خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

اهدای جایزه پروفسور سمیعی در ایتالیا به جراح روسی

رم - ایرنا - سومین جایزه 'پروفسور مجید سمیعی' جراح مغز و اعصاب و دانشمند ایرانی، در بزرگترین کنگره جهانی جراحان مغز و اعصاب در شهر رم پایتخت ایتالیا، به برترین جراح مغز و اعصاب جهان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، در ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در شهر رم ، سومین جایزه جهانی پرفسور 'مجید سمیعی' جراح معروف و پرافتخار ایرانی با نظر متخصصان بیش از 150 کشورعضو فدراسیون جهانی جراحان این حوزه به پروفسور 'الکساندر کونووالوف' جراح مغز و اعصاب روسی اهدا شد.
جایزه پرفسور سمیعی هر دو سال یک بار توسط فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب به برترین جراحانی که توانسته اند در گسترش مرزهای دانش در این رشته، تلاش فوق العاده داشته باشند، اهدا می شود.
گفتنی است که بالاترین جایزه فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب به پاس تلاشهایی که پروفسور سمیعی در پنج دهه اخیر در زمینه دانش مغز و اعصاب داشته، به نام وی نامگذاری شده است که معتبرترین جایزه در این حوزه محسوب می شود و افتخار بزرگی برای جامعه پزشکی و ملت ایران است که به بزرگترین محققین جهانی اهدا می شود.
در مراسمی که شب گذشته در هتل 'ماریوت' شهر رم و با حضور پرفسور سمیعی و بیش از دو هزار نفر از متخصصان و استادان در این حوزه برگزار شد، با تقدیر از پرفسور سمیعی بخاطر نقش ارزنده اش در گسترش علوم در حوزه مغز و اعصاب ، این جایزه ارزشمند به پروفسور کونووالوف اعطا شد.
پروفسور سمیعی اظهار داشت: فدراسیون جهانی مغز و اعصاب تصمیم گرفت تا امسال سومین جایزه در این بخش را که به اسم من نامگذاری شده است، به دکتر کونووالوف اعطا کند؛ ایشان یکی از بزرگترین جراحان مغز واعصاب زمان ما هستند که خدمات زیادی انجام داده است.
وی گفت: تعدادی از اساتید محترم ایرانی نیز در این کنگره مهم بین المللی که بیش از دو هزار نفر از سراسر جهان در آن حضور دارند، شرکت کرده اند. این ارتباطات بین المللی برای کشور عزیزمان ایران بسیار مهم و مثمر ثمر است.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه هفتمین دور از این کنگره جهانی برای نخستین بار در تهران برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره بتوانیم به همکاران خود در سراسر جهان نشان دهیم که ایران کشور عزیزمان، چقدر زیبا و ملت ما چقدر مهمان نواز است. همکاران ایرانی ما در حوزه های علمی در سخنرانی ها شرکت می کنند و ارزش و منزلت کشور را بیشتر نشان می دهند.
'مصطفی غفاری' دبیر بین المللی کنگره جراحی مغز و اعصاب 2016 ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دور بعدی این کنگره با حضور جراحان مغز و اعصاب 100 کشور جهان در سال آینده به افتخار گشایش مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب ایران به نام دکتر سمیعی در تهران برگزار خواهد شد .
وی افزود: در فروردین ماه سال آینده جراحان مغز و اعصاب سراسر جهان در کنار اساتید و متخصصان ایرانی در این حوزه ، آخرین یافته ها علمی و تحقیقاتی در این زمینه را ارایه خواهند کرد. در این کنگره دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به همراه مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب هانوفر و فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب مشارکت می کنند و همزمان نیز مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب مجید سمیعی درتهران افتتاح می شود.
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشورمان نیز که در صدر هیاتی در این کنگره حضور دارد، با تاکید بر اینکه این کنگره در تهران از نظر ابعاد سیاسی و اقتصادی موقعیت خاصی را برای کشور فراهم می کند اظهار داشت: برگزاری این کنگره در سال آینده در ایران تحول بزرگی در حوزه پزشکی و علمی کشور خواهد بود. در این کنگره علاوه بر دانشمندان حوزه پزشکی مقامات بسیاری از کشورها نیز حضور خواهند داشت.
گفتنی است که هفتمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به سرپرستی پروفسور مجید سمیعی رییس پژوهشکده بین المللی مغز و اعصاب هانوفر در سال 1395 با حضور نزدیک به دو هزار نفر از متخصصان و جراحان برجسته حوزه مغز و اعصاب جهان، در تهران برگزار خواهد شد. با برگزاری این کنگره بزرگ بین المللی ، جهانیان جایگاه واقعی ایران را در عرصه جراحی مغز و اعصاب، به درستی درک خواهند کرد.
هفتمین دوره کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با هدف هم افزایی توانمندی های متخصصان این حوزه و همراهی برای ارتقا و تبادل اطلاعات میان دانشمندان ایرانی و سایر کشورهای جهان برگزار می شود تا بر اساس این تعاملات ، انتقال اطلاعات ارتباطات علمی مستمر صورت گرفته و موجب شود متخصصان حوزه جراحی مغز و اعصاب کشور با بهترین های دنیا در این حوزه آشنا شوند.
اروپام**461**1572

انتهای پیام /*

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد