خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

خبرنگارزن مستقل

این سایت به آزادی بیان احترام میگذارد و در چارچوب قانون ،اخلاق و نظام اسلامی گام برمیدارد.

محصولات ترا ریخته تهدید جدی برای سلامت مردم

نشست خبری رئیس کمیسون کشاورزی در شرق مازندران:

محصولات ترا ریخته تهدید جدی برای  سلامت مردم/ 600هزار هکتار ازجنگلهای شمال  مخروبه است


بهشهر-خبرنگار وارش


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  که در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه انتخابیه شرق مازندران و در محوطه تاریخی عباس آباد بهشهر سخن می گفت با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی  تصویب شد، اظهار داشت : این لایحه  که سه سال بلا تکلیف مانده بود در کمیسیون کشاورزی  مورد تصویب قرار گرفت وبرای مطرح شدن در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال شد .

علی محمد شاعری به برنامه ششم توسعه اشاره کردو گفت:در کمیسیون کشاورزی 17 مورد از  این برنامه که مربوط به کمیسیون بود مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر آن هم بندهای الحاقی برای آن تصویب شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی به بندی در برنامه ششم توسعه در خصوص محصولات تراریخته   اشاره کرد و بیان داشت:کمیسیون کشاورزی نظر کارشناسانه و علمی خود را در این خصوص مطرح کرد و د رکمیسیون مصوب شد که واردات، تولید و مصرف محصولات تراریخته در کشور ممنوع شود زیرا تولید ،رهاسازی و مصرف این محصولات آسیب جدی به کشور می زند.

وی ادامه داد:محصولات تراریخته دیمی وارد  کشور می شود  و مصرف این مواد در طولانی مدت  خطر بزرگی برای مردم است و سلامت آنان را تهدید می کند .

شاعری با ابراز تاسف از کاهش مساحت جنگل ها در کشور به اهمیت حفاظت از آن پرداخت و  تاکید کرد: 600هزار هکتار از جنگلهای شمال مخروبه است .

وی به طرح تنفس جنگل اشاره کردو بیان داشت: در طرح تنفس جنگل در صدد هستیم  بهره برداری صنعتی از جنگل های شمال قطع شود  و به سمت  طرحهای اکوتوریسمی ،گردشگری و طبیعت گردی برویم.

نماینده مردم  شرق مازندران در مجلس دهم، با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی در صدد ایجاد دوره تنفس طولانی مدت برای جنگل های   شمال کشور است افزود: تنفس طولانی مدت  جنگل راه نجات جنگلهای شمال  است در شمال باید به تجدید حیات و فرآوری طبیعی جنگل توجه شود و با قرق کردن آن جنگل خودرا احیا کند.

شاعری به پدیده کوه خواری اشاره و عنوان کرد:کوه خواری زخمی بر بدن طبیعت است و من این موضوع را  به طور جدی پیگیری خواهم کرد .وی در خصوص مطالبات  گندمکاران گفت:40درصد مطالبات گندمکاران باقی مانده است  که به زودی تسویه خواهد شد تاکشاورزان بتوانندبرای سال زراعی جدید آماده شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس از واردات برنج انتقاد کردو گفت:در سالجاری حدود دو و نیم میلیون تن برنج داخلی از کشاورزان خریداری شده که این میزان برای مصرف داخلی کافی است.

شاعری کیفیت برنج تولیدات داخل را خوب ارزیابی کردو افزود:با تولیدات خوبی که در کشور داریم مردم می توانند از تولید با کیفیت داخلی استفاده کنند و تولید داخل پاسخگوی نیاز مردم است و ضرورتی برای واردات برنج وجود ندارد .

وی در خاتمه سخنانش خاطر نشان ساخت: در زمینه مسائل حوزه انتخابیه شرق مازندران  نقطه نظرات شفاف خود را در هفتم اسفند ماه سالجاری با صراحت بیان خواهم کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
LLLooVVVeee سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 09:03 ب.ظ http://lovee24.us.to

عید را بهانه کنیم تا به همه کسانی که دوستشان داریم سلامی بکنیم!
از ته دل عیدتون مبارک
باعث افتخاره به منم سر بزنید
6518

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد