خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

وزیر بهداشت: جهاد دانشگاهی، ماموریت‌های مشخصی را در فضای علمی کشور عهده دار شود

وزیر بهداشت: جهاد دانشگاهی، ماموریت‌های مشخصی را در فضای علمی کشور عهده دار شود


amin khosroshahi-15-136.JPG

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت تمرکز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی و علوم جدید مرتبط با آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر هاشمی، امروز در حاشیه بازدید از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در سخنانی با امتیاز خواندن غیر دولتی بودن جهاد دانشگاهی گفت: از جهاد دانشگاهی در این برهه از زمان انتظار می‌رود که از پراکنده کاری پرهیز کرده و به صورت مشخص ماموریت‌هایی را در فضای علمی کشور انجام دهد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی باید در این فرصت جدید در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی و علوم جدید مرتبط با آن فعالیتهای خود را متمرکز کنند. به عنوان مثال، طب ترمیمی از جمله اهداف استراتژیکی جمهوری اسلامی و جهاد دانشگاهی است که جهاد می‌تواند در این مسیر گام بردارد.

هاشمی از پژوهشگاه های رویان و ابن‌سینای جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه هایی که می‌توانند در آینده نقش‌های موثرتری را ایفا کنند یاد کرد و اظهار داشت: باید ارتباط این دو مجموعه با مراکز علمی و دانشگاهی گسترش یابد و این دو نباید به صورت جزیره‌یی عمل کنند چرا که هر چه این ارتباط گسترده‌تر شود، پیشرفت بهتری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به ارتقاء رتبه علمی حوزه پزشکی در چند سال گذشته تصریح کرد: این موضوع بیشتر مربوط به انتشار مقالات بود تا کارهایی که منجر به تولید فناوری شده یا راهبردهای کلانی که مشکلات مردم را در بحث‌های مختلف حل کند.

هاشمی متذکر شد: در چاپ مقالات مقداری افراطی عمل کردیم که این موضوع به آموزش آسیب رساند و به نحوی که دانشجویان را از آموزش به پژوهش سوق داد در حالی که پژوهش از دل آموزش در می‌آید. البته در حال حاضر رشد مقالات به دلایلی کاهش یافته است.

وی رویکرد فناوری را چاره‌ مشکلات خواند و گفت: باید بتوانیم در این مسیر گام‌های موثری را برداریم.

هاشمی در خصوص پیشنهاد جهاد دانشگاهی مبنی بر ایجاد دانشکده علوم پایه و فناوری‌های نوین پزشکی تصریح کرد: پیشنهاد این دانشگاه به صورت کلی مطرح شده است و جزییات آن باید مشخص شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که مصمم است همه امکانات وزارتخانه را برای رشد و تعالی علم به کارگیرد تصریح کرد: وزارت بهداشت آمادگی هر گونه ارتباط پژوهشگاه رویان با دانشگاه‌های علوم پزشکی را داراست و همچنین در زمینه تربیت نیروی انسانی دانشگاه‌های ما در اختیار شما قرار دارد تا نیروهای جهاد به صورت بورسیه دوره‌های لازم را بگذرانند و در واقع آمادگی هر نوع همکاری از جمله تامین نیروی انسانی و ایجاد بورسیه‌های لازم، ارتقاء مراکز آموزشی و پژوهشی و ماموریت محور کردن فعالیتهای جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی را دارا هستیم.

بازدید وزیر بهداشت از پژوهشگاه رویان

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در اولین گام می‌تواند اراده‌های خود را عملیاتی کند به عنوان نمونه جهاد دانشگاهی در حال حاضر نزدیک به سه دهه است که در زمینه ناباروری فعالیت دارد که در این راستا می‌توانند به عنوان نمونه درخواست ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی و یا فلوشیب در این حوزه را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد