خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

اشتون:اجرای توافقنامه هسته ای ژنو از 30 دی آغاز می شود


تهران - ایرنا - کاترین اشتون هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اجرایی شدن توافق ایران و گروه 1+5 از بیستم ژانویه(30 دی) خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گروه 1+5 و ایران در باره شروع اجرای توافقنامه هسته ای ژنو از تاریخ 20 ژانویه، توافق کرده اند.


وی همچنین موفقیت طرفین را در اجرای ˈبرنامه اقدام مشترکˈ ستود و تاکید کرد: ˈپایه های اجرای منسجم، نیرومند و هماهنگ این توافق از قبل گذاشته شده استˈ.

وی تصریح کرد: ما از آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز می خواهیم تدابیر لازم را در زمینه نظارت ها و اقدامات راستی آزمایی انجام دهد.

بر اساس این گزارش همچنین ˈفرانک مایر اشتان مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان، این توافق را گامی محکم نامید که می توان بر اساس آن پیش رفت.

ˈجان کریˈٰ وزیر امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای یادآور شد: ˈمذاکرات بهترین فرصت برای ماست تا این موضوع مرتبط با امنیت ملی را به صورت صلح آمیز و در روندی پایدار حل و فصل کنیم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: تا الان تماس های ما با (هلگا) اشمیت معاون کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای آخرین هماهنگی ها ادامه داشت و نهایتا امروز با 1+5 درباره نحوی اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک یا همان توافقنامه ژنو توافق کردیم.

وی تصریح کرد: دو طرف به یک برداشت واحد از نحوه اجرای توافق رسیدند و گام اول از 20 ژانویه (30 دی ) اجرایی می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد