خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

انگیزه به بورس تهران برگشت

با انتشار خبر حذف محدودیت معاملاتی؛


با انتشار خبر لغو ضوابط معاملاتی مربوط به سقف فروش، شاخص بورس تهران در معاملات امروز به تعادل رسید و از شدت افت خود کاست.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات امروز روند نزولی خود را آغاز کرده و تا کانال 76 هزار و 404 واحد پیش رفته بود،بعد از انتشار لغو ضوابط معاملاتی مربوط به سقف فروش از روز شنبه، روند صعودی در پیش گرفت و تا نیمه 76 هزار واحد بالا رفت.

به این ترتیب ضوابط معاملاتی مربوط به سقف فروش که از روز 26 بهمن ماه در بورس تهران حاکم شده بود و موجب کاهش انگیزه معامله گران شده بود، با توجه به ادامه روند نزولی حذف شد و این خبر موجب خوشحالی فعالان تالار شیشه ای و بهبود وضعیت بازار شد.

بر این اساس با اعلام لغو قوانین مربوط به محدودیت فروش سهام از روز شنبه آینده، سیلی از تقاضا وارد بازار شده و روند صعودی محسوس در اکثر صنایع و نمادها دیده شد به طوری که پس از مدتها حاکم بودن روند رکودی در بورس تهران، صف های خرید متعددی در بازار تشکیل شد و انگیزه به تالار شیشه ای برگشت.

به گفته ی مدیر عامل شرکت بورس با توجه به مقطعی بودن ضوابط جدید و پدیدار شدن نشانه هایی از متعادل شدن بازار با هماهنگی انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ضوابط معاملاتی اجرا شده از روز شنبه 24 بهمن ماه لغو شده و کلیه شرایط معاملاتی به قبل از اجرای این مقررات بر می گردد.

با این اتفاق مثبت،شاخص بورس تهران پس از مدتها ریزش و افتادن در کانال 76 هزار واحدی، افت کمتر از یک واحدی را تجربه کرد و در کانال 76 هزار و 583 واحد ماندگار شد.

در بازار امروز شرکت‌های نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی شیراز و ملی مس از شرکتهای اثر گذار در افت شاخص بودند ولی در مقابل شرکتهای تاپیکو، گل گهر، بانک صادرات، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری غدیر و مخابرات با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار امروز توسعه صنایع بهشهر، نفت پارس، داروسازی زهراوری و بانک صادرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار بوده و حفاری شمال، نیرو ترانس و داده پردازی ایران بیشترین تقاضای خرید را از آن خود کردند.

در بازار امروز حجم معاملات نیز افزایش پیدا کرد و در مجموع بیش از 764 میلیون سهم به ارزش 281 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 374 هزار میلیارد تومان رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد