خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

توافق ژنو مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا را به کشور هموار کرد


تهران - ایرنا - دبیرهمایش بین المللی صنعت خودرو ایران اعلام کرد: توافقات هسته ای ژنو، یک پیروزی بزرگ برای ایران است و در عین حال مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا به ایران هموارتر کرد.

ˈساسان قربانیˈ روز یکشنبه با اشاره به تواقفات ایران با 1+5 در ژنو به ایرنا گفت: اگر تا پیش از این بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا با دغدغه و یا حساسیت بیشتری موضوع همکاری با خودروسازان ایرانی را ارزیابی می کردند، اکنون با رویکرد مثبتی که در فضای بین المللی شکل گرفته، می توان مسیر را برای شکل گیری اتحاد استراتژیک آنها با خودروسازان ایرانی فراهم کرد.

وی در حالی که حضور خودروسازان بزرگ دنیا در همایش بین المللی صنعت خودرو و همکاری با ایران را یک فرصت استثنایی برای بسیاری از آنها دانست، اظهار داشت: ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که از زیرساخت های کافی در صنعت خودرو و قطعه سازی برخوردار بوده و در عین حال، این منطقه از یک بازار نوظهور و گسترده در زمینه فروش خودرو و قطعات برخوردار است.

قربانی با بیان اینکه تاکنون 20 کشور مهم جهان در زمینه تولید خودرو حضور خود را در همایش تهران قطعی کرده اند، تصریح کرد: به لحاظ امکانات و زیرساخت های صنعت قطعه سازی خودرو ایران در بین پنج کشور بزرگ دنیا قرار گرفته و همین مساله می تواند یک فرصت بزرگ برای خودروسازان خارجی به شمار رود.

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران متذکر شد: با تکیه بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران و توافقات صورت گرفته در ژنو، می توان بستر شکل گیری اتحاد استراتژیک بین خودروسازان ایران و خودروسازان طراز اول جهان را فراهم کرد و در همین راستا همایش بین المللی صنعت خودرو ایران می توان نقطه عطفی برای دستیابی به این هدف بزرگ به شمار رود.

وی تجربه تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال توسط خودروسازان ایرانی را بزرگترین دلیل قانع کننده برای همکاری خودروسازان خارجی با کشورمان ذکر کرد و افزود: در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران تلاش خواهد شد تا تمام ابعاد و مزیت های موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران برای میهمانان خارجی تشریح شود.

قربانی ابراز امیدواری کرد: هنوز فرصت لازم برای تعداد معدودی از خودروسازان بزرگ دنیا که قصد حضور در این همایش بین المللی را داشته و تاکنون اقدام نکرده اند، وجود دارد و ما از حضور همه آنان استقبال می کنیم.

همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد و تاکنون حضور هیات هایی از کشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارک و ... قطعی شده است.

یاد آور می شود: جمهوری اسلامی ایران و 1+5 بامداد امروز در صبح پنجمین روز از مذاکرات به توافقاتی دست یافتند. رفع تحریم صنایع خودروسازی از جمله محورهای توافق است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد