خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

منحنی اقتصاد ایران با توافق ژنو به سمت مثبت تغییر جهت داد


تهران - ایرنا - یک کارشناس اقتصادی و مشاور پیشین اتحادیه اروپا گفت: بزرگترین سرخط توافق ژنو این است که منحنی اقتصاد ایران که به طرف بسته شدن هر چه بیشتر بود، نه تنها متوقف شد بلکه به سمت مثبت تغییر جهت داد.

وی افزود: درست است که این گام ها کوچک هستند اما در این زمان مثبت محسوب می شوند و به جای محدودیت، ما شاهد صحبت از باز شدن کانال ها و پیوندهای ارتباطی تجاری هستیم.

این کارشناس اضافه کرد، قطعا در 34 سال اخیر بی سابقه بوده که یک پای این توافق و هماهنگی، ایالات متحده باشد و دستاوردها بدون تردید از سقف هم بالاتر بوده یعنی ما بیش از حداقل ارزیابی ها و انتظارات شاهد همراهی و همگامی غرب بودیم.

عمادی با تاکید بر این که یک درِ بزرگ، با میلیمترهای کوچک باز می شود و یک مرتبه نمی توان آن را گشود، به رادیو فردا گفت د: تصور می کنم پیامد این باز شدن های تدریجی این خواهد بود که ما شاهد گشایش های بزرگتر باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که این توافق از نظر درآمدهای ارزی چه تاثیری روی دریافتی های ایران خواهد داشت؟ گفت: ما به سویی در حال حرکت هستیم که بازگشت برخی از این سپرده ها که در هند یا مالزی بلوکه شده، زودتر از آن خواهد بود که سه ماه پیش تصور می کردیم اما در مورد کشورهایی مانند چین و در مرحله بعدی امارات فکر می کنم کمتر یا دیرتر شاهد گشایشی باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد