولت تدبیرو امید  ندارند تا سیاست های کلان  دولت را در سطح خرد اشاعه دهند  .

انتخاب مدیران نه چندان کارآمد در سطح استان مازندران با نام دولت تدبیر و امید  این تصور را به ذهن ها متبادر می کند آنچنان که باید این استان در نظر  مسئولان اجرایی در سطح کلان جدی گرفته نمی شود  این نکته را می توان به  طرحهایی همچون انتقال آب دریای خزر ارجاع داد که نه تنها  به نفع مازندران نبوده و نیست بلکه می تواند مضرات زیادی را  برای این استان داشته باشد .استانی که در دولت پیشین  آنقدر ها هم مورد کم لطفی واقع نشده و در مواردی قابل استناد مورد توجه قرار گرفته است .

ارزیابی روند اجرایی دولت تدبیرو امید در مازندران پس از سپری شدن اغلب سالهای مدیریت اجرایی آن بر کشور و استان کار سختی نیست اما آنچه جای جواب را برای سوالهایمان خالی گذاشته  این است که با ادامه این روند شانس دفاع از برنامه ها و دستاوردهای دولت کنونی در قیاس با دولت های قبلی و رقیبان انتخاباتی آینده تا چه حد خواهد بود؟اگر چه خرداد آبستن حوادث زیادی در طول تاریخ سیاسی کشور است اما گویا هنوز هم باید چشم به برنامه های وعده داده شده دوخت هر چند سیاهی چشم شاید در این انتظار به سفیدی گراید و چیزی از آن وعده ها  بر نیاید.

 

برنامه کامل مسابقات یورو ۲۰۱۶

برای سومین بار است که فرانسه میزبانی یورو را برعهده می گیرد، آنها دو بار نیز قهرمان این مسابقات شده اند. یورو ۲۰۱۶، دهم ژوئن با بازی تیم های فرانسه و رومانی در ورزشگاه استاد دو فرانس آغاز می شود و در تاریخ ده جولای به پایان می رسد. این برای اولین بار است که یورو، با حضور ۲۴ تیم انجام می شود.
به گزارش عصرایران، برنامه کامل این رقابت ها به شرح زیر است:

دور اول مرحله گروهی

جمعه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۳۹۵): شهر سنت دنی، فرانسه - رومانی، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه اول)

شنبه ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد ۱۳۹۵): شهر لنس، آلبانی - سوئیس، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه اول)

شنبه ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد ۱۳۹۵): شهر بوردو، ولز - اسلواکی، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه دوم)

شنبه ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد ۱۳۹۵): شهر مارسی، انگلیس - روسیه، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه دوم)

یکشنبه ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد ۱۳۹۵): شهر پاریس، ترکیه - کرواسی، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه سوم)

یکشنبه ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد ۱۳۹۵): شهر نیس، لهستان - ایرلند شمالی، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه سوم)

یکشنبه ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد ۱۳۹۵): شهر لیل، آلمان - اوکراین، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه چهارم)

دوشنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ۱۳۹۵): تولوز، اسپانیا - جمهوری چک، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه چهارم)

دوشنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ۱۳۹۵): سنت دنی، ایرلند جنوبی - سوئد، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه پنجم)

دوشنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ۱۳۹۵): لیون، بلژیک - ایتالیا، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه پنجم)

سه شنبه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۳۹۵): بوردو، اتریش - مجارستان، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه ششم)

سه شنبه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۳۹۵): سنت اتین،پرتغال - ایسلند، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه ششم)

دور دوم گروهی

چهارشنبه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ۱۳۹۵): شهر لیل، روسیه - اسلواکی، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه اول)

چهارشنبه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ۱۳۹۵): شهر پاریس، رومانی - سوئیس، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه اول)

چهارشنبه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ۱۳۹۵): شهر مارسی، فرانسه - آلبانی، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه دوم)

پنج شنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد ۱۳۹۵): شهر لن، انگلیس - ولز، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه دوم)

پنج شنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد ۱۳۹۵): شهر لیون، اوکراین - ایرلند شمالی، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه سوم)

پنج شنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد ۱۳۹۵): شهر سنت دنی، آلمان - لهستان، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه سوم)

چمعه ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد ۱۳۹۵): شهر تولوز،ایتالیا - سوئیس، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه چهارم)

جمعه ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد ۱۳۹۵): شهر سنت اتین،جمهوری چک - کرواسی، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه چهارم)

جمعه ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد ۱۳۹۵): شهر نیس،اسپانیا - ترکیه، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه پنجم)

شنبه ۱۸ زوئن (۲۹ خرداد ۱۳۹۵): شهر بوردو، بلژیک - ایرند شمالی، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه پنجم)

شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ۱۳۹۵): شهر مارسی، ایسلند - مجارستان، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه ششم)

شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ۱۳۹۵): شهر پاریس، پرتغال - اتریش، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه ششم)

دور سوم گروهی

یکشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد ۱۳۹۵): شهر لیل، سوئیس - فرانسه، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه اول)

یکشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد ۱۳۹۵): شهر لیون، رومانی - آلبانی، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه اول)

دوشنبه ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۳۹۵): شهر سنت اتین، اسلواکی - انگلیس، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه دوم)

دوشنبه ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۳۹۵): شهر تولوز، روسیه - ولز، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه دوم)

سه شنبه ۲۱ ژوئن (۱ تیر ۱۳۹۵): شهر پاریس، ایرلند شمالی - آلمان، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه سوم)

سه شنبه ۲۱ ژوئن (۱ تیر ۱۳۹۵): شهر مارسی، اوکراین - لهستان، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه سوم)

سه شنبه ۲۱ ژوئن (۱ تیر ۱۳۹۵): شهر بوردو، کرواسی - اسپانیا، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه چهارم)

سه شنبه ۲۱ ژوئن (۱ تیر ۱۳۹۵): شهر لن، جمهوری چک - ترکیه، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه چهارم)

چهارشنبه ۲۲ ژوئن (۲ تیر ۱۳۹۵): شهر لیون، مجارستان - پرتغال، ساعت۲۳:۳۰  (گروه پنجم)

چهارشنبه ۲۲ ژوئن (۲ تیر ۱۳۹۵): شهر سنت دنی،ایسلند - اتریش، ساعت ۱۷:۳۰ (گروه پنجم)

چهارشنبه ۲۲ ژوئن (۲ تیر ۱۳۹۵): شهر نیس، سوئد - بلژیک، ساعت ۲۰:۳۰ (گروه ششم)

چهارشنبه ۲۲ ژوئن (۲ تیر ۱۳۹۵): شهر لیل، ایتالیا - ایرلند شمالی، ساعت ۲۳:۳۰ (گروه ششم)

مرحله یک هشتم نهایی

شنبه ۲۵ ژوئن (۵ تیر ۱۳۹۵): شهر سنت اتین، تیم دوم گروه اول - تیم دوم گروه سوم، ساعت ۱۷:۳۰ (بازی اول)

شنبه ۲۵ ژوئن (۵ تیر ۱۳۹۵):شهر پاریس، برنده گروه دوم - تیم سوم گروه اول/سوم/چهارم، ساعت ۲۰:۳۰ (بازی دوم)

شنبه ۲۵ ژوئن (۵ تیر ۱۳۹۵): شهر لن، برنده گروه چهارم - تیم سوم گروه دوم/پنجم/ششم، ساعت ۲۳:۳۰ (بازی سوم)

یکشنبه ۲۶ ژوئن (۶ تیر ۱۳۹۵): شهر لیون، برنده گروه اول - تیم سوم گروه سوم/چهارم/پنجم، ساعت ۱۷:۳۰ (بازی چهارم)

یکشنبه ۲۶ ژوئن (۶ تیر ۱۳۹۵): شهر لیل، برنده گروه سوم - تیم سوم گروه اول/دوم/ششم،ساعت ۲۰:۳۰ (بازی پنجم)

یکشنبه ۲۶ ژوئن (۶ تیر ۱۳۹۵): شهر تولوز، برنده گروه ششم - تیم دوم گروه پنجم،ساعت ۲۳:۳۰ (بازی ششم)

دوشنبه ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۳۹۵): شهر سنت دنی، برنده گروه پنجم - تیم دوم گروه چهارم، ساعت ۲۰:۳۰ (بازی هفتم)

دوشنبه ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۳۹۵): شهر نیس، تیم دوم گروه دوم - تیم دوم گروه ششم، ساعت ۲۳:۳۰ (بازی هشتم)

مرحله یک چهارم نهایی

پنجشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۱۳۹۵): شهر مارسی، برنده بازی اول - برنده بازی سوم، ساعت ۲۳:۳۰ (یک چهارم نهایی اول)

جمعه ۲ جولای (۱۱ تیر ۱۳۹۵): شهر لیل، برنده بازی دوم - برنده بازی ششم، ساعت ۲۳:۳۰ (یک چهارم نهایی دوم)

شنبه ۳ جولای (۱۲ تیر ۱۳۹۵): شهر بوردو، برنده بازی پنجم - برنده بازی هفتم، ساعت ۲۳:۳۰ (یک چهارم نهایی سوم)

یکشنبه ۴ جولای (۱۳ تیر ۱۳۹۵): شهر سنت دنی، برنده بازی چهارم - برنده بازی هشتم، ساعت ۲۳:۳۰ (یک چهارم نهایی چهارم)

مرحله نیمه نهایی

چهارشنبه ۶ جولای (۱۶ تیر ۱۳۹۵): شهر لیون، برنده یک چهارم نهایی اول - برنده یک چهارم نهایی دوم، ساعت ۲۳:۳۰ (نیمه نهایی اول)

پنج شنبه ۷ جولای (۱۷ تیر ۱۳۹۵): شهر مارسی، برنده یک چهارم نهایی سوم - بنرده یک چهارم نهایی چهارم، ساعت ۲۳:۳۰ (نیمه نهایی دوم)

فینال

یکشنبه ۱۰ جولای (۲۰ تیر ۱۳۹۵)، شهر سنت دنی، برنده نیمه نهایی اول - برنده نیمه نهایی دوم، ساعت ۲۳:۳۰

 تمامی ساعات به وقت تهران هستند.

حبیب محبیان درگذشت


قصه هایی که بر لب مرد تنهای شب ماند
حبیب محبیان درگذشت
موسیقی ما – حبیب محبیان خواننده پاپ صبح امروز درگذشت.

«جمشیدپور» مدیر برنامه های حبیب دقایقی پیش ضمن تائید خبر درگذشت حبیب محبیان به «موسیقی ما» گفت: «خبر متاسفانه صحت دارد و در دقایق آینده جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
بنا به اخبار منتشر شده، او بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است.
«موسیقی ما» در دقایق آینده جزئیات بیشتری از این خبر تکان دهنده منتشر خواهد کرد
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»

فوری / حبیب درگذشت


حبیب محبیان ازخواننده های ایرانی بود و در سن ۶۳ سالگی درگذشت.
حبیب محبیان درگذشتحبیب محبیان معروف به حبیب (خواننده قدیمی) به دلیل ایست قلبی در روستای نیاسته کتالم رامسر درگذشت.

به گزارش عصرایران، زکریا اشک پور سخنگوی مرکز اورژانس مازندران در گفتگو با مهر افزود: صبح امروز جمعه در ساعت ۹ و ۱۷ طی تماس با مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران درخواست آمبولانس شد و مورد مأموریت در روستای نیاسته در کتالم رامسر بود.

وی اظهار داشت: پس از اعلام مأموریت بلافاصله، همکاران به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت متوجه شدند که متأسفانه ایشان فاقد هرگونه علائم حیاتی و سیانوز کامل و مردمک‌ها گشاد شده بود.

اشک پور افزود: وی سابقه مشکل قلبی داشته و اقدامات احیا مؤثر نبود.

حبیب محبیان ازخواننده های ایرانی بود و در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

منبع: مهر