خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

جلسه 2 ساعته کارگزاران بورس / شاخص بازمی گردد


تهران - ایرنا - یک کارگزار بورس و اوراق بهادار از برگزاری جلسه 2 ساعته کارگزاران بورس برای بررسی دلایل افت شاخص بورس و تداوم عقب نشینی شاخص در روزهای اخیر خبر داد و گفت: تمام کارگزاران معتقدند این روند ادامه نخواهد داشت و بزودی شاخص روندی مثبت را طی خواهد کرد.

حامد ستاک روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: کفه تقاضا با جذاب شدن قیمتها بر عرضه چیره خواهد شد و باید سیاست گذاران و مسئولان بازار از اتفاقات و رویدادها تجربه گرفته و با استفاده از کارشناسان و صاحب نظران برای ساختن بازاری پویا تر و شفاف تر تلاش کنند.


وی درباره نتایج جلسه امروز گفت: کلیات بازار این است که مشکلی در اکثریت سهم ها وجود ندارد و مسئله اصلی در رفتار هیجانی و صبور نبودن سهامداران است که علت این رفتارهای هیجانی نیز به عدم اعتماد سهامداران به سودآور بودن و تداوم رشد بورس بازمی گردد.

ستاک ادامه داد: البته نباید برخی از عوامل اصلی این عدم اعتماد را نادیده گرفت هر کاری آداب مخصوص خود را داشته و مدیریت هیجانات در هنگام صعود و نزول شاخص بورس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تمام افراد حرفه ای و دارای صلاحیت بازار به خوبی می دانند که عرضه های عمده در نمادها، روش وشرایط خاص خود را داشته و اعلام آن موضوعیت نداشته و بدتر از آن بد عمل کردن به هنگام این عرضه ها نیز از اتفاقات نامناسبی است که متاسفانه رخ داده است.

ستاک گفت: به طور مثال سهمی که در درصدهای مثبت در حال معامله بوده حجم بسیار زیادی از فروش را در درصد کامل منفی آن عرضه شده که تکرار این اتفاقات موجب ناامیدی و عدم اعتماد سهامداران آن سهم را در پی خواهد داشت .

وی اظهار داشت: اگر این اتفاق در نمادهای پیشرو و بزرگ بازار اتفاق افتاده باشد این حس ناامیدی و کنترل مصنوعی قیمت ها به کل بازار تاثیر گذاشته و شاهد اتفاقاتی که رخ داده خواهیم بود.

ستاد تصریح کرد: در برخی موارد نیز تصمیمیات ضربتی در خصوص روند معاملات یا شایعات بی پایه و اساس که ممکن است به مسایل داخل بازار ارتباطی نداشته است موجب تشدید نزول را فراهم کرده باشد.

وی افزود: اصلاح این رویدادهای نامطلوب هزینه ها را بیشتر خواهد کرد و افرادی که جایگاهی در این اتفاقات نامطلوب نداشته اند بار اصلی آن را به دوش می کشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاران حقیقی بازار که بسیاری از آنها برای حمایت از کار و سرمایه داخلی قدم به بازار بورس گذاشته اند در صف اول تحمل این فشارها قرار دارند که البته با قطعیت اعلام می شود که این روند نزولی تداوم نخواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد