خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

نشریه فرانسوی: ایران ایجاد دفتر نمایندگی آژانس در تهران را ضروری نمی داند


ایرنا- تهران- نشریه فرانسوی «اکسپرسیون» در شماره روز یکشنبه خود به بازتاب سخنان «رضا نجفی» پرداخت و به نقل از وی نوشت: ایران ایجاد دفتر نمایندگی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران برای نظارت بر توافق هسته ای با 1+5 ضروری نمی داند.

اکسپرسیون نوشت: رضا نجفی به عنوان یک دیپلمات بلندپایه ایرانی گفت: ایران ایجاد دفتر نمایندگی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران را ضروری نمی داند و سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز درخواستی برای ایجاد چنین دفتری به ایران ارائه نداده است.


این نشریه فرانسوی در عین حال از قصد یوکیو آمانو رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی برای ایجاد یک دفتر موقت نمایندگی خبر داد.

اکسپرسیون به نقل از رییس سازمان بین المللی انرژی نوشت: در حال حاضر دو گروه از بازرسان این سازمان مشغول نظارت بر مراکز هسته ای ایران هستند.

وی هزینه لازم برای نظارت بر توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 را برای مدت شش ماه حدود 6 میلیون یورو برآورد کرده است.

به نوشته این نشریه فرانسوی آمانو خواستار اختصاص یک بودجه تکمیلی معادل 5/5 میلیون یورو از کشورهای عضو سازمان بین المللی انرژی اتمی شده است.

توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 روز دوشنبه 30 دی برابر با 20 ژانویه در ژنو حاصل شد.

براساس این توافق فعالیت غنی سازی 20 درصد ایران به حال تعلیق درآمد ذخیره اورانیوم 20 درصد را رقیق و بخشی دیگر را اکسید خواهد کرد. کشورهای 1+5 نیز برخی تحریم های ایران را به حال تعلیق درآورد.

اکسپرسیون در پایان گزارش خود نوشت: توافق کنونی که برای شش ماه تعیین شده، مقدمه ای برای دستیابی به یک توافق جامع محسوب می شود. توافق نهایی و جامع برای شفاف شدن ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد