خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

بیش از 14 میلیون خانوار سبد کالا دریافت کردند


بیش از 14 میلیون خانوار سبد کالا دریافت کردند

مشاور وزیر صنعت:
بیش از 14 میلیون خانوار سبد کالا دریافت کردند




در مرحله اول از ارائه سبد کالا 9 میلیون خانوار و در مرحله دوم 5 میلیون خانوار این سبد را دریافت کردند/معترضین به دریافت سبد کالا 4 میلیون و 697 هزار و 801 نفر بودند/بر اساس جمعیت تهران با بیشترین فراوانی رتبه اول و ایلام پایین‌ترین دریافت کنندگان سبد را به خود اختصاص دادند.


مشاور وزیر  صنعت معدن و تجارت گفت: بیش از 14 میلیون خانوار سبد کالادریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی  گودرزی، مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در میز گرد بررسی نقاط قوت و ضعف  توزیع سبد کالا که صبح امروز در موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: هدف راهبردی طرح سبد کالا  حمایت دولت از اقشار  آسیب پذیر  جامعه؛ کاهش  تاثیر تورم زایی، کمکهای یارانه ای به وسیله سبد کالا و تقویت  کارکردهای دولت الکترونیک بود.

وی با بیان این که با ارائه سبد کالا توزیع سنتی کوپن تغییر ماهیت داد، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار اطلاعات خانوار به صورت الکترونیک دریافت و در یک مدل همکاری سیستمی و شناسایی جامعه هدف از سوی وزارت تعاون و زارت صنعت صورت گرفت.

وی افزود: هر چند این موضوع چالشهایی نیز به همراه داشت که از آن جمله فقدان اطلاعات دقیق که همواره یکی از معضلات اقتصادی کشور است موجب اختلالاتی در ارائه سبد کالا شد اما در مجموع بیش از 14 میلیون خانوار سبد کالا دریافت کردند.

گودرزی با بیان این که تهران بیشترین سبد کالا را دریافت کرد، گفت: بر اساس جمعیت تهران با بیشترین فراوانی رتبه اول و ایلام پایین‌ترین دریافت کنندگان سبد را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: پس از انجام راستی آزمایی در جامعه  هدف، تعداد سرپرستان خانوار مشمول دریافت سبد کالا 9 میلیون و 371 هزارو 711 خانوار تعیین شدند. که از این تعداد 2 میلیون و  298 هزارو 335 خانوار شاغلان دولت 1 میلیون 608 هزارو 673  خانوار بازنشستگان 207 هزار و 105 خانوار طلاب؛ 5 هزار و 644 خانوار  خبرنگار، و 1 میلیون 169 هزار و 229 خانوار دانشجویان متاهل و.... از زیر  محموعه  تامین اجتماعی مشمول دریافت این سبد شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 97 درصد از  تسویه حسابها صورت گرفته و سه درصد دیگر نیز در حال انجام است.

وی افزود: 73 درصد از  تراکنشهای ناموفق در روز اول و دوم ارائه سبد کالا صورت گرفت که  عمده آنها از سوی افراد غیر مشمول و یا افراد دارای کارت‌های غیر مجاز بود که می بایست برای ثبت نام مجدد به بانک‌ها مراجعه می کردند.

وی افزود: در  مرحله اول از ارائه سبد کالا 9 میلیون خانوار و در مرحله دوم 5 میلیون خانوار این سبد را دریافت کردند و معترضین به دریافت سبد کالا 4 میلیون و 697 هزار و 801 نفر بودند.

وی در خاتمه گفت: در صورتی که اطلاع رسانی دقیق‌تری صورت می‌گرفت همانند ثبت نام هدفمندی یارانه ها این موضوع را می‌توانستیم با کمترین عارضه  به پیش ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد