خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

دیداررییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه با خانواده شهیدشاخص عبدالرضا کلبادی نژاد



به مناسبت دهه کرامت امام جمعه محترم  و رییس اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان گلوگاه به دیدار خانواده شهید شاخص عبدالرضا کلبادی نژاد رفتند و با آرمانهای امام(ره) و همه شهدا دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ،  این دیدار به مناسبت دهه کرامت تجدید پیمان با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای جنگ تحمیلی انجام شد. 
 مسئولان همچون حجت الاسلام دکتر میر احمدی امام جمعه محترم ،  تقی زاده رئیس بنیاد شهید، حجت الاسلام فعّالی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام عالیشاه مدیر کمیته امدادامام (ره)، حجت الاسلام میر امینی تبلیغات دخانیات تیر تاش در این دیدار حضور داشتند .
حجت الاسلام دکتر میر احمدی امام جمعه گلوگاه گفت : عزت و اقتدار امروز کشور مدیون ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان است.
این استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه ، والدین شهدا اولین کسانی هستند که مورد شفاعت شهدا قرار می‌گیرند، افزود: هر کاری که برای این خانواده‌ها انجام شود در برابر ایثارگری و گذشت این خانواده‌ها ناچیز است. 
 این دیدار که در فضایی صمیمانه و معنوی انجام شد, خانواده شهید کلبادی نژاد با ذکر خاطراتی از شهدا نکاتی از وصیتنامه این سرمایه های انقلاب  را نیز یادآور شدند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در جشن منتقدان تئاتر چه گذشت؟


مراسم سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر با تقدیر ملک‌مطیعی از فرهاد آییش، معرفی برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی و...همراه شد.
مراسم سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر با تقدیر ملک‌مطیعی از فرهاد آییش، معرفی برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی و...همراه شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه پنج‌شنبه 29 مردادماه در تالار ایوان شمس برگزار شد، ناصر ملک مطیعی با همراهی نصرالله وحدت (دو بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر) و حضور مائده طهماسبی از فرهاد آییش تقدیر کردند.

ملک مطیعی که در میان موسیقی فیلم «طوقی» روز صحنه رفت با ابراز خرسندی از حضور در این برنامه گفت: بعد از این همه سال که از معشوقم سینما دور بودم، امشب برایم بسیار دلنشین و افتخارآمیز است.

وی اضافه کرد: از آنجا که 85 سال دارم به هنگام حضور در برنامه‌ها خسته می‌شوم اما امشب هیچ خسته نشدم زیرا چهره‌های تازه را دیدم و حرف‌های خوب شنیدم.

ملک مطیعی با اظهار دلتنگی‌اش برای حضور در سینما اضافه کرد: در این سال‌ها در تاریکی نشسته بودم و روشنایی را تماشا می‌کردم. با پرواز سیمرغ‌ها خیلی در خیالم پرواز کردم اما از سینما که معشوق من است گله دارم.

این بازیگر قدیمی ادامه داد: دیگر فرصتی نیست تا کار کنم. خیلی دلم می‌خواست من هم یادگارهای بهتری از خودم به جا می‌گذاشتم که نشد.

او با بیان اینکه تئاتر با سینما بسیار متفاوت است، افزود: افتخار می‌کنم که مرا برای اهدای جایزه به فرهاد آییش انتخاب کردید. این افتخار یادگار بسیار خوبی است که تا آخر عمر برایم می‌ماند.

این بازیگر با کسب اجازه از نصرالله وحدت دیگر بازیگر با سابقه سینما و تئاتر از هنرمندانی یاد کرد که در خارج از کشور به سر می‌برند و آرزو کرد که به ایران بازگردند.

او صحبتش را با شعری از سعدی به پایان برد که آخرین بیت آن چنین بود: «به ناله کار میسر نمی‌شود سعدی/ ولیک ناله عشاق خوش است بنال»

بعد از این سخنان فرهاد آییش با بیان خاطره‌ای طنزآمیز از ملک مطیعی گفت: برایم لحظه بسیار زیبا و افتخارآفرینی است که این جایزه را می‌گیرم و خوشحالم که دوستان منتقد مرا دیدند.

این نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر افزود: یکی از دلایل خلق هنر، تنهایی مطلق بشری است و انسان می‌کوشد با کار هنری خود را از این تنهایی ابدی جدا بکند.

آییش از اینکه جایزه‌اش را از ملک‌مطیعی گرفته است،اظهار خرسندی کرد.

او در پایان از همراهی‌های همسرش مائده طهماسبی دیگر هنرمند تئاتر قدردانی کرد و گفت: باعث افتخارم است که نزدیک‌ترین دوستم همسرم است.

مائده طهماسبی نیز در سخن کوتاهی گفت: گاهی خبرنگاران درباره شیرین‌ترین و تلخ‌ترین لحظه‌های زندگی می‌پرسند. بهترین خاطره زندگی‌ام آشنایی با فرهاد آییش است و بدترین لحظه زندگی‌ام این بود که با فرهاد آییش آشنا نمی‌شدم.

در این برنامه که به انگیزه بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شده بود با پخش تصاویری از علی سبحانی روزنامه‌نگار فقید عضو انجمن تقدیر شد و ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر لوح تقدیر را به مریم فشندی دیگر روزنامه‌نگار و همسر سبحانی اهدا کرد.

سپس مسعود رایگان از سیدفرید قاسمی پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیر کرد.

رایگان در سخنانی گفت: درود می‌فرستم به رادمردمانی که نمی‌گذارند یاد گذشتگان و آنان که در فرهنگ و هنر مملکت سهمی داشته‌اند، فراموش شوند.

رایگان با اشاره به فعالیت این دو هنرمند (ملک‌مطیعی و وحدت) در عرصه تئاتر یادآور شد: خاستگاه این دو چهره تئاتر بوده است و آقای ملک‌مطیعی چندین کارگردانی هم در تئاتر داشته است.

این بازیگر تئاتر و سینما اضافه کرد: نمی‌دانستم که آقای قاسمی همشهری ما هستند و من به همین دلیل برای اهدای جایزه به ایشان انتخاب شده‌ام. اما این موضوع برایم افتخاری است.

مسعود رایگان سخنانش را با قطعه شعری به پایان برد.

سپس قاسمی نیز با ابراز خرسندی از دریافت این جایزه گفت: تاکنون جوایز متعددی گرفته‌ام اما این جایزه برایم بهترین است و حضور هنرمندان بزرگ امشب را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

در ادامه برنامه از رامتین شهبازی منتقد و روزنامه‌نگار تئاتر و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان تقدیر شد.

شهبازی که سال‌هاست در حوزه تئاتر فعالیت می‌کند یادآور شد: سال‌ها پیش که فضای تازه‌ای در تئاتر ایران ایجاد شد، بده بستان خوبی میان ما مطبوعاتی‌ها و هنرمندان شکل گرفت. اما متأسفانه گاه می‌بینیم بعضی هنرمندان،تئاترفروشی می‌کنند که امیدواریم شرایط تئاتر بهتر شود در آن صورت حتما نقدهای ما هم بهتر خواهد شد.

در بخش تقدیر از برنامه‌های تلویزیونی، رامبد جوان و برنامه «خندوانه» مورد تقدیر قرار گرفتند.

تعدادی از اعضای گروه سازنده برنامه «خندوانه» روی صحنه حاضر شدند و هادی ساعی تقدیرنامه ویژه این بخش را همراه با چند برش هندوانه به رامبد جوان اهدا کرد.

فرزاد حسنی که اجرای برنامه را بر عهده داشت، درباره دلایل تقدیر از «خندوانه» گفت: رامبد در برنامه‌اش به تئاتر اهمیت زیادی داده است و استندآپ کمدی را مورد توجه قرار داده است، ضمن اینکه هنرمندان تئاتر را به وفور در برنامه‌اش دعوت کرده است.

سپس هادی ساعی نیز در سخنانی گفت: خنداندن مردم هنر است و خندیدن هم یک هنر دیگر که رامبد هر دو هنر را خوب می‌داند.

این ورزشکار که مدال‌های متعددی گرفته است، اضافه کرد: خودِ من اخمو هستم اما با همین قیافه‌ام نصف حریفانم را برده‌ام.

ساعی ادامه داد: هنر را خیلی دوست دارم به ویژه هنر تئاتر که مظلوم است و امیدوارم جایگاه خود را پیدا کند.

در ادامه رامبد جوان در میان موسیقی «خندوانه» به روی صحنه رفت و جایزه‌اش را گرفت.

جوان با ابراز خرسندی از دریافت این تقدیرنامه با لحنی طنزآمیز گفت: خاستگاه من هم تئاتر است و من هم بچه تئاترم.

در کنار او دیگر اعضای گروه «خندوانه» همچون مهدی برقه‌ای، حامد ذبیحی، محمد بحرانی، سعیده امیرساعی، سجاد افشاریان و...نیز روی صحنه حاضر شدند.

بحرانی صداپیشه جناب‌خان در سخنان کوتاهی گفت: از ته دلم خوشحالم که با رامبد کار می‌کنم. مهمترین ویژگی او نبوغ، تجربه یا خلاقیت‌اش نیست بلکه شرافت‌اش است.

همچنین دیگر عضو «خندوانه» با اشاره به اجرای استندآپ کمدی در برنامه «خندوانه» از برگزاری یک مسابقه در این زمینه همزمان با روز میلاد امام رضا (ع) خبر داد.

سجاد افشاریان نیز ابراز امیدواری کرد که شرایط اجرای تئاتر و نقد آن بهتر شود و منتقدان ایران نیز مانند منتقدان دیگر کشورها بتوانند نقش اساسی در بهبود وضعیت تئاتر داشته باشند.

در ادامه برنامه مارال دوستی برای تهیه برنامه «پرانتز باز» توسط کتایون ریاحی تقدیر شد.

کتایون ریاحی در سخن کوتاهی گفت: بسیار علاقه‌مندم صحنه تئاتر را تجربه کنم اما از ترس منتقدان هنوز چنین نکرده‌ام. ولی امیدوارم روزی این تجربه را به دست بیاورم.

او ادامه داد: از وقتی با مارال آشنا شده‌ام، به نسل جدید امیدوار شدم.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این برنامه علیرضا قربانی خواننده با اهدای لوح تقدیری به بابک چمن‌آرا، از مرکز موسیقی «بتهوون» به دلیل انتشار فیلم تئاترهای متعدد تقدیر کرد.

چمن‌آرا هنگام دریافت این تقدیرنامه گفت:‌ خاستگاه من موسیقی است اما همیشه در همسایگی تئاتر بوده‌ام و از آن لذت برده‌ام و امیدوارم فرهنگ رعایت حقوق مولف را گسترش دهیم، چون نبود این فرهنگ واقعا لطمه می‌زند.

بعد از اجرای دو قطعه موسیقی، از گروه تئاتر «یاس تمام» به سرپرستی زهرا صبری تقدیر شد.

از آنجا که صبری در خارج از کشور بود، رکسانا بهرام دستیارش تقدیرنامه را از حمید امجد گرفت.

بهرام که با همراهی دختر کوچک‌اش وندا روی صحنه حاضر شده بود، گفت:‌ وندا کوچک‌ترین عضو گروه ماست و خانم صبری دوست داشت که او تقدیرنامه را بگیرد.

بعد از این سخن حمید امجد تقدیرنامه را به این دختربچه اهدا کرد که با تشویق و ابراز احساسات حاضران همراه شد.

در ادامه نصرالله وحدت همراه با پخش ترانه‌ای از فرهاد مهراد روی صحنه حاضر شد و در سخنانی گفت: سال‌ها پیش که هنوز هیچ کدام از شما به دنیا نیامده بودید و حتی خودم هم دنیا نیامده بودم، روی صحنه تئاتر حاضر شدم.

این بازیگر اصفهانی یادآور شد: 62 سال پیش کارم را آغاز کردم و از اول دوست داشتم هم خودم بخندم و هم مردم را بخندانم چون هنر خنداندن مردمی‌ترین هنرهاست.

در تمام سال‌هایی که فعالیت می‌کردم هرگز خسته نشدم و حالا هم خسته نیستم و آرزو دارم روزی روی صحنه تئاتر بیایم و بگویم من هنوز هم وحدت هستم.

محمد سریر هنرمند باسابقه موسیقی نیز که وحدت را روی صحنه همراهی می‌کرد درباره او گفت: طنز از انسان دوستی سرچشمه می‌گیرد، چون فرد طناز دوست دارد دیگران را خوشحال کند و این بزرگترین ویژگی انسانی است. امیدوارم دوستان تئاتری ترتیبی بدهند که آقای وحدت دوباره به صحنه بازگردد.

این دو هنرمند جوایز نمایش‌های برگزیده سال 93 را اهدا کردند.

در این بخش جایزه سوم به جابر رمضانی کارگردان نمایش «صدای آهسته برف» اهدا شد.

جایزه دوم نیز به نمایش «هم هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان تعلق گرفت و این کارگردان گفت:‌ دلم برای استادم (زنده‌یاد) حمید سمندریان خیلی تنگ شده و این جایزه را به ایشان تقدیم می‌کنم.

جایزه اول نیز به نمایش «وآنک انسان» کار محمد رضایی راد اهدا شد.

در بخش دیگری از برنامه برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی معرفی شدند و جوایز خود را از هیأت داوران مرکب از یونس شکرخواه، مجید رضاییان، ابراهیم حسینی و بابک برزویه دریافت کردند.

در بخش عکس مریم قهرمانی‌زاده، در بخش مقاله و ترجمه مجید کیانیان، در بخش گفت‌وگو فرزانه ابراهیم‌زاده از روزنامه شرق جوایز خود را دریافت کردند.

هیأت داوران در بخش‌های گزارش، یادداشت و نقد برگزیده‌ای نداشت.

همچنین در بخش پژوهش سال کتاب «تئاتر و سینمای آربی اوانسیان» نوشته مجید لشکری تقدیر شد.

از آنجا که این اثر با همراهی زنده‌یاد زاون قوکاسیان تهیه شده بود، تصویر او هم پخش شد.

مجید لشکری با ابراز خرسندی از اینکه این کتاب رسما تقدیر می‌شود، گفت: تلاش کردیم در این اثر نشان بدهیم خیلی از شایعاتی که درباره نسل گذشته می‌گویند دروغ است و متأسفم که گفت‌وگوی میان ما و نسل گذشته منقطع شده است.

فرزانه ابراهیم‌زاده نیز بعد از دریافت جایزه اش گفت: افتخار می‌کنم جزو گروهی از روزنامه‌نگاران بودم که دهه 80 کار خود را آغاز کردیم و تئاتر را برای تئاتر می‌خواستیم و با هیچ کس دخترخاله، پسرخاله نشدیم.

در این برنامه یاد و خاطره پویان امیری روزنامه‌نگار روزنامه شرق که روز پنج‌شنبه درگذشته بود، گرامی داشته شد و همچنین محمدرسول صادقی رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان و دبیر این جشن از هیأت داوران تقدیر کرد.

خارجی‌ها چند روزه ویزای ایران را می‌گیرند؟


سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس‌های ایرانی در حالی از افزایش تقاضا برای سفر به ایران پس از توافق هسته‌ای خبر می‌دهند که اصلی‌ترین پرسش این گردشگران درباره چگونگی دریافت ویزای ایران است. بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌دانند می‌توانند ویزای ایران را 48 ساعته بگیرند.
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس‌های ایرانی در حالی از افزایش تقاضا برای سفر به ایران پس از توافق هسته‌ای خبر می‌دهند که اصلی‌ترین پرسش این گردشگران درباره چگونگی دریافت ویزای ایران است. بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌دانند می‌توانند ویزای ایران را 48 ساعته بگیرند.

با آن‌که دولت ایران اخیرا با صدور مصوبه‌ای درباره ویزای فرودگاهی 30 روزه، راه ورود گردشگران خارجی را به کشور آسان‌تر کرده، اما گردشگرانی هستند که همچنان از طریق کنسولگری‌های ایران برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند‌، اما از مدت زمانی که باید انتظار بکشند هیچ اطلاعی ندارند.

مجتبی کریمی، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه در این‌باره به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: مدت زمان لازم برای صدور ویزای ایران بین 48 تا 96 ساعت است، صدور مجوز ویزا معمولا تا 72 ساعت و صدور قطعی آن تا 24 ساعت زمان می‌برد. این مدت برای همه اتباع خارجی به جز آمریکایی‌ها یکسان است.

او در عین حال یادآور شد: این فرایندی است که در صورت ارائه درخواست به دفاتر گذرنامه و روادید وزارت خارجه ایران طی می‌شود، وگرنه در فرودگاه‌های بین‌ا‌لمللی کشور، ویزا همان لحظه صادر می‌شود.

کریمی درباره‌ی نحوه‌ی صدور ویزای اتباع آمریکایی نیز توضیح داد: فرآیند صدور ویزا در وزارت خارجه برای این اتباع به نسبت سایرین هیچ تفاوتی ندارد، اما چون مدارک و درخواست آن‌ها نخست به دفتر هماهنگی مستقر در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می‌شود، بنابراین زمان بیشتری صرف می‌شود تا این ویزا صادر شود. البته بررسی درخواست سفر به ایران در دفتر هماهنگی معمولا دو تا سه روز بیشتر زمان صرف نمی‌کند.

وی در عین حال اضافه کرد: مدتی است اتباع انگلیسی و کانادایی نیز برای دریافت ویزای ایران مثل آمریکایی‌ها نخست باید درخواست‌شان را به دفتر هماهنگی مستقر در سازمان میراث فرهنگی و گردگشری تحویل دهند که این کار از طریق آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد،‌ ولی با این حال پی‌گیری درخواست و صدور ویزای آن‌ها به مراتب از آمریکایی‌ها آسان‌تر است.

کریمی سپس درباره‌ی آمار گردشگرانی که از ابتدای سال تاکنون از طریق ویزای فرودگاهی و یا گردشگری به ایران سفر کرده‌اند‌،گفت: این آمار در وزارت امورخارجه موجود است، اما معمولا آمار پلیس مهاجرت دقیق‌تر است، چون خیلی‌ها ممکن است ویزا بگیرند، اما به ایران وارد نشوند،‌ درحالی‌که پلیس مهاجرت تمام ورود و خروج‌ها را ثبت می‌کند.

او اضافه کرد: مکن است ویزای از طریق ما صادر شود ولی ورود آن شخص به کشور را پلیس مهاجرت می‌تواند مشخص کند به اعتقاد ما پلیس مهاجرت در حال حاضر دقیق‌ترین آمار گردشگران را در اختیار دارد.

شهریور؛ پر تلفات‌ترین ماه هر سال/ مرگ ۱۸۰۰ نفر در سال گذشته

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ بیش از ۱۸۰۰ تن و مجروحیت بیش از ۳۱ هزار نفر در شهریور سال گذشته، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها روزانه به طور متوسط ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند این رقم در شهریور پارسال به ۵۸ نفر رسید که این میزان هشداری برای مردم و مسئولان است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ بیش از ۱۸۰۰ تن و مجروحیت بیش از ۳۱ هزار نفر در حوادث ترافیکی شهریور ۹۳ در کشور، گفت: بیشترین حوادث رانندگی سال، در شهریور ماه رخ می‌دهد.
 
سردار تقی مهری در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه فصل تابستان در بین فصول سال بیشترین تردد و کشته و مجروح حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است، افزود: بر اساس آمارها در بین ماه‌های تابستان، پرترددترین ماه که بیشترین تصادفات را داشته، شهریور بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد تصادفات شهریور در جاده‌های بین‌شهری رخ داده است، تصریح کرد: در عین حال ۶۴ درصد کشته‌های تصادفات در این مدت در ۳۰ کیلومتری شهرها بوده است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ بیش از ۱۸۰۰ تن و مجروحیت بیش از ۳۱ هزار نفر در شهریور سال گذشته، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها روزانه به طور متوسط ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند این رقم در شهریور پارسال به ۵۸ نفر رسید که این میزان هشداری برای مردم و مسئولان است.
 
وی به علل بروز تصادفات در شهریور ۹۳ اشاره کرد و گفت: ۶۶ درصد علت بروز حوادث رانندگی در این ماه سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است. از سوی دیگر ۳۳ درصد تصادفات رانندگی در این مدت از شکل واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است که توصیه می‌کنیم حتما رانندگان در طول سفر در فواصل زمانی هر ۲ ساعت یکبار برای چند دقیقه هم شده توقف کرده و از رانندگی مداوم خودداری کنند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: همچنین با توجه به اینکه بیشترین ساعت بروز حوادث رانندگی در شهریور ۹۳ بین ساعات ۱۲ تا ۲۰ بوده است، لذا توصیه می‌کنیم رانندگان در این ساعات با دقت بیشتری رانندگی کنند.
 
مسیرهای پر تصادف در محورهای کشور

 
وی به مسیرهای پرتصادف اشاره کرد و گفت: محورهای تهران - مشهد، تهران - قم - اصفهان و محورهای منتهی به استان‌های شمالی بیشترین حوادث رانندگی را در شهریور ماه داشتند که ۲ محور تهران - اصفهان و تهران - مشهد به دلیل کویری بودن و یکنواختی مسیر دارای تعداد زیادی حوادث واژگونی بوده است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش حوادث رانندگی در شهریورماه فشردگی سفرها به دلیل نزدیکی به بازگشایی مدارس است افزود: افزایش حجم ترددها نسبت به ماه‌های قبل و بعد، طولانی بودن روزها، افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی و عدم آشنایی رانندگان با وضعیت جاده‌ها از دیگر علل افزایش تصادفات رانندگی در این ماه است.
 
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی پلیس و دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی برای مدیریت بر ترافیک شهریور، گفت: کمیته ویژه طرح‌های تابستانی که با مشارکت همه دستگاه‌ها بخصوص دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی با محوریت پلیس راهور اداره می‌شود برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای شهریور ماه انجام داده است و بر این اساس کلیه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی و پلیس‌راه در شهریور ماه در آماده باش کامل هستند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا به نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز با توافق سازمان راهداری از سال‌های گذشته با نصب علایم و چراغ‌های هشدار دهنده آشکارسازی شده است در عین حال سازمان راهداری هر ساله با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده نسبت به رفع مشکل این نقاط به تدریج اقدام می‌کند که امیدواریم این روند تسریع شود.
 
توصیه به رانندگان در ماه آخر تابستان

 
وی به رانندگان در ماه آخر تابستان توصیه کرد: برنامه‌ریزی مشخص برای زمان سفر، محل توقف‌ها و زمان رسیدن به مقصد داشته، طول سفر را جزو سفر بدانند، با سرعت مطمئنه برانند، پیش از آغاز سفر حتما از سالم بودن وسیله نقلیه و تجهیزات جانبی آن اطمینان حاصل کنند، هر ۲ ساعت یکبار در طول رانندگی استراحت کنند و سرنشینان خودروها بخصوص همیاران پلیس فضای خوبی را برای راننده فراهم کنند تا با آرامش سفری ایمن داشته باشند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا در پایان تاکید کرد: شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و تلفن گویای ۱۲۰ در کنار سایت www.rahvar۱۲۰.ir آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های تردد و ترافیک محورهاست لذا رانندگان حتما با این امکانات فراهم شده مسیر مناسب و زمان مناسب را برای سفر خود درنظر بگیرند.
منبع: مهر

راه اندازی بیمارستان جامع زنان در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ارائه خدمات در بیمارستان جامع زنان به شکلی است که از در ورودی تا جراحی‌های حساس همه بر‌عهده خود بانوان است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: یکی از آرزوهای من راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان بود که به زودی شاهد راه‌اندازی آن ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها هستیم.

به گزارش تسنیم، سیدحسین قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، اظهار داشت: خوشحالم در آستانه روز پزشک خدمت شما رسیدیم؛ وجود پزشکان حاضر در خانواده حضرتعالی سبب درک بیشتر خدمات و مشکلات این قشر زحمتکش توسط حضرتعالی شده است.

وی در پاسخ به درخواست آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درباره اهتمام بیشتر به مسائل زنان در زمینه پزشکی، گفت: یکی از آرزوهای من راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان بود‌، به‌لطف خداوند انشاءالله به‌زودی شاهد راه‌اندازی این بیمارستان ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ارائه خدمات در بیمارستان جامع زنان به شکلی است که از در ورودی تا جراحی‌های حساس همه بر‌عهده خود بانوان است.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده سفری به شهرستان گلپایگان خواهم داشت و مشکلات آن‌جا را مورد بررسی قرار می‌دهم.
منبع: تسنیم