خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

امام جمعه میامی در آرامستان شهر آرام گرفت


پیکر حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی موسوی، امام جمعه فقید میامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ، استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های سمنان در آرامستان شهرستان میامی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت الاسلام محمد حسن پیرچه مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین موسوی برای همیشه در قلب مردم میامی می‌ماند، افزود: ایشان نخستین امام جمعه میامی و یکی از محبوب‌ترین روحانیون استان بودند.

وی با اشاره به خدمات ایشان به مردم شهرستان میامی، ادامه داد: امام جمعه فقید میامی توجه جدی و ویژه‌ای به قشرهای آسیب پذیر و محرومان و بخصوص روستاییان شهرستان میامی داشتند.

به گزارش ایسنا، در این آیین همچنین استاندار سمنان ضمن عرض تسلیت به مردم میامی و دوستداران سادات و روحانیت معظم از ارسال پیام تسلیت دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان خبر داد.

آیین تشییع امام جمعه فقید میامی که به علت ازدحام جمعیت با یک ساعت تاخیر آغاز شد، از مصلی این شهر تا آرامستان میامی با حضور دسته‌جات سینه زنی و زنجیر زنی ادامه یافت.

همچنین افراد بسیاری از روستاهای این شهرستان‌، برای حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری این امام جمعه فقید میامی به آرمستان میامی رسانده بودند.

همچنین‌، مراسم ختم امام جمعه فقید میامی نیز فردا جمعه ساعت 10 الی 14 در حسینیه اعظم شهر میامی منعقد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی موسوی امام جمعه میامی که هنگام تحصیل در حوزه علمیه مشهد با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم کلاس بوده‌اند، به علت ایست قلبی در بیمارستان شاهرود و در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی از اساتید دانشکده علوم قضایی و مدرسه علوی تهران بود که از سال 1374 امامت جمعه شهر میامی را بر عهده داشت.

امام جمعه فقید میامی عموی شهید سیدکاظم موسوی از شهدای واقعه هفتم تیر 1360 و از شاگردان حضرات آیات میلانی، قزوینی و نماینده حضرات آیات بهجت، قمی، شاهرودی، خویی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی در میامی بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد