خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

تخصیص 28هزار میلیارد ریال برای توسعه روشهای آبیاری نوین در کشور


معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

شهرکرد- ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال حدود 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری در کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، علی مراد اکبری روز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار داشت:از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده، 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص می یابد.

به گفته وی، پیش بینی شده است با این میزان اعتبار 250 هزار هکتار طی امسال روش نوین آبیاری کشاورزی در کشور اجرا شود.
وی ادامه داد: بهترین روش اجرای طرح های آبیاری نوین اجرای برنامه مدون' میکرو ' است که در بسیاری استانها به دلیل شوری آب و خاک این طرح امکان اجرا نیست ولی در چهارمحال و بختیاری آبیاری نوین میکرو قابل اجراست.
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: در شورای تخصصی آب، هفته گذشته که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شد، مجوز تخصیص آب مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام برای 238 هزار هکتار تصویب و ابلاغ شد.
اکبری افزود: 500 هزار هکتار از این طرح در استان خوزستان و 50 هزار هکتار آن در استان ایلام اجرا می شود.
به گفته وی، عملیات اجرایی شبکه های اصلی این طرح توسط وزارت نیرو و شبکه های فرعی طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی برای دیدن از طرح های آب و خاک جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
چهارمحال و بختیاری 248 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل 145 هزار هکتار زمین زراعی، 41 هزار هکتار زمین باغی و 62 هزار هکتار زمین آبی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد