خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

فصل زندگی



سکینه نوری تیرتاشی


زن برگشت و به پشت نگاه کرد ردپای خیس خورده ای را دید که از ابتدای خیابان زیر نور تیرچراغ برق نمایان بود مثل روزهایی که از اول  سال پشت هم قطار شده بودند و برایش سوسو می زدند.

سرش را برگرداند و دست کوچک  سام را گرفت و او را بغل کرد و سخت فشرد دیگر سال تمام شده بود و درد پسر کوچکش از بین رفته بود و حالا می توانست خانه پدری را ترک کند  به راه افتاد  تا به جایی که از آن  آمده بود برگردد چشمش به در سبز زنگ زده ای خورد که  از  شرق ابری سوت و کور مانده بود صدای کفش های پاشنه بلند زن  دوباره توی گوشش پیچید   وقتی خوب نگاه کرد  کنار در تابلویی را برای احداث مجتمع مسکونی دید.

 به راهش ادامه داد نیما پسر همسایه که از سرطان رنج می برد حالا با نامزدش در طبقه بالای آپارتمان مادرش ساکن شده بودند و همین عید عروسی می گرفتند. دستش را  پشت سام کوچک کشید  و از  روی جدولی که در کنار خیابان بود پرید و  به سمت چهار راه رفت ماشینی از کنارش رد شد پرویز شوهر مهری خانم بود انگار ماشین سرقت شده اش را پیدا کرده بود و حالا با آن به خانه بر می گشت.

نور رنگارنگ سوپری محل  توی ذوق می زد ملیحه  دختر بزرگ همسایه  بغلی شان با شوهرش از مغازه خرید می کردند از قضا همین عید  بچه دار خواهند شد . کیفش را روی شانه  اش چرخاند و پسر کوچکش را که خواب رفته بود  در آغوش جا به جا کرد و کنار خیابان ایستاد  از روبرو بالکن  صدری خانم را دید که با مادرش چای عصرانه می خوردند و نوه معلولش که حاصل یک ازدواج فامیلی بود  کنار پایشان بازی می کرد.

 عمر چه زود می گذشت توی خیابان باران خورده ای که  زمان  دقیقه ها را تسبیح می زد  و پشت دیوارهای بلند  زندگی آدم هایی در جریان بود  که  عمری را پای زندگی هایشان صرف کرده  بودند و توی شهر کوچکی برای آینده ای بهتر دست و پا می زدند و گذشته را در  ذهن هایشان مچاله می کردند .

مثل مرد بازنشسته ای که عیدی آخر سالش را در عرض یک روز خرج کرد و با جیب های خالی به خانه  می رفت  و روی دیدن بچه هایش را نداشت   و  جوشکاری  که از سرویس محل کارش پیاده می شدو با نایلونی از لباسهای کثیف  به سمت خانه  بر می گشت  در حالی که دم عید با حقوق های معوق  عذرشان را  خواسته بودند و گفته بودند از فردا به محل کار بر نگردند و شرکتشان ورشکسته شده است.

انتهای خیابان می توانستی  منظره سبز رنگ بی نظیر ی  را ببینی که بی توجه به  آدم های توی کوچه  ،پر از شکوفه های سفید آلوچه های جنگلی بود و بی بهانه  به بهار سلام می کرد و لبخند می زد.

زن همراه با پسرش  کنار خیابان ایستاد  و تاکسی زرد رنگ شهرش را  سوار شد و در را محکم بست و از خیابان  خدا حافظی کرد باران تند می بارید توی آخرین روزهای فصل آخر سال ، از پشت شیشه می شد محله ای را دید که ثانیه ثانیه  دور تر و کوچک تر می شود  همراه  با  آدم هایی که با آرزوهای ساده ای به آینده امید داشتند و گذشته را دور می ریختند و  به ناچار احساس خوشبختی می کردند. چه زود سال تمام شد و فصل زندگی دوباره ورق خورد.

 

آخرین آلبوم پاشایی به نام «اسمش عشقه» تا اواخر اسفند به بازار عرضه می‌شود


همراه با موسیقی ایرانی در بهارنیوز؛
آهنگ«کی فکرشو می‌کرد» مرتضی‌پاشایی
آخرین آلبوم پاشایی به نام «اسمش عشقه» تا اواخر اسفند به بازار عرضه می‌شود
کد مطلب : 68203
گروه هنری: با توجه به استقبال کاربران محترم خصوصا جوانان عزیز، گروه فرهنگ و هنر بهارنیوز قصد دارد بطور مرتب، جدیدترین آهنگ‌های خوانندگان موسیقی ایران را بر روی سایت قرار دهد. امروز یکی از آخرین‌ کارهای زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده محبوب پاپ ایران، به نام «کی فکرشو می‌کرد» را گوش می‌کنید:
....
وی در سال ۱۳۹۲ به بیماری سرطان معده مبتلا شد و سرانجام این خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ ها مبارزه با این بیماری مهلک در تاریخ بیست و سوم آبان ۱۳۹۳ دارفانی را وداع گفت. قرار است آخرین آلبوم زنده یاد پاشایی  به نام «اسمش عشقه» تا اواخر اسفند به بازار عرضه شود. روحش شاد و یادش گرامی

بیوگرافی مرتضی پاشایی

مرتضی پاشایی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ خواننده، نوازنده و آهنگساز موسیقی پاپ بود. او نخستین آلبوم رسمی خود، «یکی هست» را در سال ۱۳۹۱ منتشر نمود. آلبوم‌ های «گل بیتا» و «اسمش عشقه» دو آلبوم دیگر او هستند که تا پیش از درگذشتش بصورت رسمی منتشر نشده بودند.

او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. موسیقی را از چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد. مرتضی پاشایی از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی حس خاص و مبهمی داشت. او از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتی قطعات خود شروع به کار کرد، او با قطعه یکی هست به شهرت رسید. کارشناسان او را از پیروان سبک شادمهر عقیلی و محسن یگانه می‌ دانند. مرتضی پاشایی در پاییز سال ۱۳۹۱ با انتشار آلبوم یکی هست به جمع خوانندگان آلبوم دار پاپ ایران پیوست.

ترانهٔ « یکی هست » از کارهای شاخص پاشایی دانسته می‌ شود. پاشایی ترانهٔ « عصر پاییزی » را برای مجموعهٔ تلویزیونی به همان نام ساخته بود که مسئولان صدا و سیما به آن اجازهٔ پخش ندادند. پاشایی نیز «عصر پاییزی» را در اینترنت منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ ترین ترانه‌ های او تبدیل شد. او همچنین ترانهٔ «نگران منی» را به عنوان تیتراژ برنامهٔ تلویزیونی ماه عسل اجرا کرده بود.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای راهی ژنو شد


کد مطلب : 70209
گروه سیاسی: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به منظور انجام رایزنی‌های دوجانبه با هیأت آمریکایی بامداد امروز (جمعه) راهی ژنو شد.
تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی به منظور انجام رایزنی‌های دوجانبه با هیأت آمریکایی بامداد امروز (جمعه) راهی ژنو شد. قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا امروز در شهر ژنو به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران بپردازند. این پنجمین دور مذاکرات معاونان وزرای خارجه 2 کشور پس از تمدید هفت ماهه توافق ژنو است. دو طرف پیش از این دو بار در شهر ژنو، یک بار در مونیخ و یک بار نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته بودند.

این گفت‌وگوها امروز و فردا در این شهر در جریان است و قرار است سیزدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای نیز روز یکشنبه در ژنو برگزار شود. از دیگر سو قرار است محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا روز‌های یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دیدار و گفت‌وگو کنند. سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز روز سه‌شنبه در سفر به وین با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره همکاری‌های ایران و آژانس به گفت‌وگو می‌پردازد.

١٥ تا ١٧‌درصد دارایی‌های کشور وقفی است


٤٠‌هزار خیریه شفاف نیستند
١٥ تا ١٧‌درصد دارایی‌های کشور وقفی است

شهروند| با بالا گرفتن بحث فساد اقتصادی در ایران (طی سال‌های اخیر)، بسیاری از مسئولان ارشد کشور بر لزوم مقابله با این پدیده و ریشه‌کن کردن زمینه‌های فساد اقتصادی تأکید داشتند. برخورد با کسانی که از هرگونه شفافیت مالی هراس دارند و در سایه اقتصاد پنهان، منافع میلیاردی خود را تأمین می‌کنند.
در همین حوزه به‌تازگی بحث ساماندهی شبکه بانکی کشور و برخورد با موسسات مالی غیرمجاز، برخورد با شبکه دلالی ارز و برگرداندن انضباط مالی مدنظر قرار گرفته تا اوضاع تغییر کند.
اما یکی از حوزه‌های مغفول‌مانده در این عرصه، بحث شفافیت مالی بنگاه‌ها و نهادهایی است که با تعاریف خاص کار می‌کنند و جایی اطلاعات آنها ثبت نمی‌شود.
در این خصوص روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس که عضو شورای بورس نیز هست، به جمع حسابداران کشور رفته بود تا از اجرای قانون شفافیت ساختار و اطلاعات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی خبر دهد.
او این اقدام را مسئولیت بزرگ و تازه سازمان بورس دانست که باید کارگروهی جدید و چارت سازمانی جدیدی برای خود تعریف و اجرا کند زیرا حوزه‌هایی مانند خیریه‌ها از نگاه این عضو شورای بورس بسیارند که زیر نظارت و شفافیت نیستند.
محمدرضا پورابراهیمی عضو شورایعالی بورس تأکید کرد: امروزه بزرگترین چالش اقتصادی کشور مفاسد اقتصادی است به‌طوری مفاسد اقتصادی مانند موریانه پایه‌های جمهوری اسلامی ایران را خواهد خورد.او از اجرای قانون شفافیت ساختار و اطلاعات مالی شرکت‌ها وبنگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: از ١٥ بهمن به بعد، همه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور ملزم به افشای اطلاعات مالی خود نزد سازمان بورس و اوراق بهادار شدند. عضو شورایعالی بورس گفت: با این اقدام درواقع سازمان بورس مسئولیتی بسیار بزرگ برعهده می‌گیرد و باید کارگروهی جدید و چارت سازمانی جدیدی برای خود تعریف و اجرا کند.
وی با بیان این‌که هم‌اینک حدود ٤٠‌هزار خیریه در کشور وجود دارد که از آنها هیچ صورت مالی به صورت شفاف منتشر نشده است، گفت: به‌عنوان مثال یک شرکت خیریه دارای یک شرکت هواپیمایی با ارزش ٤‌میلیارد دلار است که حتی از آن یک صفحه صورت حساب مالی وجود ندارد.
به گزارش خانه ملت، پورابراهیمی اضافه کرد: درحال حاضر بین ١٥تا ١٧‌درصد دارایی‌های کشور وقفی است و متوسط نرخ بازدهی دارایی‌های وقفی کشور حدود یک‌چهارم بازده سایر سرمایه‌گذاری‌هاست، این درحالی است که امروزه در دنیا با ایجاد صندوق‌های وقفی بر عملکرد مالی هر نوع وقفی نظارت می‌شود تا علاوه بر شفافیت مالی، بازدهی بنگاه‌های وقفی بالا برود.
به گفته نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به اندازه ٧٠‌هزار ‌میلیارد تومان درآمد مالیاتی کشور فرار مالیاتی نیز صورت می‌گیرد و این حجم عظیم فرار مالیاتی به خاطر نبود شفافیت مالی است. او با بیان این‌که در موقع تصویب این قانون، برخی از ورود به نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری ایراد می‌گرفتند افزود: با استعلاماتی که از شورای نگهبان گرفته شد قرار شد همه نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری نیز مشمول شفافیت مالی باشند و این درواقع بزرگترین خدمت و باعث اقتدار نظام است.
وی تأکید کرد: امروزه بزرگترین چالش اقتصادی کشور مفاسد اقتصادی است به‌طوری مفاسد اقتصادی مانند موریانه پایه‌های جمهوری اسلامی ایران را خواهد خورد. پورابراهیمی با بیان این‌که باید هرچه زودتر سهام عدالت آزادسازی شود تا خود مردم مدیریت آن را برعهده بگیرند، افزود: اعضای هیأت‌مدیره کنونی سهام عدالت به جای آن‌که ناظر بر عملکرد مدیرعامل باشند، کارمندِ مدیرعامل شده‌اند.
وی با بیان این‌که حسابرسی به جز امور حاکمیتی که محرمانه است باید همه‌اش به بخش خصوصی واگذار شود از توجه ویژه مجلس به تقویت جامعه حسابداران ایران خبر داد و گفت: مجلس و دولت خواهان تقویت این جامعه هستند، منتها خود این جامعه نیز باید حرفه‌ای‌گری را مدنظر قرار داده و در این جهت حرکت کند.

افزایش ٢٠برابری جذب دانشجویان خارجی

میرزاده، از برنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد:
افزایش ٢٠برابری جذب دانشجویان خارجی

شرق: رییس دانشگاه‌آزاد در شصت‌و‌نهمین‌اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه، گزارشی از الزامات، راهبردها و اقدامات دانشگاه از مهر٩٢ تا بهمن‌ماه سال‌جاری ارایه داد و گردهمایی مسوولان این دانشگاه را همایشی برای توسعه دانش، فرهنگ و اقتصاد در دانشگاه‌آزاد‌اسلامی دانست. حمید میرزاده در این مراسم که با حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس هیات‌امنا و هیات‌موسس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی، برگزار شد، توسعه تحصیلات‌تکمیلی، اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی تحقیقات را از مهم‌ترین اهداف دانشگاه‌آزاد‌اسلامی برشمرد.  میرزاده ازجمله افتخارات دانشگاه آزاد را کسب رتبه‌اول در سال٢٠١٣، براساس برون‌داد علمی از نمایه‌Scopus در بازه زمانی ٢٠١١-٢٠٠٧، بین دانشگاه‌های ایران (موسسه سایماگو)، به‌دست‌آوردن جایگاه نخست کشور با انتشار ٥١هزار مستند علمی و مقالات ISI و WOS در پایگاه معتبر Scopus دانست و گفت: بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان بیش از ٦٩هزارهیات علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و ٢٠میلیون‌متر‌مربع زیر‌بنای آموزش‌عالی دارد و ٣٧درصد دانشجویان ایران در دانشگاه‌آزاد‌اسلامی تحصیل می‌کنند.  وی، الزامات پیش‌روی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی را توسعه کیفی مطلوب دانشگاه متناسب با توسعه کمی آن، تجاری‌سازی تحقیقات، توسعه متوازن و بومی‌سازی تحصیلات‌تکمیلی در سراسر کشور، کاهش وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه و... دانست. رییس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی راهبرد اول این دانشگاه را استفاده از خرد جمعی، مشورت و تمرکز‌زدایی دانست و گفت: در این راستا شوراهای راهبردی ١٤گانه فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد دانش‌بنیان، پژوهش و فناوری، برنامه‌ریزی، علوم پزشکی، بانوان فرهیخته، پارلمانی، حقوقی، سنجش و پذیرش، فناوری اطلاعات، امور بین‌الملل، اطلاع‌رسانی و ارتباطات، معماری با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و اجرایی و مدیریتی بیش از ٢١٠عضو فرهیخته و دانشمند و خبره کشور به‌عنوان کمیسیون‌های تخصصی ارکان دانشگاه راه‌اندازی شد. میرزاده با‌اشاره به‌اینکه راهبرد دوم این دانشگاه، تطبیق بودجه سنواتی با برنامه مصوب و اصلاح تشکیلات دانشگاه است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما در بودجه سال٩٤ دانشگاه از حیث درآمد و هزینه پنج‌هزارو٨٠٠میلیاردتومان و از حیث منابع و مصارف ٩هزارو٨٠٠میلیاردتومان در آموزش عالی کشور است. 
افزایش سهم درآمدی غیرشهریه‌ای از حدود یک‌درصد به ١٠درصد
وی به افزایش سهم درآمدی غیرشهریه‌ای دانشگاه‌آزاد‌اسلامی از حدود یک‌درصد به ١٠‌درصد در سال تحصیلی٩٣-٩٢ اشاره کرد و گفت: تحقق ١٦‌درصدی درآمدهای غیرشهریه‌ای برای سال‌تحصیلی٩٥-٩٤ از طریق متنوع‌سازی منابع درآمدی دانشگاه و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و تخصیص اعتبارات جذب کمک‌های مردمی ازجمله برنامه‌های آتی ماست.  رییس دانشگاه‌آزاد، راهبرد سوم این دانشگاه را عدم‌تاسیس واحد و مرکز آموزشی جدید و ساماندهی پراکندگی مراکز آموزشی و پردیس‌های علوم‌و‌تحقیقات برای ارتقای کیفی دانشگاه برشمرد و گفت: در‌این‌راستا تجمیع ٤١واحد و پردیس علوم‌و‌تحقیقات در واحدهای دانشگاهی و تجمیع ٣١مرکز آموزشی با واحدهای دانشگاهی انجام شد که به‌این‌ترتیب شاهد کاهش واحدها از ٤٧٢ به ٤٠٠واحد و مرکز دانشگاهی بر‌اساس مصوبات هیات‌امنای مرکزی و یا هیات‌امنای استانی بودیم. 
افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه به ١٦درصد در سال٩٤
رییس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی، راهبرد هشتم را توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانست و گفت: در‌حال‌حاضر دانشگاه ٥٤مرکز رشد و ٤٢٠شرکت فناور یا دانش‌بنیان وابسته دارد، که تاسیس ١٧مرکز پژوهشی جدید و برنامه‌ریزی برای شهرک‌های فناوری آزاد، اخذ مجوز ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و پارک علم و فناوری از وزارت علوم در دستور کار قرار گرفته است. دکتر میرزاده ازجمله اقدامات راهبردی دانشگاه آزاد در حوزه بین‌الملل را افزایش ٢٠برابری پذیرش دانشجویان خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی بین‌المللی دانست. 
فعال‌سازی مجدد  واحد آکسفورد  دانشگاه‌آزاد‌
میرزاده ازجمله اقدامات راهبردی دانشگاه آزاد در حوزه بین‌الملل را افزایش ٢٠برابری پذیرش دانشجویان خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی بین‌المللی دانست. رییس دانشگاه آزاد در اجلاس ٦٩، به فعال‌سازی مجدد واحد آکسفورد و ‌شروع‌به‌کار دو‌مرکز همکاری‌های بین‌المللی آکسفورد (OICC) و کالج زبان آکسفورد (OLC) اشاره کرد. وی افزود: اخذ موافقت تاسیس واحدهای دانشگاهی در کشورهای عربی‌اسلامی و تصویب، تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی گروه D٨ به میزبانی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی در واحد آیت‌الله‌آملی در دستور‌کار قرار گرفته است. میرزاده همچنین به عملکرد حوزه‌های ستادی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی نظیر اداره کل انتصابات اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازنگری دستورالعمل انتصابات دانشگاه و بررسی پرونده انتصاب حدود ٤٠٠نفر از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی تاکنون صورت گرفته است. وی با تاکید براستعدادیابی و جانشین‌پروری نیروهای مستعد دانشگاه، گفت: کل تغییرات روسای ٤٠٠واحد و مرکز آموزشی حدود ٣٠درصد است. 
عقد ٢٣٠قرارداد برون‌دانشگاهی
رییس دانشگاه‌آزاد‌اسلامی، با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت و خدمات و افزایش سهم دانشگاه در تولید محصولات و خدمات مبتنی‌بر دانش و فناوری داخلی از طریق تجاری‌سازی تحقیقات و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، از ضرویات است، گفت: به این منظور برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سامانه آزمایشگاه همکار آزاد (ساها) برای توسعه شبکه‌های درون و برون‌دانشگاهی صورت‌گرفته است. وی به انعقاد ٢٣قرارداد و تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها ازجمله وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، مرکز ملی مهندسی ژنتیک و فناوری زیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه و ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد و افزود: تاکنون ٢٣٠قرارداد برون‌دانشگاهی با صنایع، سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط واحدهای دانشگاهی منعقد‌شده است. وی از رونمایی از سامانه فن‌بازار و Azad Expo بر‌ای معاملات فن‌آوری نیز خبر داد. همچنین رهنمای رودپشتی، دبیر شصت‌و‌نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی، در آغاز این اجلاس گفت: این اجلاس در ادامه اجلاس شصت‌و‌هشتم سال گذشته و در فضای همدلی و همکاری و با نام «دانش، فرهنگ، اقتصاد» برگزار می‌شود، که مبتنی‌بر منویات رهبری و برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی است. دبیر شصت‌و‌نهمین‌اجلاس شورای مرکزی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی با تاکید‌ بر برگزاری ٢٠جلسه هماهنگی اعضای شورای سیاست‌گذاری اظهار کرد: با‌توجه به ‌اینکه نتایج خروجی‌های اصلی این اجلاس از طریق برگزاری کمیسیون‌های تخصصی معاونت‌ها حاصل می‌شود، محتوا و مصوبات این کمیسیون‌ها اهمیت بسیار دارد. رهنما با تاکید‌ بر تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص برای فعالیت کمیسیون‌های اجلاس، تصریح کرد: این شیوه‌نامه‌ها برای یکسان‌سازی فعالیت‌ها و فرآیندها تهیه و به تمامی اعضا به‌صورت بسته‌ای منظم ارایه خواهد شد. دکتر رهنما با بیان اینکه حضور فعال میهمانان و روسای واحدها در کمیسیون‌ها اهمیت زیادی دارد، گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مقرر‌شده روسای واحدهای دانشگاهی با حضور فعال در کمیسیون‌ها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های پیشنهادی معاونت‌ها را بررسی کنند، تا نتیجه آن بخشی از مشکلات واحدها را رفع کند.