خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

ارزش اقتصادی راه‌های ایران چقدر است؟



ارزش‌ راه‌های کشور بیش از 200 هزار میلیارد تومان است که سالانه باید سه تا پنج درصد این رقم برای بهسازی و نگهداری از جاده‌ها صرف شود.

پول‌نیوز- احمدرضا خادمی - معاون دفتر تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری   با بیان اینکه اعتبار سالانه نگهداری راهها تقریبا یک دهم استاندارد‌های جهانی است، اظهار کرد: بر اساس استاندارد جهانی سه تا پنج درصد ارزش جاده‌های کشور، پل‌ها، ابنیه‌ها و تونل‌ها باید صرف بهسازی و نگهداری ‌از آن‌ها شود که با احتساب این رقم سالانه باید حدود 8000 میلیارد تومان اعتبار نگهداری اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این در حالی است که این اعتبار، سالانه هزار میلیارد تومان است یعنی یک هشتم اعتبار مورد نیاز اختصاص داده می‌شود.

خادمی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبار اختصاص داده شده در این زمینه کم است نمی‌توانیم نقاط پرحادثه را با سرعت لازم ایمن کنیم و طبیعی است که سوانح جاده‌ای با سرعتی که مدنظر مردم و دولت است کاهش نمی‌یابد.

مشاور معاون راهداری سازمان راهداری اظهار کرد: اگر اعتبارات واقعی و مورد نیاز را اختصاص دهند این انرژی و پتانسیل را در نیروی انسانی حوزه معاونت راهداری شاهد هستیم که جاده‌ها را به استاندارد جهانی رسانده و تمام گاردیل‌های فرسوده را مرمت کنیم ولی این اعتبارات خیلی کم است.

وی گفت: باید 20 درصد از اعتبارات استان‌ها برای نگهداری و ایمن‌سازی راههای آن منطقه اختصاص یابد این در حالی است که پارسال این اعتبارات حدود سه تا پنج درصد بود و این نشان می‌دهد که استانداران باید عنایت بیشتری نسبت به بخش راه و راهسازی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد