خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

اجازه دهید دانش‌آموزان در کلاس بلند شوند!

 کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: نشستن طولانی مدت دانش آموزان موجب دردهای اسکلتی می‌شود.
 
به گزارش ایسنا ، اسد الله حاجی مختاری توضیح داد: ‌مدرسه، محیطی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است، اما بی توجهی به عوامل ارگونومی، سلامتی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را در بزرگ سالی با ناراحتی مواجه می‌کند.
 
کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت یزد تاکید کرد: وزن کیف کودک نباید به همراه محتویات آن از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن کودک تجاوز کند. کیف کودکان بهتر است یک کوله‌پشتی‌ دوبنده با بندهای عریض باشد تا فشار زیادی روی شانه‌های کودک وارد نشود.
 
حاجی مختاری بیان کرد: دانش آموزان باید در زمان کلاس‌های ورزشی از حرکات کششی مناسب استفاده کنند و در زمان نشستن در کلاس نیز حتما اجازه جابه‌جایی یا بلند شدن مقطعی به کودک داده شود زیرا حتی اگر روش نشستن مناسب بر روی صندلی و پشت میز هم رعایت شود در صورتی که کودک نتواند تغییر وضعیت دهد نشستن طولانی ممکن است منجر به خستگی عضلات و دردهای اسکلتی ‌شود.
 
این کارشناس بهداشت حرفه‌ای با تاکید بر استفاده از کفش‌های راحت با اندازه و پاشنه مناسب در میان دانش آموزان افزود: کفش‌های با کفی بسیار نرم و نازک برای دانش آموزان مناسب نیست، از طرف دیگر کفش‌های تنگ و نوک تیز نیز سبب ایجاد درد و ناراحتی و حتی ایجاد میخچه می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد