خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

من نقی معمولی نیستم


خطاب به سازندگان سری چهارم پایتخت :


من نقی معمولی نیستم


بهشهر- خبرنگار وارش  


سکینه نوری تیرتاشی:برای همه تا سه نشود بازی نمی شود اما از شانس بد ما مازندرانی ها به چهار هم می رسد. این از اقبال بد ما مازندرانی هاست که هر چه فریاد می کنیم  به جایی نمی رسد و از میان خودمان هم کسانی بلند می شوند و جوابمان را می دهند تا صدای ما از این استان به بیرون درز نکند .

اگر برای یکبار هم که شده توی آب و هوای  بی نظیر این استان  مغفول مانده  قدم زده باشید و مناظر منحصر به فرد و سادگی جذاب بومیانش را دیده باشید هر گز دلتان نمی آید آن را به سخره بگیرید وآنان را سوژه سری سازی خود قرار دهید و در  ساعات پر بیننده رسانه ملی و  در پربیننده ترین زمان  سال سریالی را به نمایش بگذارید که  فرهنگ منطقه و استانی را به مضحکه می گیرد.

همه خوب می دانند  معرفی کردن یک فرهنگ  با توهین به آن خیلی فرق دارد.اگر فرض بر معرفی مازندرانی ها و فرهنگ شمالی  با طعم خنده و چاشنی توهین  به نقاط دیگر کشور بود گمان می رود  دست اندرکاران این سریال با رواج تکه کلام هایی که نماد لهجه شمالی ها شده ماموریت خود را به خوبی به  انجام رسانده باشند.اما جای سوال اینجاست که چرا در چهار سری سریال پایتخت مازندارنی ها سوژه می شوند و این خانواده به استانی دیگر سفر نمی کنند تا با شمایلی جدید و غیر تکراری  جلوی چشم بینندگان قرار گیرند و گلوی عوامل این سریال پیش  مازندرانی ها  گیر کرده  است.

حالا هر چقدر هم ما بگوییم کو گوش شنوا ؟همیشه مشکل از حرفهای ما نیست که خریدار ندارد شاید مشکل گوشهایی است که خود را به نشنیدن زده اند و همواره از منافع این سریال برای استان سخن می گویند همان منافع نامرئی  که جای تعجب است که چرا به چشم ما نمی آید.

بیایید و لطفی کنید و دست از سر این استان بردارید اصلا یک پیشنها د می دهم  که پر بیراه هم نیست به جای اینکه در هر سری بیایید و به استان مازندران پیله کنید و از آن بنویسید ومثلا آن را معرفی کنید  لطف بفرمایید و بیایید در هر سری از قومیت های مختلف کشور پایتخت بسازید.شاید برای خیلی ها دانستن در خصوص شیوه معرفی فرهنگ مناطق به سبک سریال سازی پایتخت جالب باشد .

اگرچه بعید می دانم هیچ قومیت یا استانی اجازه بدهد که سوژه سریال شما قرار بگیرد نشان به آن نشان که هموطنان   غیور لر به دلیل پخش دیالوگی در یکی از سریالهای رسانه ملی مانع از پخش ادامه آن شدند و یا اخیرا توقف پخش سریال در حاشیه که قشر پزشکان را سوژه قرار داده بود با فرق بسیار فاحشی نسبت به اینکه در هیچکدام از آن سریال ها شخصیتی  به نام نقی معمولی که یک شمالی بود  غذای سگ را به اشتباه نمی خورد  شاید این هم از سادگی ما مازندرنی هاست که اجازه می دهیم با هزینه هنگفتی بیایید توی استانمان و ما را سوژه خنده قرار دهید چه زود یادمان می رود با هم بخندیم اما به هم نخندیم.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
خاتون جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام.یه چیزی میگم ولی به دل نگیرین.نمیدونم چرا شمالی های محترم به فیلم پایتخت اینهمه ایراد میگرن.یه فیلمی به این زیبایی داره نشون داده میشه و انقدر مخاطب داره.
چرا مردم همه اینجوری شدن که یه فیلم لری میسازن اعتراض میکنن.فیلم شمالی میسازن اعتراض میکنن.درباره اصفهانی ها میسازن اعتراض میکنن.
پس راجع به چی بسازن؟؟؟
چه چیز مسخره ای تو پایتخت هست که اینجوری میگین؟؟؟
یه ذره باید این جنبه رو برد بالا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد