خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

ظریف: با کسی سر جنگ نداریم اما از دیگران هم الگوبرداری نمی‌کنیم


وزیر امور خارجه یکی از مهمترین مبانی قدرت نظام را توانایی در ارائه الگوهای جدید در پایه تفکر اصیل شیعی دانست.


به گزارش نامه نیوز، محمدجواد ظریف امشب در حاشیه مراسم بزرگداشت ارتحال مادر وی که در مسجد اعظم قم برگزار شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی در میان قدرت‌های دنیا دارای الگویی منحصر به فرد است، تصریح کرد: توان ارائه الگوی جدید و گفتمان نو از مهمترین مبانی قدرت نظام در شرایط کنونی است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این توان و جرأت را یافتیم که به دنیا بگوییم حرف‌هایی برای گفتن داریم و بر مبانی خود استوار هستیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در دنیا با کسی سر جنگ نداشته ولی از دیگران نیز الگوبرداری نخواهیم کرد، افزود: جرأت و جسارت ما برگرفته از دیدگاهی است که بر مبنای توحید و قدرت لایزال الهی استوار است و اعتقاد راسخ داریم هیچ تفکری توان مقابله با آن را ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این جرأت موجب ایجاد جایگاهی خاص برای ایران در دنیا شده است، اظهار کرد: در سفر قبل به قم دیدارهایی با مراجع عظام تقلید و حوزویان انجام شده و زمینه‌های مناسب همکاری میان حوزه و وزارت خارجه وجود دارد.

ظریف اضافه کرد: در عرصه همکاری‌های مشترک باید وارد بخش عملیاتی شویم و از توان اندیشمندان حوزوی و فضلا بهره‌ خواهیم گرفت و در حال حاضر مشغول بررسی سازوکارهای آن هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با مسئولان المصطفی و همچنین مسئولان حوزه خاطرنشان کرد: سازوکارهای مبنایی برای نهادینه کردن تفکر جمهوری اسلامی و تفکر شیعی که اصلی‌ترین مبنای قدرت نظام است، برنامه‌ریزی شده است.





 





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد