خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

نسخه پیچی برای زنان را متوقف کنید

 به بهانه  برگزاری همایش های انتخاباتی  برای زنان:

نسخه پیچی برای زنان را متوقف کنید

سکینه نوری تیرتاشی

زندگی زنان به عنوان نوعی از بشر  همواره دستخوش تغییراتی شده است تغییراتی که کمتر خود او نقشی در آن ایفا کرده است زنان همواره در طول تاریخ به روشهای گوناگون مورد خشونت واقع شده اند و این خشونت ها با بزرگتر شدن جوامع انسانی و تغییر سبک زندگی  و بوجود آمدن نقش های اجتماعی انواع مختلفی را شامل شده است.

در میان انواع خشونت ها در مقابل زندگی زنانه این جنس از بشر خشونت های سیاسی است.نوعی از خشونت که با  دخالت دادن صوری  زنان در این امور جز ضربه زدن و خدشه وارد کردن بر فعالیتهای وی  فوایدی را عاید جامعه زنان نکرده است.

اگر چه فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی جامعه ایرانی که عمر زیادی هم از آن نمی گذرد  منافی نقش های سنتی آنان نمی شود اما نقش آفرینی آنان به صورت منفردانه در این  عرصه ها  جز استهلاک بیشتر اهداف  جامعه زنان تغییر محسوس و مثبتی را نداشته است.تغییری که بتوان از آن به عنوان تحولی عظیم در این عرصه یاد کرد.

حضور زنان در جامعه ایرانی باتوجه به وجود قومیتهای مختلف در کشور بسیار متفاوت است  و درست  زمانی که فضایی برای فعالیت آنان در اجتماع فراهم آمده است آموزشهای لازم برای نحوه ورود و نقش آفرینی بهترشان در جامعه ارائه نشده و زنان اگرچه در ایران درصد زیادی از صندلی های دانشگاهی را  از آن خود کرده اند اما هنوز این جهش به صورت انفعالی است و این جمعیت نتوانسته جامعه را با حضور خود در بخش های مختلف همراه سازد  و موقعیتهایی را برای نقش آفرینی بهتر در همه زمینه ها به خصوص در زمینه های اجتماعی  و کرسی های قدرت کسب کند.

جامعه زنان هنوز که هنوز است نتوانسته برای رسیدن به اهداف مد نظر خود گامهای موثری را بردارد و هنوز کیفیت فعالیتهای زنان در جامعه در سطح مناسبی قرار ندارد وموانع بسیاری زنان را در بسیاری از عرصه ها محدود می کند و به عقب می کشاند.

اگرچه  جریان  های سیاسی بخصوص جریان های اصلاح طلب  همواره با نزدیک شدن به کارزارهای انتخاباتی خود سعی دارند با مطرح کردن شعارهای مورد  پسند  جامعه زنان  سعی در جذب مشارکت آنان  در انتخابات و پر رنگ کردن تاثیر آنان در انتخاب گزینه های مد نظر خود داشته باشند و با  مطرح کردن شعارهای متنوع  وعده هایی را نیز به زنان می دهند اما با نگاهی اجمالی می توان در یافت که در زمان روی کار بودن جریان اصلاح طلبی بر فضای اجرایی جامعه ایرانی انواع خشونت ها علیه زنان رو به فزونی می رود و امنیت زنان باتغییراتی نزولی مواجه می شود.

هر چند در زمان روی کار بودن جریان اصلاح طلبی در جامعه سنتی ایران حضور زنان را در جمع اجرایی دولت های اصلاح طلب می توان دید اما این حضور نتوانسته  جامعه بهتری را برای زنان ایرانی فراهم آورد.بلکه با مانور این جریان بر حضور زنان فشار اجتماعی را روی آنان بیشتر کرده است و در مقابل  نتوانسته تغییرات محسوسی را برای زندگی بهتر و امن تر آنان   و محقق کردن وعده های انتخاباتی در حوزه زنان  ایجاد کند.

مسائل و مشکلات و نیازهای مد نظر زنان ایرانی سالهاست که دستخوش بازی های سیاسی شده و این جامعه را به انفعالی محسوس کشانده است  .هر جریان سیاسی که بخواهد زنان را در مناصب خود به کار گیرد باید این مسئله را مدنظر داشته باشد که بهترین روش دفاع از حضور زنان در جامعه ایرانی و پر رنگ کردن نقش آنان در روند توسعه  سپردن امور زنان به خودشان و اعتماد کردن به آنان  است  زیرا جامعه ای که به زن به صورت مسئله و مشکل نگاه کند نمی تواند در چند سال در قدرت بودن جریان اصلاح طلبی  متحول شود .بهترین راه برای کمک به جامعه زنان می تواند تاسیس نهادی به نام زنان و خانواده در ایران باشد نهادی که رسیدگی به امور این قشر را به خود آنان واگذار کند .قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما همواره به فراموشی سپرده می شوند و در اغلب موارد این مردان هستند که برای آنان نسخه زندگی را می پیچانند.

 

 

اقتصاد و کارآفرینی تفکیک جنسیتی وجود ندارد


رییس کانون زنان بازرگان ایران در بهشهر؛

  اقتصاد و کارآفرینی تفکیک جنسیتی وجود ندارد

سید فاطمه مقیمی رییس کانون زنان بازرگان ایران گفت: در مسئله اقتصاد و کار آفرینی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و ما باید به سمت و سویی برویم که در سطح جهانی رشد داشته باشیم ما زنان نباید تنها مصرف کنندگان در یک جامعه باشیم زنان می توانند منبع تولید زایش و تکثیر انواع تفکرهای درست و اقتصادی در درون جامعه باشند.

moghimi-fateme8

 

 

به گزارش شرق پرس سیده فاطمه مقیمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران که در همایش نقش زنان در توسعه پایدار در میان انبوه جمعیت زنان اصلاح طلب شرق مازندران و در تالار وحدت این شهرستان سخن می گفت توسعه پایدار را یکی از فرآیندهای مهم در دنیای امروز خواند و اظهار داشت: امروز در دنیا توسعه پایدار به عنوان فرآیندی نقش آفرین توسط سازمان ملل مطرح و در کنگره های دوره ای در سراسر جهان مورد بحث قرار میگیرد .

 

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند بر نقش پر اهمیت آنان در توسعه پایدار تاکید کردو افزود: یکی از مهمترین معیارها و شاخص های توسعه یافتگی هر کشور میزان مشارکت زنان در بحث های اقتصادی و سیاسی است ما هم کشوری در حال توسعه هستیم و نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می دهند زنانی که در دنیا   دو سوم ساعات کارکرد را انجام می دهند و در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشورشان نقش آفرینی می کنند.

 

رییس کانون زنان بازرگان ایران ادامه داد:قابلیت حضور زنان در جامعه در بخش های مختلف دیده شده و ما به هیچ عنوان نمی خواهیم بگوییم که سهم زنان بیشتراست اما قطعا اعتقاد داریم که شایسته سالاری در انتخاب مسولیت پذیری افراد می تواند حرف اول و نهایی را بزند.

 

دکتر مقیمی تصریح کرد: به دنبال تغییر در نگاه بنیادی حضور زنان در جامعه اقتصادی هستیم و قدر مسلم تک تک ما اعتقاد به اصل خانواده داریم آنگونه که اگر حضور زنان در بخش های اقتصادی و اجتماعی جامعه شکل بگیرد به هیچ عنوان مسئولیت پذیری آنان را به عنوان همسر ، مادر و دختر خانواده نادیده نمی گیریم .

 

وی یاد آور شد: در مسئله اقتصاد و کار آفرینی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و ما باید به سمت و سویی برویم که در سطح جهانی رشد داشته باشیم   ما زنان نباید تنها مصرف کنندگان در یک جامعه باشیم زنان می توانند منبع تولید زایش و تکثیر انواع تفکرهای درست و اقتصادی در درون جامعه باشند.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران بیان داشت:توسعه یک جامعه در گرو توسعه کار آفرینی است و کار آفرینی تفکر خلاق و ایده های نو در بازارهای جدید با حداقل هزینه است   ایده های خلاقی که می تواند برای رشد اقتصادی جامعه موثر باشد و این اتفاق زمانی صورت می گیرد که بحث آموزش برای آحاد جامعه وجود داشته باشد.

 

وی به تحصیل   ۶۰ درصد زنان در دانشگاههای کشور اشاره کردو افزود: جامعه فرهیخته جامعه ای   است که در آن تحصیلات و دانش به حدی می رسد که فرهیختگان جامعه از قشر تحصیلکردگان آن انتخاب شوند .

 

مقیمی خاطر نشان ساخت: مگر غیر از این است که دختران و زنان ما که اکثریت صندلی دانشگاهها را تسخیر کرده اند و دانش آموختگان دهه آینده جامعه ما خواهند بود می توانند مدیران موفق جامعه باشند قطعا می توانند این جایگاه را داشته باشند .

 

رییس کانون زنان بازرگان ایران   تاکید کرد: وقتی صحبت از شایسته سالاری است به جنسیت نگاه نمی کنیم اگر در یک مجموعه اجتماعی زنان توانستند همراه با مسئولیتهای اولیه خانه و خانواده مسئولیت های اجتماعی خودشان را هم به بهترین نحو انجام دهند چه ایرادی دارد چرا تفکیک جنسیتی؟

 

مقیمی افزود: ما بدنبال شغل های دولتی برای زنان نیستیم اما برای پست های مدیریتی زنان باکفایت حتما از دولت تقاضا داشته و داریم.

 

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در خاتمه سخنانش ابراز داشت : ما از نمایندگان مجلس آینده انتظار داریم   نگاهی کارشناسانه به حضور زنان به عنوان عامل موثر در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند و امیدواریم در دوره بعدی انتخابات کاندیدایی به مجلس راه پیدا کنند که به تمام این موارد برای توسعه اقتصاد ی کشور دقت   دارند .

سکینه نوری تیرتاشی

 

بانوی درستکار تهرانی ۱۰ هزار یورو باد آورده را پس فرستاد!



خانم هوشمند بانوی درستکار ساکن بهشهر ده هزار یورو معادل 40 میلیون تومان از پولی که به اشتباه به حسابش واریز شده بود را پس فرستاد.

uoro-arz

 

 

 

به گزارش شرق پرس در جهانی که همواره اتفاقاتی نادر در حال روی دادن هستند در همین نزدیکی بانوی درستکاری زندگی می کند که اتفاقی جالب یک روز معمول او را به یاد ماندنی کرد.

 

 

ناهید هوشمند بانوی درستکار تهرانی که چند سالی است در بهشهر زندگی می کند با بیان این اتفاق جالب در گفتگو با خبرنگار شرق پرس گفت:در یکی از روزهای پاییزی به بانک ملی مراجعه کردم تا مبلغی را که قرار بود به حسابم واریز شود دریافت کنم در زمان مراجعه به بانک با رقمی بیش از مبلغی که انتظارش را داشتم مواجه شدم.

 

 

این شهروند که با لبخند و فارغ از احساس پشیمانی سخن می گفت اظهار داشت: برای اطمینان از میزان درست مبلغ واریز شده با پسرم که در آلمان زندگی می کند تماس گرفتم و جویای وضعیت شدم که او با کمال تعجب گفت تنها ۴ میلیون و چهارصد هزار تومان را برایم واریز کرده است.

 

 

خانم هوشمند تاکید کرد:چندین بار با دقت به مبلغ واریزی نگاه کردم اما مبلغ واریز شده به حسابم ۴۴میلیون و چهارصد هزار تومان بود به بانک مراجعه کردم و کارمند بانک را در جریان اوضاع قرار دادم اما کارمند بانک گفت این موضوع باید از سوی فرستنده پیگیری شود و این مبلغ به حساب شما واریز شده است و تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

 

این بانوی درستکار در حالیکه با هیجان این موضوع را بیان می کرد افزود:دوباره با پسرم در آلمان تماس گرفتم و به او اطمینان دادم که مبلغ واریز شده بیش از مبلغی است که او ارسال کرده است . پسرم که از این موضوع متعجب شده بود قول داد موضوع را از طریق صرافی پیگیری و به ما اطلاع دهد.

 

 

خانم هوشمند ادامه داد:بعد از طی شدن چند ساعت تماسی از سوی خانمی که در یک صرافی در آلمان کار می کرد داشتم که می گفت اشتباه کرده و به جای واریز مبلغ ۴میلیون و چهارصد هزار تومان ده هزار یورو معادل ۴۴میلیون و چهارصد هزار تومان را به حساب من ریخته است و با اضطراب ادامه داد پسرم آنان را در جریان این موضوع قرار داده و شماره تماسم را در اختیارشان گذاشته است من هم به ایشان که بعد از اطلاع از این اشتباه بسیار مضطرب بود اطمینان دادم در اسرع وقت مبلغ اضافی را به حساب عودت خواهم داد.

 

 

وی عنوان کرد:در اولین فرصت بعد از طی شدن روز جمعه و تعطیلات در ایران و گذراندن روزهای شنبه و یکشنبه مصادف با تعطیلات بانکها در آلمان مبلغ اضافی واریز شده را عودت دادم.

 

 

این شهروند ساکن بهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار شرق پرس که پرسید آیا لحظه ای به پس ندادن این پول فکر کرده بودید؟گفت:از زمانی که متوجه این اشتباه شدم خودم را جای آن فردی گذاشتم که این اشتباه را مرتکب شده ۴۰ میلیون تومان مبلغ کمی نبود بخصوص در این وضعیت اقتصادی که پیش روی داریم اما من حتی لحظه ای به اینکه آن پول را نگه دارم فکر نکردم.

 

 

خبرنگار شرق پرس ادامه داد آیا مبلغی از آن پول را به عنوان تشکر از لطفی که در حقشان کردید به شما پیشنهاد داده اند؟   نه مبلغی را به من نداند و حتی پیشنهاد هم نکردند اگر چه من انتظاری هم نداشتم اما در کمال تعجب بعد از واریز کردن حتی تماسی هم با من گرفته نشد تا از کارم تشکر کنند و یا این اطمینان را به من بدهند که پول را دریافت کردند.

 

 

ناهید هوشمند بانوی درستکار در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به دیگران دارید گفت:به همه هموطنانم توصیه می کنم که کار درست را انجام دهند و همواره درستکاری را سر لوحه زندگی خود قرار دهند و همان کاری را انجام دهند که من انجام دادم من اصلا از پس فرستادن پول پشیمان نیستم واگر باز هم این اتفاق برایم بیافتد همان رفتار را تکرار خواهم کرد.

سکینه نوری

همایش کوهنوردی به مناسبت یادبود مرحوم نوروزی در گلوگاه برگزار شد


همایش کوهنوردی به مناسبت یادبود مرحوم نوروزی در گلوگاه برگزار شد

همایش کوهنوردی یادبود مرحوم رجب نوروزی از کوهنوردان شهرستان گلوگاه روز جمعه برگزار شد.

 به مناسبت سومین سالگرد مرحوم رجب نوروزی و رئیس سابق هیات ورزش همگانی این شهرستان همایش کوهنوردی با شرکت کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت تا توسکا چشمه گلوگاه برگزار شد.
در این همایش که با همکاری اداره ورزش و جوانان گلوگاه و هیات کوهنوردی این شهرستان برگزار شد شرکت کنندگانی از شهرستانهای کردکوی،بابل،بندرگز و نوکنده به همراه هیات های کوهنوردی حضور داشتند .

این همایش کوهنوردی با حضور 250 کوهنورد و علاقمندان محیط زیست در محل کلبه جنگلی مرحوم نوروزی با اجرای مراسم قرعه کشی و عنوان شعارهای فرهنگی در خصوص حمایت و حفاظت از محیط زیست پایان یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه:


درانقلاب ما استکبار ستیزی یک فرهنگ است

گلوگاه- خبرنگار وارش:رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: ۱۳آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی بهترین فرصت برای تجدید میثاق با شهدا ،امام راحل و همچنین بیعت مجدد با مقام معظم رهبری (حفظه الله )می باشد.حجت الاسلام حسینعلی فعّالی افزود : یکی از اصول غیر قابل تغییر در انقلاب اسلامی سیاست استکبار ستیزی است که به عنوان اصل اساسی این انقلاب است و پشتوانه مردمی دارد.وی تاکید کرد: درانقلاب ما استکبار ستیزی یک فرهنگ است و نه شعار ، بلکه نماد ایستادگی ، مقاومت و فریاد آزادی خواهی ملت ایران است که همراه با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل( نماد مبارزه با استکبار ) است.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه  تصریح کرد : 13آبان علاوه بر روز شهادت جمعی از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ ، سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۴۳ همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ است.حجت الاسلام حسینعلی فعّالی ابراز داشت : ۱۳آبان کم نظیر ترین فرصت برای طرح پیام استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان است ،در حالی که این پیام برگرفته از پیام عاشورایی امام حسین (ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه تصریح کرد : ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی بهترین فرصت برای تجدید میثاق با شهدا ، امام راحل و همچنین بیعت مجدد با مقام معظم رهبری (حفظه الله ) همراه با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل( نماد مبارزه با استکبار ) می باشد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ، افزود: علی رغم بحث هایی که امسال در فضای مجازی به گوش می رسد که آمریکا قصد دوستی دارد و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان مناسبت ندارد ، بعد از گذشت 35 سال از تسخیر لانه جاسوسی ، حضرت امام (ره) در آن سال آمریکا را شیطان بزرگ نامید و رابطه آمریکا با ایران را شبیه به رابطه گرگ و میش نامید و فرمودند ما نیاز به رابطه با آمریکا نداریم.

حجت الاسلام فعالی تصریح کرد :ما و همه دانشجویان و دانش آموزان به تاسی از فرمایش حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله )به خیابان آمدیم و با توان مضاعف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ براسرائیل را سر دادیم تا استکبار جهانی بداند که هیچ سر سازشی با آنها نخواهیم داشت.عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه  در خاتمه اظهار داشت : مردم آمریکا بدانند ما اگر می گوییم مرگ بر آمریکا منظورمان به مردم آمریکا نیست بلکه به سیاستهای شوم وپلید سیاستمداران آمریکا واسرائیل است .رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، تصریح کرد : ۱۳ آبان امسال شعارهای استکبار ستیز مرگ بر آمریکاو مرگ براسرائیل  را با توان مضاعف سر میدهیم.