خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

رییس انجمن خودروسازان فرانسوی: شرایط جهانی به نفع ایران در حال تغییر است


تهران-ایرنا- «پاتریک بلین» رییس انجمن خودروسازان فرانسوی با استقبال از توافق ایران و گروه 1+5 گفت: شرایط بین المللی به نفع ایران در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بلین که در راس هیاتی متشکل از تجار فرانسوی در سفری سه روزه از روز گذشته وارد ایران شده است، امروز (دوشنبه) به همراه دیگر اعضای این هیات برای دیدار با تجار ایرانی در اتاق بازرگانی تهران حاضر شد.

وی در حاشیه این نشست در پاسخ به این سوال که روند ادامه همکاری های تجاری ایران و فرانسه را به ویژه با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید در ایران چگونه می بینید؟ افزود: شرایط سیاسی بین المللی به نفع ایران تغییر کرده است و به همین دلیل دوستان این کشور خواستار از سر گیری روابط تجاری خود با تهران هستند.

وی ادامه داد: روند همکاری ها یقینا بهبود می یابد اما باید منتظر نتیجه ادامه مذاکرات در زمینه موضوع هسته ای ایران باشیم.

بلین یادآور شد: همه شرکت هایی که نمایندگان یا روسای آنها در این هیات حاضر هستند می خواهند به ایران برگردند و به همین دلیل شرایط بین المللی را از نزدیک زیر نظر دارند.

«سدریک فیله» رییس و بنیانگذار شرکت «آلدلیا» فرانسه، فعال در زمینه تامین منابع نیروی انسانی در حوزه نفت و گاز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سطوح گسترده ای از شرکت های فرانسوی خواستار بازگشت به ایران یا آغاز رابطه تجاری با تهران هستند. نمایندگانی از کارخانه های خودروسازی «رنو» و «پژو» نیز در این هیات حاضر هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت آلدلیا در 22 کشور مختلف از جمله کشورهایی در آسیا، خاورمیانه و جنوب آفریقا فعال است، افزود: قرار است با مقامات از وزارت نفت نیز برای رایزنی در مورد روند انتقال متخصصان این زمینه دیدار کند.

فیله که برای اولین بار به ایران سفر کرده است، مردم ایران را بسیار خوب، تحصیلکرده و روشنفکر توصیف کرد و گفت: مهم ترین خصوصیات در مردم ایران، غرور ملی آنها نسبت به کشورشان است.

وی با مهم دانستن ملاقات فردا با وزیر صنعت گفت: این هیات تنها متشکل از روسای بخش خصوصی ایرانی است که همه آنها خواستار بازگشت به بازار ایران هستند.

«پییر آر سروتاز» مدیر روابط عمومی شرکت ˈاوپن تراستˈ فعال در زمینه فناوری اطلاعات، نرم افزار و طراح امضای الکترونیکی نیز در حاشیه نشست اتاق بازرگانی تهران گفت: ما از مدت ها قبل با ایران دادوستد داشته ایم.

وی یادآور شد: شرکت اوپن تراست از سه سال قبل قراردادی با شرکت ایرانی ˈمتیرانˈ داشته است. اما به دنبال توسعه روابط و دادوستدهای خود با ایرانی هاست.

سروتاز با خوب توصیف کردن همکاری با ایرانی ها ادامه داد: شرکت ما خواستار همکاری در زمینه فناوری با شرکت های ایرانی است.

وی فروش فناوری و تاسیسات در این زمینه و در عرصه ساختارهای امنیتی، امضای الکترونیک به بانک ها، وزارتخانه ها و شرکت های خصوصی را از دیگر اهداف این شرکت دانست.

این عضو هیات تجار فرانسوی، خود را ˈمسافر دائمˈ ایران توصیف کرد که هر دو هفته یکبار برای پیگیری دادوستد خود به ایران می آید و آن را کشوری زیبا با مردمانی با فرهنگ و مهمان دوست می شناسد.

هیات متشکل از 140 تاجر فرانسوی امروز برای دیدار و رایزنی با تجار ایرانی و یافتن فرصت های جدید تجاری در اتاق بازرگانی تهران حاضر شدند. در این نشست که با حضور مقامات اتاق بازرگانی برگزار شد، ˈمحمد نهاوندیانˈ رییس دفتر رییس جمهوری نیز سخنرانی کرد.

هیات های اقتصادی مختلفی از کشورهای اروپایی در ماه های اخیر به ایران سفر کرده اند. دیدار این هیات اقتصادی نیز در همین چارچوب و در راستای بررسی زمینه های تقویت تعامل بین بخش های خصوصی دو کشور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد