خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

افخم: مذاکرات آتی با گروه 1+5 فقط درباره موضوع هسته ای خواهد بود


تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: به غیر از موضوع فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران هیچ موضوع دیگر در دستور کار مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه، «مرضیه افخم» اظهار نظرهای برخی مقامات امریکایی در آستانه آغاز دور جدید گفت وگوهای ایران و 1+5 را القای موضوعات غیر مرتبط توصیف کرد.


وی گفت : به غیر از موضوع فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران هیچ موضوع دیگری در دستور کار مذاکرات با گروه 1+5 در هیچ یک از مراحل گذشته قرار نداشته و در دور آتی گفت و گوها نیز قرار نخواهد داشت.

وی توان دفاعی ایران را یکی از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: ایران همواره آمادگی خود را برای توسعه تعاملات و همکاری های دفاعی با کشورهای منطقه به عنوان ابزاری مهم برای تحقق صلح ، امنیت و ثبات و اعتماد متقابل اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و شش کشور غربی در گفت وگو با واشنگتن فری بیکن، اظهارات خلاف واقعی را بیان کرده است.

وی گفت: ایران بر اساس طرح اقدام مشترک مورد توافق در ژنو باید درباره مساله موشک های بالستیک نیز پاسخ گفته و آن را حل وفصل کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است: قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل تمام فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک با قابلیت استفاده در تسلیحات هسته ای را ممنوع کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد