خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

آغوشی با معنای متفاوت


تهران - ایرنا - مخالفت لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با توافق جمعی گروه 1+5 و ایران در نشست ژنو 2، سبب شد پاریس بین متحدان خود نیز به دلیل این تکروی هدف انتقادهای گسترده قرار گیرد.

این انتقادها هنگامی بیشتر شد که کمی بعد از اعلام مخالفت فابیوس، فرانسواولاند رییس جمهوری فرانسه در سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، ادعاهای ضد ایرانی خود را که خارج از دیدگاههای 1+5 بود علیه برنامه هسته ای ایران مطرح کرد.


پس از طرح این ادعاها، خبرگزاری آلمان نوشت که اولاند برای دریافت پاداش بی نتیجه گذاشتن نشست ژنو به تل آویو رفته است، راشا تودی نیز این اقدام پاریس را به دستور عربستان و اسراییل دانست و روزنامه های آمریکایی هم تعبیرهای مشابهی بکار بردند.

اما نشست ژنو 3 و مواضع شفاف همراه با دیپلماسی فعالانه جمهوری اسلامی در چهار روز مذاکرات نفس گیر هیات ایرانی بویژه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، نتیجه های بسیاری داد، بگونه ای که فابیوس ظهر شنبه پس از رسیدن به هتل اینترکنتینانتال ژنو در نخستین اظهار نظر، گفت که امیدهای بسیاری برای توافق وجود دارد و بامداد یکشنبه نیز همراه همتایان آمریکایی، فرانسوی، چینی، روسی، آلمانی، ایرانی و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق را تایید کرد و همه نیز به خود تبریک گفتند.

و اکنون این عکس که از دیدار پس از توافق ژنو بین ظریف و فابیوس شاد و خندان گرفته شد، دیدنی تر است و همچنین می تواند معنا کننده تلاش ها و موفقیت های دیپلماسی 100 روزه دولت تدبیر و امید باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد